Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Janna »

En z'n eerst reactie was ook al niet zo slim; gelijk achteruit slaan en eraf trekken. Want lék ben je, dus kun je beter even blijven zitten, misschien zelfs met de machine op langzaam vooruit, en eerst eens kijken hóe lek je bent.

:roll:
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door maarpol »

Wat de man deet was helemaal niet slim , als je het filmpje goed bekijkt kan je zien dat de kop bij de klap uitbuild in de zij , en zo te zien weer terug springt . Is niet alleen het casco maar als er een hoofd motor instaat die misschien een 10 tot 20 Ton zwaar is instaat is het beste de zaak te stoppen en eensleepboot te bestellen . Want zo n hoofd motor kan bij zo n groote klap meerdere milimeters verschuiven em uit de lijn komen . Resultaat kan gauw uitgeloopen lagers worden +++++++

Water maken met een leege kuster geen probleem , hebben dubbele bodem . Misschien een paar lekke ballast tanks
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Janna »

Dubbele bodem, uiteraard. En die zal wel meest geballast geweest zijn.

Maar als je pech hebt dan is niet alleen het vlak en dus de dubbele bodem, maar daarnaast ook de tanktop lek. En dan ben je vlot weg, met een groot leeg ruim.

En inderdaad, die motor zou eigenlijk eerst geklokt moeten worden voordat je weer gaat draaien.
Fok!
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 sep 2005 17:47
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Fok! »

Eerst zag ik dit filmpje vanmorgen: https://gcaptain.com/german-ferry-loses- ... ngs-rhine/

En toen bleek dat dat spudpalen ponton, helemaal geen spudpalenponton is...... :shock:
https://www.facebook.com/#!/scheepvaartinbeeld?fref=nf Even naar beneden scrollen (een post op 4 augustus) voor beelden van een kapseizend baggerschip....
Benzine stinkt, diesel niet,
diesel ruikt alleen erg sterk! :)
velasquez

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door velasquez »

Ankers zijn zeker alleen voor de sier op passagierschepen.
Indien zij een anker zetten kom je niet met zo`n smak tegen de bak aan, zomaar een idee.

gr.BB
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Binnenvaarder »

ik vind het nog steeds vreemd dat je weinig actie ziet op het pass.schip, inderdaad geen ankers. Ben benieuwd naar de reden waarom ze niet gebruikt zijn.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
ouzovd

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door ouzovd »

Er loopt inderdaad iemand met een wrijfhoutje. Die ankers moest hij opnieuw verven als hij ze liet vallen en als je er een houtje tussen houdt valt de verfschade misschien mee. Dat was misschien zijn gedachte.

Gr. Frans
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Fluks »

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is,om mensen,waarmee men niet normaal kan communiceren te vertellen wat ze moeten doen.Het is ook de reden,dat ik abrupt gestopt ben met varen.
Groeten,Arie.
Fok!
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 sep 2005 17:47
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Fok! »

Feitelijk praten we over twee ongevallen op hetzelfde stuk Rijn hè? Want dat passagiersschip dat dwars op de stroom mee naar beneden genomen wordt, komt - zo is in het filmpje te zien - in aanraking met een bak die daar midden in de rivier ligt. Maar dat is dus helemaal geen bak of ponton, dat is een gekapseisd beunschip.... Dat ligt helemaal op z'n kop. Dit maar even ter verduidelijking van de situatie...

Hier het hele verhaal auf Deutsch: https://www.blick.ch/news/schweiz/basel/ ... 29812.html

Gelukkig hebben zich er geen persoonlijk ongevallen voorgedaan, maar treurig is het allemaal wel.
Benzine stinkt, diesel niet,
diesel ruikt alleen erg sterk! :)
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door kajoe »

Bij ons op de rotterdam van botel cruisses kon je alle ankers voor en achter op lucht vallen laten wij deden dat altijd bij het vastmaken op de stijgers op de boven rijn ,ook een enkele keer als er iets fout drijgde te gaan stonden we er klaar voor ,tenstotte veiligheid voor alles voor de passagiers ,maar tja tegen woordig vaart men meestal met buitenlanse personen vaak groot taal probleem ,heel vaag geen eigen axtie als het fout dreigt te gaan ,maar de schipper had best lang voor de tijd wat kunnen doen ,in mijn ogen vermogen genoeg op de bijde schroeven ,kopschroef nou ja meestal te weinig vermogen .
en dan proberen een wrijfhoutje er tussen te houden .dan heb je wel een klien model boompje nodig .
enne aub geen opmerking van de beste schippers staan aan wal,of zitten in de kroeg.
ik heb al heel wat filmpjes bekeken en af en toe zie je toch behoorlijk geklompiseerde gevallen er bij zitten ,je vraagt je soms af hoe men dat zo voor elkaar krijgt ,erg sneu voor de betrokkenen zolang er maar geen menselijke ongelukken gebeuren ,dan is het anderen een prachtig gezicht.
groet met knipoog wout
Plaats reactie