Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Jan van der Doe »

Jan,
Mijn vader zij altijd, Jan is een mooie naam voor knappe mensen, want beide grootvaders heettte ook Jan.

Wat een kleine wereld, dat na, ik denk zo'n 44 jaar, alles weer eens opgehaald wordt met mensen die er bij waren.
Gelukkig was er alleen maar materiele schade. In Stein gelost van fosfaat, en de smit een plaat op het gat gelast, weer geladen met kunstmest voor Rotterdam em toen naar Bolnes bij Schram.
Toch een mooie tijd.

Geweldig.

Prettig week einde

Afbeelding
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door jan 38 »

Ja Jan, leuk om zo iets nog eens te lezen na zoveel jaren, volgens mij was het in 1966 of 1967 maar dat maakt niet zoveel uit, elke keer als we langs Well varen, hooguit 1 keer per jaar hebben we het er altijd nog over van toen wat er gebeurde met de Myosotis, ik heb altijd veel fotos gemaakt maar in die tijd net niet, ik zal nog eens gaan spitten, niet in de tuin, of ik er nog iets van heb, maar bij ons rijst de vraag, weet je nog hoe dat kon gebeuren, dat jullie op die brugpijler voeren, daar zijn we toch wel benieuwd naar.
gr. Jan
semper viator.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Jan van der Doe »

Dus wij praten nog steeds over de sleepboot die voor de "Myosotis" stond toen wij de peiler raakte.
Het wordt spannend en het boek heb ik ook, en ja daar staat de "37" in.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door pieter53 »

Frederic Logghe had de sleepboot ook al eens voor de lens. Zie hier.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door jan 38 »

Jan van der Doe schreef:Dus wij praten nog steeds over de sleepboot die voor de "Myosotis" stond toen wij de peiler raakte.
Het wordt spannend en het boek heb ik ook, en ja daar staat de "37" in.
Ja Jan, we praten nog steeds over dezelfde sleepboot, staat er in dat boek van jou geen foto in, als we dan nog eens aan een foto van de oude brug van Well kunnen komen, dan gaan we proberen schilder Peer in Eindhoven op te sporen en laten er een schilderij van maken, idee?
Misschien zijn er wel forumleden die het adres en tel. nr. van Peer weten, WIE< WIE< WIE>. :?: niet allemaal tegelijk a.u.b.

Jan, hopelijk tot later
gr. Jan
semper viator.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Kees Keijzer »

Jan,
Op het topic; de Maas, vroeger en nu 20, dd. 11-11-2010 staat een mooie foto van Harry van de oude brug uit die tijd.
Zelf ben ik aan het zoeken geweest maar van Peer heb ik geen nummer meer, er is van onze kempenaar door hem ook als eens een ets in hout gemaat.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Brug Well...

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Jan van der Doe »

uit het roer lopen, en de horizontaal liggende betonnen peiler bescherming hielpen niet.
Het resultaat is bekend.
Dank Harry om de foto nog eens te plaatsen.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Kees Keijzer »

klipper schreef:de LOUISA heeft of had een bijzondere schroefas en gland, als het schip leeg is kan men de schroef onder water laten zakken. De schroefas en gland kan mechanisch naar boven of naar beneden ,ergens achter de koppeling zat een zgn knoop . Achter was er een rubber afdichting. Er was ook nog een kempenaar waar dit systeem was ingebouwd. Het systeem werkte goed, het voordeel was er hoefde geen schroeftunnel aan gebouwd te worden en leeg een geweldig goed achteruit. Zat er vuil in de schroef , even omhoog en schoonmaken maar. De schroef maakte weinig lawaai mede doordat de schroef met leeg schip gedeeltelijk onder het schip uitstak. Het is bijzonder dat dit systeem niet vaker is toegepast. Gr
Die kempenaar was de "Corry" van Fr. Becker.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Barend

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Barend »

Ik zag deze al bij actueel nieuws staan maar toch.
https://www.youtube.com/watch?feature=pl ... cldgQTNj5I
kan iemand mij uitleggen wat hier nu eigenlijk mis ging? ik snap het niet helemaal.
Plaats reactie