Wat bedoel je met afstemming van vermogensafgifte?pieter53 schreef: ↑23 sep 2018 19:01
Er is echter een maar: de vermogensafgifte van een dieselmotor verloopt zeer ongunstig ten opzichte van de vermogensvraag van de scheepsschroef.
Bij een electrische aandrijving is dit nagenoeg perfect op elkaar af te regelen.
Vooral rond de midden toerentallen is het extra gewicht aan 'electrische brandstof' lang niet zo nadelig als uit de voorgaande berekening blijkt.
Zinnig of minder zinnig leesvoer
https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen ... innenvaart
https://ams-bv.com/nl/e-prop-systeem
Refereer je hiermee aan de koppel-toeren-kromme van de diesel versus die van de e-motor?
Of bedoel je dat rendement van diesel bij lagere toerentallen lager is terwijl dat bij e- motoren wat anders ligt?
Sorry, ik heb deze posting een paar keer gewijzigd omdat ik over dit onderwerp nadenkende steeds tot nieuwe vragen kom.
Iets met voortschrijdend inzicht of misschien volgende keer langer nadenken voordat ik reageer ?