"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Wim, alle goede dingen in drieën.

1 ) Ik kan met absolute zekerheid bevestigen dat dit inderdaad dezelfde ondernemer is.
2) Door een speling van het lot, hebben hij en ik dezelfde grootouders.
3) Op mijn grootouders ben ik wél heel erg trots, maar .............. :x
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door ichthus »

Hallo allen, ik lees op Actueel Nieuws, en enkele dagbladen van 23 en 24 jan het volgende : Kamer wil BELLEN aan het ROER Verbieden ! ...DIT is volgens mij een brug te ver ! Als men spreekt van T.V uit de stuurhut kan ik mij daar iets bij voorstellen, maar wil men dan terug naar Rijnvaart Nostalgie van 100 jaar geleden ? Opletten is de boodschap .
gr Wim
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door tijdstroom »

Mooi man, ook nog even de marifoon verbieden, de uitluisterplicht en we kunnen weer rustig naar muziek luisteren. Geen gestress meer.
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door teerkwast »

Komt de EIGEN verantwoording, ook weer terug.
Afbeelding
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Jinny »

Het is van de zotte.
Sommige politiekers laten wel heel erg blijken niet logisch te kunnen nadenken..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Over die problemen met leegvallende gasflessen wil ik nog dit kwijt.

Typisch dat het kennelijk overal en altijd hetzelfde was, ’s Zondagsmorgens als je wilde uitslapen (en moeder niet), of als je onder de douche stond..

En de zorg van Bart, dat we opnieuw zonder gas komen is natuurlijk wel reëel, maar daar kunnen we ons op voorbereiden.


Overigens moet dan wel zorgvuldiger gebeuren dan dat ik dat een keer deed.

Een zaterdag morgen in Keulen Niel. Auto aan de wal en lekker weekend houden in Nijmegen. Het vriesvakje van onze “grote” SIBIR vol vlees dus…. Hoe zit het met de gasfles? . Nou ja die kan leegvallen dus gauw even een nieuwe er onder, omkleden en wegwezen.
We waren bijna in Nijmegen toen we ons de vraag stelden “Is de ijskast nog aangestoken?” de vraag stellen is hem beantwoorden. De eventuele schade is niet veel hoger dan de benzine rekening van een retour Keulen, en zonde van de tijd, dus we zien wel.

Zondagavond bleek de schade mee te vallen. Met name aan de achterkant was het vlees wel wat ontdooid, maar in het midden was het nog volop bevroren. Dus gauw het vriesvak goed schoon en droog gemaakt, het gasvlammetje er onder, en gauw naar bed. De andere ochtend het ontdooide vlees gebraden zodat ook dat nog enkele dagen eetbaar zou blijven tot het op was en de rest was ‘s morgens al weer hard bevroren dus al mag het misschien niet, niks mis mee om dit, opnieuw ingevroren nog een weekje te bewaren.

Maar gaande weg die maandag, als je even binnen was rook je niks, maar wanneer je van buiten naar binnen kwam dan hing er een rare lucht. Natuurlijk was de ijskast verdacht maar wanneer je die open trok dan rook het daar echt fris. En dat werd dinsdag erger en woensdag morgen werden we wakker en was de lucht binnen niet te harden. Zoeken zoeken zoeken en uiteindelijk bleek het achter de ijskast weg te komen. Wat bleek. Aan de achterkant zat een soort rekje met allemaal vakjes die in elkaar over liepen. Daarin werd het dooi en condens water opgevangen en door de warmte achter de kast verdampte dat dan. In deze bakjes was nu echter een hoeveelheid bloed gelopen en dat verdampte niet dat lag daar op een ideale temperatuur weg te rotten.…!
Voordat ik dat weer schoon had waren we echt een paar uurtjes verder. En van die stank hebben we nog lang “genoten” .Op een gegeven moment roken wij het niet meer maar visite trok toch nog lang de neus op met de mededeling: “Ik weet niet wat het is maar ik ruik een raar luchtje”.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Jinny »

Hahahahahahahahaha, fantastisch..
Wij woonden dan wel aan de wal, maar pas in '81 of '82 oid kregen wij aardgas.
Dus tot die tijd met regelmaat lege gasflessen, en inderdaad, net als je onder de douche stond uiteraard.
Naar buiten de kou in om er een andere pot aan te hangen.
Mijn broertje was/is 4 jaar jonger, dus die kon dat niet op die leeftijd.
Mijn vader was overigens niks te beroerd om de gaskraan dicht te draaien als ie het te lang vond duren in de badkamer...
Stond je ineens in de kou... krijs...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Westeind »

Mooie verhalen, we hadden een topic ”een verhaal verhalen” daar kan zo n verhaal ook leuk denk ik😉
Bram
vaar om te leven (niet andersom)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Jinny schreef: 09 feb 2018 19:59 Hahahahahahahahaha, fantastisch..
Wij woonden dan wel aan de wal, maar pas in '81 of '82 oid kregen wij aardgas.
Dus tot die tijd met regelmaat lege gasflessen, en inderdaad, net als je onder de douche stond uiteraard.
Nu zijn we in veel moderne tijden en hebben we alle zegeningen van deze tijd, zoals stroomstoringen.
Dan heb je gelukkig nog wel gas, maar je HR-ketel levert geen warmwater meer.
Toevallig gebeurde dat mij het laatste jaar twee maal terwijl ik net onder de douche mijn haar in de shampoo gezet had.

Toen kon ik nog snel een keteltje warm maken, maar na de laatste verhuizing is dat verleden tijd;
ook koken gaat modern, dus electrisch.
Inmiddels woon ik 2 weken op het nieuwe adres en pas 1x een stroomstoring gehad.
De moderne tijd......
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door teerkwast »

Ja,moderne fratsen. Laatst kwamen ze bij mij vragen, of ze een slimme meter mochten plaatsen. Ik zei, ik ben zelf slim,laat die meter maar DOM blijven. Ik wil geen FBI, in mijn huis, DOEIIIIIIII.
Afbeelding
Plaats reactie