De machinekamer.

Alles over binnenscheepvaart
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De machinekamer.

Bericht door joop 1 »

je mag van mij doen wat je wil met de foto het is inderdaad een zelfde lister als je nu een paar pagina.s terug kijkt staat er nog een die is orgineel nog groen is een 8 pk de zwarte is een 5 pk ook bij het topic museum staat ie er op . maar nu zag ik op het filmpje een oude brevo koppeling liggen is daar nog een motor van of waar is die achter weg gekomen gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De machinekamer.

Bericht door pieter53 »

Afbeelding
Lister CS 12 pk.

Afbeelding
Lister CS 12 pk.

Meer Listers op Binnenvaarttaal.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: De machinekamer.

Bericht door Tim76 »

joop 1 schreef:je mag van mij doen wat je wil met de foto het is inderdaad een zelfde lister als je nu een paar pagina.s terug kijkt staat er nog een die is orgineel nog groen is een 8 pk de zwarte is een 5 pk ook bij het topic museum staat ie er op . maar nu zag ik op het filmpje een oude brevo koppeling liggen is daar nog een motor van of waar is die achter weg gekomen gr joop
Dank je! :D

Waar die koppeling vandaan komt weet ik niet en wat de bestemming ervoor is, is mij ook een raadsel. Het ding ligt er al zolang ik op de werf kom, sinds 2009. Mogelijk komt hij nog in de zandaak achter een motor, maar ik zou je verder geen info kunnen verschaffen... :?

Groeten van Tim
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De machinekamer.

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De machinekamer.

Bericht door joop 1 »

pieter 53 die 2 cyl is ook mooi en de koelwatertank wat hoger heb je geen pomp nodig . moet ik op die andere van mij ook nog maken die heeft nog geen koelwater( het blijven mooie karretjes) gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De machinekamer.

Bericht door joop 1 »

hier de liggende deutz die ik pas opgehaald heb . loopt (draaid)weer als eenzonnetje . meest al hebben ze 2 vliegwielen deze heeft er een maar dan wel extra zwaar er staat type mah 914 maar het is een 916 / 16 pk gr joop
Bijlagen
deutz1 MAH 914.jpg
deutz1 MAH 914.jpg (288.77 KiB) 1153 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De machinekamer.

Bericht door pieter53 »

Volgens mij hadden de kleintjes wel vaker één vliegwiel.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De machinekamer.

Bericht door joop 1 »

Pieter er zijn er genoeg gemaakt met een vliegwiel. maar je komt ze weinig tegen . ik denk vele die ik tegen gekomen ben waren er denk ik 20 met een vliegwiel bij. en wat versta je onder klein deze weegt bijna 500 kg ik heb ook een 914 staan die weegt 320 kg en is ook nog niet echt klein mah 914 11 pk 1958
Bijlagen
deutz1 kv.jpg
deutz1 kv.jpg (213.11 KiB) 1394 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De machinekamer.

Bericht door pieter53 »

Ik heb zelf een MA 511 met één vliegwiel gehad
en ik heb ook een keer iets in dat formaat met één vliegwiel bij een ankerlier zien staan.
Ik meen inderdaad wel dat die ene dan wel een slag dikker is.

Je kent natuurlijk: https://www.standmotor.de/ ?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De machinekamer.

Bericht door joop 1 »

in de tijd dat wij nog sloopte kwamen wij er heel veel tegen. het is wel zo dat op de ankerlieren er veel met een vliegwiel stond . op de duitse schepen stonden er er soms 3 stuks op maar in de machk hadden ze altijd 2 vliegwielen . en de coasters voor het laadgerij ook 2 vliegwielen en op de ankerwinch 1 vliegwiel. ik denk dat wij er indie tijd wel 200 kapot hebben geslagen en nu betaal je er grof geld voor ik ben pas nog op een weekend scheepje geweest daar stond een grote mah 320 in was 22 pk die kwam hier door het kanaal pracht geluid die heeft paar dagen in aurich gelegen ben ik natuurlijk wel even wezen buurten bleek het nog iemand te zijn die mij nog afgelost heeft op de hammen van rws bij de bouw Oosterschelde kering joop klein wereldje gr
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Plaats reactie