Waar is dit?

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar is dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Noordschans net beneden Klundert stond er ook een.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar is dit?

Bericht door piet42 »

inderdaad kees ik ben er nog wel meer vergeten eer we in terneuzen zijn ze waren toch wel makkelijk om op te varen vooral toen de gasboeien nog niet zo bedicht lagen en het pikdonker was voor alle industrie en overige verlichting dus noordschans bv viel helemaal weg met de komst van shell
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar is dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Wat ik me nog herinner; Je had bij de veerhaven van De Val bij Zierikzee ook een geleide licht voor de koers op het Engelsche Vaarwater en toen de Zandkreek nog open was, daar had en ook sectoren en geleide lichten, op de dijk bij Wulpenburg boven Veere stond ook een grote lichtopstand. Was ook een listig vaarwater.Hier onder nog een kaart van de Zandkreek uit 1954 de spitse tonnen zijn daar nog rood en de stompe zwart, dat is 1956 gewisseld;
Afbeelding
Afbeelding
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6025
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar is dit?

Bericht door k-k »

Kees Keijzer schreef: 03 sep 2018 16:46 Wat ik me nog herinner; Je had bij de veerhaven van De Val bij Zierikzee ook een geleide licht voor de koers op het Engelsche Vaarwater en toen de Zandkreek nog open was, daar had en ook sectoren en geleide lichten, op de dijk bij Wulpenburg boven Veere stond ook een grote lichtopstand. Was ook een listig vaarwater.
Groet, Kees.
Kees, Het achterste geleidelicht bij De Val stond toch op de Silo bij Zierikzee? Naast het Engelse Vaarwater lag een gemeen plaatje. Gr. Klaas.
Een jaar of 4 geleden nog eens in het donker en de mist van de Bergse Diepsluis naar de Zeelandbrug gevaren. En dan heb je "al spelevarend" radar, plotter met elektronische kaarten en AIS ter beschikking. Was wel zeilend in een wedstrijd en we mochten niet door het Brabantse Vaarwater. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar is dit?

Bericht door Kees Keijzer »

k-k schreef: 03 sep 2018 17:05
Kees Keijzer schreef: 03 sep 2018 16:46 Wat ik me nog herinner; Je had bij de veerhaven van De Val bij Zierikzee ook een geleide licht voor de koers op het Engelsche Vaarwater en toen de Zandkreek nog open was, daar had en ook sectoren en geleide lichten, op de dijk bij Wulpenburg boven Veere stond ook een grote lichtopstand. Was ook een listig vaarwater.
Groet, Kees.
Kees, Het achterste geleidelicht bij De Val stond toch op de Silo bij Zierikzee? Naast het Engelse Vaarwater lag een gemeen plaatje. Gr. Klaas.
Een jaar of 4 geleden nog eens in het donker en de mist van de Bergse Diepsluis naar de Zeelandbrug gevaren. En dan heb je "al spelevarend" radar, plotter met elektronische kaarten en AIS ter beschikking. Was wel zeilend in een wedstrijd en we mochten niet door het Brabantse Vaarwater. Gr. Klaas.
Even gekeken op een kaart van Naber uit Dordt waar heel Zeeland opstond uit rond 1960 en daar staat hoog en laag aan de Val dicht bij elkaar;
Afbeelding
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6025
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar is dit?

Bericht door k-k »

Kees, Je hebt helemaal gelijk en eigenlijk had ik het zelf ook moeten weten. Het achterste licht staat ook nu nog achter de haven net naast de weg. Gr. Klaas.
Schermopname (449).png
Schermopname (449).png (305.56 KiB) 861 keer bekeken
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar is dit?

Bericht door piet42 »

"Het achterste licht staat ook nu nog achter de haven net naast de weg. Gr. Klaas."

dat is de loper klaas :D
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar is dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Als de geul verloopt kan men die verplaatsen.
Groet,Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6025
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar is dit?

Bericht door k-k »

Piet, Maak het voor deze ex zoetwatermatroos niet al te moeilijk hè? Zit me suf te peinzen wat dat licht aan de silo (geweest) kan zijn. Brabantse Vaarwater? In gedachte zie ik dat nog duidelijk. Had ik toen mijn huiswerk maar beter gemaakt. Dan had ik mijn vaarbewijs kunnen halen. Nu moet ik het met een Certificaat voor Theoretische Kustnavigatie doen. Nou ja, mijn carrière ligt toch achter me, dus kan er mee leven. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar is dit?

Bericht door piet42 »

brabantsvaarwater er staat een silo in wemeldinge maar daar staat bij mijn weten geen licht voor de navigatie op in zierikzee staat ook een silo maar die staat een behoorlijk eind van de oosterschelde zierikzee in de stad helemaal achterin de haven in kortgene stond net z.n silo als in wemeldinge en in st annaland stond er ook 1 maar erg ver vanaf het brabantvaarwater dus zoek maar uit klaas maar wemeldingen en kortgene zijn mogelijk de silo's te zien van uit het vaarwater en natuur kats mogelijk de kraan van de werkhaven ??
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie