De brug op de foto is de voetbrug van Ingelmunster. Die tijdelijke brug, als vervanging voor die van 4.80 m. is daar reeds achter Erik.
Heb vrij vaak turf gelost juist voorbij de voetbrug. (kraantje op de foto)
Wel pech, dat hoge water daar in Deinze;die los/laadplekken aan de R. oever zijn inderdaad k..
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Ja, jij weet dat ook wel, Jan! Turf lossen bij Euroveen, daar herkende ik het ook van. Dat is alweer lang geleden dat ik daar was.
Re: Vliegende Vaart
Dat was "die goede oude tijd"!
Re: Vliegende Vaart
Ik heb houten balkjes van 5 cm dik aan boord, Die leg ik op de onderluiken en kan zo toch s'morgens gewoon stukkie opleggen. De stapel word wel snel hoger, maar voor het begin, vind ik dat niet erg. Zo krijg je aan de onderkant geen sneeuw aan je luiken. En tijdens het lossen, kan je dan de rest schoonvegen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Vliegende Vaart
Er werd niet geladen vandaag. Eerst het ruim in en daar lagen nog de nodige plassen, het droogt slecht met dit soort weer. Gedweild (stokdweil werkt daar goed voor) en een paar luiken open gelegd om het door te laten waaien. Toen droogde het snel.
Controleur kwam de ijken opnemen. 3,8 ton verlies, dat zal wel door de bunkers komen. Want ik heb meer ván dan aan boord gesjouwd.
Het zandschip was inmiddels toch door Terneuzen geraakt en zou rond twaalf uur voor de wal komen. Dus vandaag hier laden ging niet lukken. Wij zijn onder de brug gaan liggen, een overdekte ligplaats
Na diverse telefoontjes en uitleg naar de verlader, bevrachter en ontvanger is er uiteindelijk besloten op onze huidige kade te gaan laden, morgen. De kraanmachinist die ons geladen zou hebben kwam even langs voor een praatje en zei dat hij het water nog nooit zo hoog gezien had.
Ik had gelukkig rechtsreeks contact met de producent van de kunstmest, want kortere lijntjes werken sneller. Je legt dit soort problemen toch vlotter zelf uit dan dat het over allerlei schijven gaat. Meegedacht over vrachtauto routes en waterstandvoorspellingen want ik heb er alle belang bij dat het doorgaat; ik wil graag terug richting NL.
Ze hikten ook tegen het risico van nat worden aan, want het plan was open vrachtwagens te gebruiken. Ze gingen op zoek naar gesloten vrachtwagens, zie morgen wel of dat gelukt is. Ze geven morgen een droge dag af, dus ik denk dat het wel losloopt. Daarnaast kunnen de vrachtwagens die moeten wachten om gelost te worden hier onder de brug staan, helemaal droog. Het is ook duurder want ze hebben de vrachtwagens langer nodig. Ik denk dat dit nu eenmaal de risico's van zo'n provisorische ligplaats zijn. Als ze daar een mooie rechte kade hadden gemaakt had dit probleem nooit gespeeld. Maar er wordt inmiddels een mooie nieuwe kade gebouwd, en over een paar maanden is deze issue uit de wereld. Er wordt langs de Leie trouwens hard gewerkt aan de oeverbescherming met veel mooie afmeer voorzieningen en overslag kades. In aanloop naar het Seine-Nord project neem ik aan.
Met daglicht nog wat foto's gemaakt van dat kraanplatformpje. Waar de kraan trouwens helemaal niet op mag staan volgens de kraanmachinist. Zie ook het bord.. Zo degelijk is dat dus
Rond vier uur was het zandschip leeg en ging hij gewaterballast zoals beunschepen dat zo mooi kunnen, in de afvaart.
Wij zijn weer achteruit gegaan en liggen mooi op het kaaitje. Morgenochtend gaan wij om half acht een tweede poging wagen om de kunstmest aan boord te krijgen. Er is hier morgen geen zand overslag dus de kade is helemaal voor ons.
Het hoge water is het gesprek van de dag op kanaal 10. Een duwer met bak voor Roeselaere kon niet onder de spoorbrug door en moest zich terug laten zakken tot 'ons' kaaitje, en heeft bovenaan vastgemaakt. Wachten op de eb..
De voorspelling is licht dalend.
We gaan 't zien..
Controleur kwam de ijken opnemen. 3,8 ton verlies, dat zal wel door de bunkers komen. Want ik heb meer ván dan aan boord gesjouwd.
Het zandschip was inmiddels toch door Terneuzen geraakt en zou rond twaalf uur voor de wal komen. Dus vandaag hier laden ging niet lukken. Wij zijn onder de brug gaan liggen, een overdekte ligplaats
Na diverse telefoontjes en uitleg naar de verlader, bevrachter en ontvanger is er uiteindelijk besloten op onze huidige kade te gaan laden, morgen. De kraanmachinist die ons geladen zou hebben kwam even langs voor een praatje en zei dat hij het water nog nooit zo hoog gezien had.
Ik had gelukkig rechtsreeks contact met de producent van de kunstmest, want kortere lijntjes werken sneller. Je legt dit soort problemen toch vlotter zelf uit dan dat het over allerlei schijven gaat. Meegedacht over vrachtauto routes en waterstandvoorspellingen want ik heb er alle belang bij dat het doorgaat; ik wil graag terug richting NL.
Ze hikten ook tegen het risico van nat worden aan, want het plan was open vrachtwagens te gebruiken. Ze gingen op zoek naar gesloten vrachtwagens, zie morgen wel of dat gelukt is. Ze geven morgen een droge dag af, dus ik denk dat het wel losloopt. Daarnaast kunnen de vrachtwagens die moeten wachten om gelost te worden hier onder de brug staan, helemaal droog. Het is ook duurder want ze hebben de vrachtwagens langer nodig. Ik denk dat dit nu eenmaal de risico's van zo'n provisorische ligplaats zijn. Als ze daar een mooie rechte kade hadden gemaakt had dit probleem nooit gespeeld. Maar er wordt inmiddels een mooie nieuwe kade gebouwd, en over een paar maanden is deze issue uit de wereld. Er wordt langs de Leie trouwens hard gewerkt aan de oeverbescherming met veel mooie afmeer voorzieningen en overslag kades. In aanloop naar het Seine-Nord project neem ik aan.
Met daglicht nog wat foto's gemaakt van dat kraanplatformpje. Waar de kraan trouwens helemaal niet op mag staan volgens de kraanmachinist. Zie ook het bord.. Zo degelijk is dat dus
Rond vier uur was het zandschip leeg en ging hij gewaterballast zoals beunschepen dat zo mooi kunnen, in de afvaart.
Wij zijn weer achteruit gegaan en liggen mooi op het kaaitje. Morgenochtend gaan wij om half acht een tweede poging wagen om de kunstmest aan boord te krijgen. Er is hier morgen geen zand overslag dus de kade is helemaal voor ons.
Het hoge water is het gesprek van de dag op kanaal 10. Een duwer met bak voor Roeselaere kon niet onder de spoorbrug door en moest zich terug laten zakken tot 'ons' kaaitje, en heeft bovenaan vastgemaakt. Wachten op de eb..
De voorspelling is licht dalend.
We gaan 't zien..
Re: Vliegende Vaart
Vanmorgen waren de sluizen in Terneuzen ook weer gestremd en de spuilichten stonden er op.
Vanwege het weer hebben ze bij de Yara ook 2 à 3 dagen achterstand, waardoor wij pas zaterdag aan de bak komen, zo lijkt het.
Nou ja, mijn ruim was ook nog niet helemaal droog, dus zo ernstig is dat niet.
Ben benieuwd of ik je hier nog langs ga zien schuiven! Succes morgen.
Vanwege het weer hebben ze bij de Yara ook 2 à 3 dagen achterstand, waardoor wij pas zaterdag aan de bak komen, zo lijkt het.
Nou ja, mijn ruim was ook nog niet helemaal droog, dus zo ernstig is dat niet.
Ben benieuwd of ik je hier nog langs ga zien schuiven! Succes morgen.
Re: Vliegende Vaart
Je maakt op je eerste reizen wel van alles mee.
1e reis wordt verlengd naar de Sambre en nu heb je te maken met hoogwater en meer stroom en een wrakkige laadplaats.
Maar ik heb alle respect hoe je als zijinstromer hier mee om gaat, geweldig!
grt Wim
1e reis wordt verlengd naar de Sambre en nu heb je te maken met hoogwater en meer stroom en een wrakkige laadplaats.
Maar ik heb alle respect hoe je als zijinstromer hier mee om gaat, geweldig!
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Om half acht stipt:
Re: Vliegende Vaart
Ah, smurvenstront! Dat hebben we in Sas van Gent eens geladen. Als het de zelfde samenstelling heeft als dat spul in Sas, bereid je dan maar voor op het nodige schoonmaakwerk. Die kleurstof zet zich graag af.
Re: Vliegende Vaart
Ik las verder naar boven dat er forumleden in Vlaardingen 'n kijkje willen nemen;wacht daarmee tot Erik leeg is en neem wat luiwagens mee...