Dank voor de tip Wim, wel eens van floatcoat gehoord maar nog nooit gezien.
Maar de tank vooraf een keer goed uitspuiten wordt wel aanbevolen staat er. Misschien kan ik op de werf zelf aan de gang met hun hogedrukspuit. Ik heb er zelf nog geen gekocht.
Eerst eens kijken wat voor offerte ik krijg.
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Ik zou geen floatcoat gebruiken.Ik weet uit ervaring,dat bij het overlopen van de ballasttank men een gigantisch oliespoor achter laat.
Groeten,Arie.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14
Re: Vliegende Vaart
https://nc-marine.com/categories%20sct/c ... sct-2.html
Stond pas een artikel over in ik dacht de scheepvaartkrant, spul in de tank, volpompen en weer leegpompen en klaar. Is getest in ballstanken van coasters, schijnt goed te gaan, en daar gaat toch bijna altijd zout water in.
Stond pas een artikel over in ik dacht de scheepvaartkrant, spul in de tank, volpompen en weer leegpompen en klaar. Is getest in ballstanken van coasters, schijnt goed te gaan, en daar gaat toch bijna altijd zout water in.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Ms Solutio
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 22 okt 2014 13:26
Re: Vliegende Vaart
Over tanks, dubbele bodems en dergelijke afpersen: op de diverse werven waar ik werkte was het volkomen gebruikelijk dit te doen. Ballasttanks, verwarmingssystemen, alles werd afgedopt, afgeblind en dichtgeschroefd om er een halve bar druk op te zetten. Vervolgens liepen we alle naden langs met een sopspuit (plantensproeier met afwasmiddel-oplossing) en daar waar er belletjes ontstonden, daar was het lek. Even een lasje er overheen en hóp, het is dicht. Dit herhaalden we net zo lang tot er de hele nacht over dezelfde druk op bleef. Intensief en tijdrovend werk, maar je weet wel zeker dat het ook echt dicht is.
(Met afpersen sloot ik eens iemand op in een grote tank. Voor de schaft alles afgeblind, na de schaft kabels afkoppelen en uit het mangat halen zodat het deksel erop kon. We hadden net de lucht erop gezet toen er dikke klappen van onder het mandeksel kwamen. Dat was een ijzerwerker die nog een stukje spant moest zetten, door ons in het aardedonker werd gezet en er een kwartier over heeft gedaan on op de tast het trappetje naar het mandeksel te vinden... Toen hadden wij hem al opgesloten natuurlijk. Hij had geluk dat hij een hamer mee had genomen naar boven om te kloppen... )
Groeten van Tim!
(Met afpersen sloot ik eens iemand op in een grote tank. Voor de schaft alles afgeblind, na de schaft kabels afkoppelen en uit het mangat halen zodat het deksel erop kon. We hadden net de lucht erop gezet toen er dikke klappen van onder het mandeksel kwamen. Dat was een ijzerwerker die nog een stukje spant moest zetten, door ons in het aardedonker werd gezet en er een kwartier over heeft gedaan on op de tast het trappetje naar het mandeksel te vinden... Toen hadden wij hem al opgesloten natuurlijk. Hij had geluk dat hij een hamer mee had genomen naar boven om te kloppen... )
Groeten van Tim!
Re: Vliegende Vaart
Mooi verhaal Tim
Re: Vliegende Vaart
Gelukkig kon de ijzerwerker het navertellen. Zou me als verantwoordelike geen raad weten als het me zou overkomen. Gr. Klaas.
Re: Vliegende Vaart
Volgens mij mag dit niet meer gebruikt worden in de binnenvaart, i.v.m. het milieu ?
Wel vreemd het nog steeds te koop is. !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 22 jun 2008 16:14
- Locatie: arkel
Re: Vliegende Vaart
Hallo Erik, ik heb in vliegende vaart alle 50 pagina"s doorgelezen, wat verzet jij een hoop werk en wat krijg je een hoop adviezen, ik wens je veel succes en hoop dat je een keer door het Merwedekanaal komt.
Oktober 2014 bij Burgum.
Gr. Frans
Oktober 2014 bij Burgum.
Gr. Frans
Re: Vliegende Vaart
Ik ga vast wel door het Merwedekanaal komen Frans. Met thuishaven Vreeswijk zit dat er dik in.
Mooie foto trouwens, zo laag genomen
Vandaag de bakboord boeiing achterop bijgeplekt. En kleine klusjes zoals nieuwe rubbers in de dekwas-koppelingen, een nieuwe lip voor een luik, en van alles wat ik al weer vergeten ben. Vergeten foto's te maken.
Mooie foto trouwens, zo laag genomen
Vandaag de bakboord boeiing achterop bijgeplekt. En kleine klusjes zoals nieuwe rubbers in de dekwas-koppelingen, een nieuwe lip voor een luik, en van alles wat ik al weer vergeten ben. Vergeten foto's te maken.