Het recht op voorschutting en voorrang op ponten was vermoedelijk gebaseerd op het vervoer van levende have.
Ook in het Rijks reglement voor rivieren en kanalen is daarvan sprake.
De zeevaart, maar ook de sleepvaart, had, bij mijn weten, alleen voorrang als ze 2 zwarte bollen of 2 rode lichten = 'moeilijk manoeuvreerbaar transport, toonden. Ach lees zelfmaar.
Spoor en water
Re: Spoor en water
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Spoor en water
leuk dat je nog naslagwerken hebt .
ik zelf heb nog een provinciaal reglement van politie Friesland 1955 liggen en een provinciaal huishoudelijk reglement van politie .
beide gaan een beetje vanaf 1929 af ,mooi om te lezen .
ik zelf heb nog een provinciaal reglement van politie Friesland 1955 liggen en een provinciaal huishoudelijk reglement van politie .
beide gaan een beetje vanaf 1929 af ,mooi om te lezen .
Re: Spoor en water
zou kunnen maar lijkt mij niet handig als je met een sleep aankomt
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Spoor en water
Ik meen dat men op het AR-kanaal voor een veerWAGEN koos omdat ze geen voorrang hadden.
De veerwagen is namelijk veel sneller weer aan de kant dan een wagenveer
De veerwagen is namelijk veel sneller weer aan de kant dan een wagenveer
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Spoor en water
de wagenveren hadden geen !! voor rang .
bij die van zeeburg gingen we er vaak over ,en deze is indertijd ook een keer door een Esso tanker te pletter gevaren in de mist en moest je die van diemen nemen als kind een end omfietsen .
dat kwam omdat de brug over de zeeburger sluis vaak openstond .en de brug nog niet klaar was .
bij die van zeeburg gingen we er vaak over ,en deze is indertijd ook een keer door een Esso tanker te pletter gevaren in de mist en moest je die van diemen nemen als kind een end omfietsen .
dat kwam omdat de brug over de zeeburger sluis vaak openstond .en de brug nog niet klaar was .
Re: Spoor en water
wij hebben nog de railsbaan het rijdende veer van diemen wegehaald met de kanaal verbeding
- Bijlagen
-
- Image (21) okee komb 20.jpg (122.15 KiB) 1712 keer bekeken
-
- Image (20)amsterdam rijnkanaal OKEE.jpg (154 KiB) 1712 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Spoor en water
In welk jaar was dat Joop, 1967?
En Pieter laatste bladzijde van jouw scans punt 5. m.b.t. de voorrangsregeling van de ponten op het IJ. Gr. Klaas.
En Pieter laatste bladzijde van jouw scans punt 5. m.b.t. de voorrangsregeling van de ponten op het IJ. Gr. Klaas.
Re: Spoor en water
Klaas ik zou het zo uit het blote hoofd niet meer weten kan het nog wel ergen nakijken tzt
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Spoor en water
in het huisje Diemen bij het veer woonde toen Gijs straver .