Wie herkent dit schip ?

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Binnenvaarder »

Het lijkt wel iets op schepen van de werf de Jong & Smit te IJsselmonde, alleen die hadden meestal maar 2 ramen in de roef.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Simon
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:46

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Simon »

Varen is ook niet meer wat het geweest is.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Kees Keijzer »

Keurig , via andere media ook al gevonden.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Jinny »

Ik ook eens iets vragen...
Dit schip, wie weet er wat historie/verhalen over?
Reden, schip ligt tegenover me in de haven, er woont een duiker op afkomstig uit Nieuw Zeeland of Australie.
Aardige vent die leegloopt op het verbouwen tot break and breadfast schip.
Spreekt matig tot slecht Nederlands, de communicatie gaat in het Engels, ik spreek beter Engels dan hij Nederlands.* :mrgreen:
Schip is goed en sterk, bij de laatste keuring een (1) klinknagel lassen.
Het vlak is 8 mm.

Wie weet wat het schip heeft vervoerd en weet annecdotes over dit schip? (print ik uit en geef ik aan de Kiwi..)


* In verband met wat electra gekkigheid vandaag een uurtje doorgebracht op de haven bij Scott, kans gezien om vrijwel het hele schip te bewonderen..
Ik ben vaste electramuts geworden op de haven...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door JC »

De GAZELLE van Mudde was in Rotterdam een "Boerengatklant",voor de verklaring van dat begrip zie "MIJN JEUGD". Een prachtscheepje, Mudde was niet bijzonder spraakzaam en dat is niet negatief bedoeld.Zover ik weet voer hij voornamelijk binnenlands. Zijn zoon Herman vaart met DIT schip. Ik heb begrepen dat hij behoorlijk ziek is, daar word ik niet vrolijk van.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Jinny »

Dat het een mooi schip is beaam ik.
Voordat ik ernaartoe werd geroepen had ik al een paar keer staan kijken.
Thks.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Fluks »

De Ansa was altijd veel in Antwerpen te zien,ik ging nogal eens met de zoon om.Ik denk,dat Kees de mensen beter kende.
Groeten,Arie.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Kees Keijzer »

Ja, Ari, dat weet ik nog wel dat de ANSA veel op Antwerpen voer, naam van die zoon ben ik even kwijt.
IK vond het altijd een mooi scheepje.
En hier voor Jinny een foto uit één van de boeken van Harry waarop de ANSA van de Graaf uit Bruinisse de buitenkant van de sluis in Weurt invaart in de eind vijftiger jaren denk ik, je ziet dat de bovenkant van de steven scheef staat, die is denk ik ergens onzacht mee in aanraking gekomen. Dan heeft misschien van Duijvendijk in de thuishaven weer wat te doen gehad.
Afbeelding

Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door Jinny »

Thks voor de foto.
Die stuur ik door naar Scott..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
zeeuwse meer
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2010 23:03

Re: Wie herkent dit schip ?

Bericht door zeeuwse meer »

Jinny schreef: 13 feb 2018 06:25 Dat het een mooi schip is beaam ik.
Voordat ik ernaartoe werd geroepen had ik al een paar keer staan kijken.
Thks.
Is dat schip bij Vuik gebouwd? Lijkt kwa model veel op de Pelikaan van van Maaren later Davinci.
MVG. Kees.
een lelijk schip is nog altijd mooier dan een mooi huis
Plaats reactie