Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan »

Harry,

Bedank, wat een snel antwoord. Misschien weet je nog meer te vertellen
(of iemand anders) over het wel en wee van deze spits, b.v. naar welk land hij verkocht is ? Je zal je misschien afvragen waarom interesse in speciaal deze spits, wel ik heb vanaf de nieuwbouw 1964 op de Esprit gevaren (ik ben degene die op het voordek sta) tot half 1968 toen is hij verkocht aan Westerink of Westrik die er toen inderdaad Vagari II op heeft gezet. Daarna ben ik op het pontje van Papendrecht naar Dordt terecht gekomen wat ik 2 jaar heb gedaan. Daarna ben ik bij Muller in Dordt gaan varen, wat ik zo'n 5 jaar gedaan heb. Daarna aan de wal gegaan. Maar spitsen zijn mij altijd blijven trekken, vandaar. Misschien dat iemand nog foto's heeft van deze spits, dat zou ik zeer op prijs stellen. Zodra ik door heb hoe je hier foto's bij kan plaatsen zal ik dit doen. Enige hulp hierbij is ook van harte welkom daar ik niet zo'n bijzondere computer gebruiker ben.

Groet, Willem
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

een Muller klant
daar zit ik op te wachten ,ik ben op zoek naar foto's van de Enavant 22
als jij die hebt dan graag even een foto laten zien
of misschien ken jij nog mensen die bij Muller gewerkt hebben en die de vloot gefotografeerd hebben
we praten over 1969 en het is een spits
gr
leo
Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan »

Leo,

Helaas moet ik je teleurstellen, ik heb helaas geen foto's of iets dergelijks van de En Avant 22. Ik heb me ook niet goed uitgedrukt, want ik ben niet op een spits van Muller gaan varen maar op de sleepboten. Kan je dus niet van dienst zijn.

Groet, Willem
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Bericht door JC »

Er varen een stuk of wat Dedemsvaarders onder Franse vlag.
Guy Matignon weet vast welke de A NOUS is geweest.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Deze kreeg ik vanmorgen doorgemailed, de A Nous,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

Bericht door hydra »

Wie weet waar de foto met daarop de A NOUS is genomen??
Een erg mooi plaatje.

marco
recht zo die gaat
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ik weet het niet Marco, misschien dat iemand anders de oplossing kan aandragen...

Vanmorgen was ik op weg en kwam tegen, het enige schip dat in mijn woonplaats/gemeente geregistreerd staat, de Traveler uit Tynaarlo. En ik zag het eerst niet eens, een teken dat ik hem te weinig zie.. :cry:

Afbeelding

Afbeelding
Hij draaide niet hard, dacht ik nog, maar dat hoefde ook niet want Stroobos was zijn bestemming. Direct door de brug ging het handel op achteruit en schoof hij bij Sikma voor de kant.

Afbeelding
Een stukkie verderop langs het kanaal, in Kootstertille trof ik een oud-spitsenschipper; Chris Hovestadt en zijn vrouw, waar ik een genoegelijk bakje koffie dronk. Ze lagen daar betonpalen voor Brake te laden. Zo komt een ex-Hamburgvaarder weer eens in de richting van zijn vroegere vaargebied.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

je moet altijd even bij Suzanno en Piet langs gaan Harry
je doet ze maar standaard de groeten van mij en je krijgt er denk ik wel een bakje koffie
het is een erg aardig stel
gr
leo
KVM
Berichten: 1118
Lid geworden op: 02 jan 2005 01:44
Locatie: Zeebrugge
Contacteer:

Bericht door KVM »

hydra schreef:Wie weet waar de foto met daarop de A NOUS is genomen??
Een erg mooi plaatje.

marco
Fontenoy le Chateau op het canal de l'est branche sud. Maar ik geloof dat je tegenwoordig canal des Vosges moet zeggen.

Groeten, Kurt
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Vanmorgen was ik op weg en kwam tegen, het enige schip dat in mijn woonplaats/gemeente geregistreerd staat, de Traveler uit Tynaarlo. En ik zag het eerst niet eens, een teken dat ik hem te weinig zie
Mooie spits,witte roef witte boeing en witte den,dat zie je niet veel meer,helaas
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie