Harry, Eisden bestaat niet meer, tenminste de werft
Dit is wat er van de dokken is overgebleven.
Zo links en rechts ligt er wat materiaal wat nog wel eens ooit opgeknapt zal gaan worden.
Deze foto is van medio 2009.
Vorige maand zag ik op deze plaats wat beweging.
Dus misschien dat er nu iets opgeruimd gaat worden.
Spitsenvaart.
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20 apr 2005 00:33
- Locatie: wessem
Re: Spitsenvaart.
Groeten
Jean Romeynders
Jean Romeynders
Re: Spitsenvaart.
Dat is maar een troosteloze boel hierboven. Toch was daar vroeger veel bedrijvigheid, als we de foto's niet hadden zou er of een jaar of wat niemand meer iets van afweten.
Verder met een mooie dame...
m/s Emma
mooi kontje.
En Avant - Rook
Enja - Zwiers, Delfzijl
Erasmus - Kees Aarndoudse in Vollenhove. 'Jerassemus' volgens het Rotterdamse straatschoffie Kruimeltje...
De SMUS volgens intimi op de vaart. Dacht dat het Düsseldorf was, de voorspanboot ligt al klaar
Erato
bij Gaarkeuken...
en bij Melun.
Erdi Bakker, daarachter Henk Swiersema met de Thalina
Esther langs de Plukjekaalstraat...
wordt vervolgd
Verder met een mooie dame...
m/s Emma
mooi kontje.
En Avant - Rook
Enja - Zwiers, Delfzijl
Erasmus - Kees Aarndoudse in Vollenhove. 'Jerassemus' volgens het Rotterdamse straatschoffie Kruimeltje...
De SMUS volgens intimi op de vaart. Dacht dat het Düsseldorf was, de voorspanboot ligt al klaar
Erato
bij Gaarkeuken...
en bij Melun.
Erdi Bakker, daarachter Henk Swiersema met de Thalina
Esther langs de Plukjekaalstraat...
wordt vervolgd
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Spitsenvaart.
De Erasmus van Kees Aarnoudse is in 1940 gebouwd als een zogenoemde Plakeeer hij is in 1945 pas in de vaart genomen ,ik dacht met een Langzaam lopende kar er in MWM?
Kees kocht hem van Bloemen in Dordrecht in huurkoop ,het schip had vast in de grind gezeten en daar door alle ijzeren luiken kapot geladen ,bijna allemaal gebroken in het midden ,je kunt het nog goed zien op de foto opvarig op de Rijn ,de luiken liggen er niet strak op
later heeft hij ze vervangen voor een tweede hands friesse kap ,die kon hij gemakkelijk alleen openleggen ,hij heeft na dat ik weg ben gegaan een paar matrozen gehad maar is op den duur alleen gaan varen
ook het feit dat hij zijn den wat opgehoogd had en daarna ook nog deklast kon zetten was een doorslag gevend argument om de ronde kap er af te gooien
het schip lag al een tijd stil in de kalkhaven ,het was misschien te duur of in ieder geval niet vlot verkoopbaar
ik weet nog goed dat we aan boord kwamen en dat Kees op de start knop drukte ,dat de Scania gelijk starten ,maanden stil gestaan en bij de eerste klap draaien
de Esther van Han Monkorst de neef van Geert logjes (van de spits Manuela in die tijd)
Johan had hier voor een 38 meter waar hij samen met zijn vrouw en tweeling op voer met als voorkeur zuid Frankrijk
Ken je dat zei hij tegen mij
dan kom je vliegend voorstroom afvarig op een port du gard aan gestormd,met aan elk been een kind hangend
dan ben je wel blij als je er heel door heen komt
de Esther was de Spes van Hout uit Stavenisse(de vader van Jaap die op de Tardus voer)
Johan heeft met de 47 meter veel vlet werk gedaan in Rotterdam en omstreken
na dat hij er af is gegaan is hij in de muziek wereld terecht gekomen ,podia op bouwen en dergelijke
De Erato was van Piet de Bruin ,hij werkt hier in Terneuzen op de RWS 88 en gaat volgende maand met pensioen
de latere Erato is nu van Marco ,maar dat is wel bekend mag ik aannemen
gr
leo
Kees kocht hem van Bloemen in Dordrecht in huurkoop ,het schip had vast in de grind gezeten en daar door alle ijzeren luiken kapot geladen ,bijna allemaal gebroken in het midden ,je kunt het nog goed zien op de foto opvarig op de Rijn ,de luiken liggen er niet strak op
later heeft hij ze vervangen voor een tweede hands friesse kap ,die kon hij gemakkelijk alleen openleggen ,hij heeft na dat ik weg ben gegaan een paar matrozen gehad maar is op den duur alleen gaan varen
ook het feit dat hij zijn den wat opgehoogd had en daarna ook nog deklast kon zetten was een doorslag gevend argument om de ronde kap er af te gooien
het schip lag al een tijd stil in de kalkhaven ,het was misschien te duur of in ieder geval niet vlot verkoopbaar
ik weet nog goed dat we aan boord kwamen en dat Kees op de start knop drukte ,dat de Scania gelijk starten ,maanden stil gestaan en bij de eerste klap draaien
de Esther van Han Monkorst de neef van Geert logjes (van de spits Manuela in die tijd)
Johan had hier voor een 38 meter waar hij samen met zijn vrouw en tweeling op voer met als voorkeur zuid Frankrijk
Ken je dat zei hij tegen mij
dan kom je vliegend voorstroom afvarig op een port du gard aan gestormd,met aan elk been een kind hangend
dan ben je wel blij als je er heel door heen komt
de Esther was de Spes van Hout uit Stavenisse(de vader van Jaap die op de Tardus voer)
Johan heeft met de 47 meter veel vlet werk gedaan in Rotterdam en omstreken
na dat hij er af is gegaan is hij in de muziek wereld terecht gekomen ,podia op bouwen en dergelijke
De Erato was van Piet de Bruin ,hij werkt hier in Terneuzen op de RWS 88 en gaat volgende maand met pensioen
de latere Erato is nu van Marco ,maar dat is wel bekend mag ik aannemen
gr
leo
Re: Spitsenvaart.
Plaquet bouwde spitsen als het ware aan de lopende band...
Een Duitse P in reparatie bij Plaquet... Van dit type spits weet Leo alles.
Corma - Aarnoudse
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Spitsenvaart.
Dat soort konten ken ik van zeer dichtbij, ze verschillen niet veel van de kop. Deze foto van Danny toont het einde van een Plaquet...Wrijfhout schreef:Plaquet bouwde spitsen als het ware aan de lopende band...
Re: Spitsenvaart.
zo een achter schip werd door Anton de Ronde en mij als een vrijdag middag schip betiteld
en wel hier om
O,is het al zo laat?dan buigen we de platen van de zijen maar even bij elkaar
van daar dat er geen model aan zit,dat duurde te lang omdat te maken
onnodig te zeggen dat het achter dat kontje van JC geknetterd heeft ,geen water bij de schroef die Anja haar neef daar aan heeft gehangen toen hij de motor gewisseld heeft voor de 280 PK
die P van mijn vader had het zelfde probleem ,geen model ,geen gang ,geen water bij de schroef
bij nader inzien ken ik de Erdi uiteraard van zien ,het was net zo iets als de Enavant 22 vandaar dat wij er extra naar keken
maar Fedde Bakker daar hebben we wel mee gebuurt ,er staat mij bij dat hij op een andere spits voer ,eentje met de roef achterop ,net zo iets als de Harma van Gerrit de Bruin staat mij bij ,niet te verwarren met zijn vader .dat was toch de Erna,de latere Betty-G
gr
leo
en wel hier om
O,is het al zo laat?dan buigen we de platen van de zijen maar even bij elkaar
van daar dat er geen model aan zit,dat duurde te lang omdat te maken
onnodig te zeggen dat het achter dat kontje van JC geknetterd heeft ,geen water bij de schroef die Anja haar neef daar aan heeft gehangen toen hij de motor gewisseld heeft voor de 280 PK
die P van mijn vader had het zelfde probleem ,geen model ,geen gang ,geen water bij de schroef
bij nader inzien ken ik de Erdi uiteraard van zien ,het was net zo iets als de Enavant 22 vandaar dat wij er extra naar keken
maar Fedde Bakker daar hebben we wel mee gebuurt ,er staat mij bij dat hij op een andere spits voer ,eentje met de roef achterop ,net zo iets als de Harma van Gerrit de Bruin staat mij bij ,niet te verwarren met zijn vader .dat was toch de Erna,de latere Betty-G
gr
leo
Re: Spitsenvaart.
Voor de spitsen fans er staan er genoeg te koop
https://www.pnich.com/annonces-peniches- ... endre.html
https://www.pnich.com/annonces-peniches- ... endre.html
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 09 jun 2005 19:45
- Locatie: paris
Re: Spitsenvaart.
Harry,Wrijfhout schreef:
Een Duitse P in reparatie bij Plaquet... Van dit type spits weet Leo alles.
gr. Harry
tres belle carte
c'est L'AA à famille Fournier, puis WODASA 2 (en 1970-1980) ,le gros numéro 185, de Rintelm en 1922
Guy
Re: Spitsenvaart.
Merci Guy ! Nous continuer...
De laatste schepen uit de E-serie.
Eugene...
Eureka
'ik heb het gevonden', zou dat op die mooie nieuwe luikenkap slaan?
Europa
van een Fransman zou je eerder denken dat hij er l'Europe op zou zetten.
Evenaar op de Zuidwillemsvaart bij Loozen.
dit was in 2000, toen werd de sluis gerenoveerd.
een andere Evenaar
Everest
Evolutie
Excelsior
gr. Harry
De laatste schepen uit de E-serie.
Eugene...
Eureka
'ik heb het gevonden', zou dat op die mooie nieuwe luikenkap slaan?
Europa
van een Fransman zou je eerder denken dat hij er l'Europe op zou zetten.
Evenaar op de Zuidwillemsvaart bij Loozen.
dit was in 2000, toen werd de sluis gerenoveerd.
een andere Evenaar
Everest
Evolutie
Excelsior
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."