Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Jinny »

Wat voor motor staat daarin Leo?
De muziek stond er iritant overheen...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Robert Delhaye
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
Locatie: London SW1, UK

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Robert Delhaye »

Op zich is een Franse, of Belgische spits daar geen zeldzaamheid, de rivier Gambia stroomt tussen Senegal en Guinee. Op papier twee Franse ex-kolonies, die echter niet zonder het voormalige moederland kunnen. Niet qua Franse strijdkrachten maar ook niet wat twintigste hands auto's, bestelbusjes, kleine en iets grotere vrachtwagens, lijnbussen, maar ook oudere binnenvaartschepen betreft.
Vanuit de Antwerpse dokkenhaven vertrekken er regelmatig vol met bovengenoemde spullen geladen zeeschepen, voor zover ze al in de haven van Aantwaarreppe niet in brand vliegen - er wordt tijdens de tijd dat het schip nog niet vol is nogal wat afgekookt.

De spitsenvaart en -wereld, er komt geen eind aan...

met vriendelijke groet,
Robert
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door mastodont »

bij mijn weten staat er een V10 Mercedes in de Black Pearl 250PK
gr
leo
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Jinny »

Thks Leo.
Het motorgeluid was niet hoorbaar door de muziek...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
MichielS
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:46

Re: Spitsenvaart

Bericht door MichielS »

Wrijfhout schreef: 12 mei 2011 09:03 Ik zag de naam Lis voorbijkomen, zusterschip van de Jan Breydel. Daar heb ik nog een paar leuke foto's van,

gr. Harry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beste Harry,
Sorry om oude koeien uit de gracht te halen. Ik ben nu eigenaar van de Lis, ze heeft enkele jaren voor de kant gelegen en als woonschip omgebouwd. Ze heet nu ook terug "Lis" zoals voorheen en ik ben haar terug vaarklaar aan het proberen maken om tijdens de zomer een tripje te kunnen maken. Deze foto's lijken niet meer terug te vinden. Zou je me deze nog eens kunnen doorzenden?
Nog een vraagje aan iedereen, weet er iemand welke kleur de boeg van de Lis was voorheen? Momenteel staat alles donkerbruin maar dit gaat ze niet goed af.
Nog mensen die iets weten van haar geschiedenis?

Bedankt alvast!
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Spitsenvaart.

Bericht door piet42 »

Bijlagen
lis bwj'60 Haak in Zaandam.jpg
lis bwj'60 Haak in Zaandam.jpg (80.3 KiB) 2090 keer bekeken
lis.jpg
lis.jpg (120.6 KiB) 2090 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
MichielS
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:46

Re: Spitsenvaart.

Bericht door MichielS »

Klopt, dat is ze! Al 10 jaar ligt deze als Jerofre en Take II in Gent. Nu dus terug Lis :)
Bijlagen
lis1.jpg
lis1.jpg (39.06 KiB) 2082 keer bekeken
lis2.jpg
lis2.jpg (14.54 KiB) 2082 keer bekeken
lis3.jpg
lis3.jpg (15.62 KiB) 2082 keer bekeken
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Re:

Bericht door Evert CadIJ »

Van pagina 1 de foto's terug geplaatst.

We gaan nog een stukje verder de Schelde op, nl naar de grens Franco-Belge:
B Bleharies.jpg
B Bleharies.jpg (579.17 KiB) 1919 keer bekeken
Ook hier legde de "Maria van Dam" aan nabij het oude douanekot van Bleharies. (Het Bourgondisch Complot)
B Bleharies2.jpg
B Bleharies2.jpg (472.44 KiB) 1919 keer bekeken
B Bleharies2.jpg
De opvaart bovenstrooms uitklaren en de afvaart benedenstrooms inklaren. De douane kwam
vrijwel altijd aan boord.
En ze begonnen bij de buitenste, anders liepen ze het risico niet meer aan de wal te komen als de eerste, de binnenste er alvast tussenuit ging.

Groet Evert
[/quote]
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Re:

Bericht door piet42 »

Evert CadIJ schreef: 11 dec 2017 13:31 Van pagina 1 de foto's terug geplaatst.

Groet Evert

Dan ben je goed bezig geweest evert mooie en bekende plaatjes van bleharis vaak gelegen en wachten beneden de grens opschuiven
als je geklaard was als de donder los en weg onder weg de dozen van het pakket leegmaken en opbergen en de dozen overboord die kwam je opvarig dan ook regelmatig tegen ( de legedoze in de afvaart langs de douane vond ik altijd vreemd moet toch op gevallen zijn denk ik ) naar mortagne en daar begon je weer op te schuiven tot je daar weer klaar was altijd een paar emmers lading kwijt aan de luiken lichters die met de douane mee liepen en dan naar fresnes en ja daar weer opschuiven tot je door het 1ste 5 meter sasje was
Bijlagen
escaut fresnes - kopie.jpg
escaut fresnes - kopie.jpg (104.51 KiB) 1893 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Spitsenvaart.

Bericht door piet42 »

spits Nenuphar volgens mij bij de oranjesluis
Bijlagen
spits oranjesluis..jpg
spits oranjesluis..jpg (95.66 KiB) 1717 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie