SCHEEPVAART FORUM

Het forum vóór en dóór scheepvaartliefhebbers!
Het is nu wo jul 23, 2014 1:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Gezocht
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 11:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 12, 2011 1:35 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Reeuwijk
Bressiaonder,

Dat zou best kunnen wat je hierboven opgeeft, ik heb mijn gegevens overigens uit Moormans Jaarboek, waar deze
in staan in 1967.
Let overigens wel op dat de afmetingen van bouwnummer 119 iets afwijken van bouwnummer 116 en 117
Dat je nog een visserijnummer over hebt, kan wellicht de andere zijn.

Leen Louwerse

Morgen is vandaag gisteren


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gezocht
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 1:07 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Van de Sande bnr. 115 + 118.

115: DI 1730. Bonne St. Rita. Arm. Bijhet Edmond.
19,40x 5.10x 2.30. Baudouin. 360 pk.

118: F 1206. l'Ypostais. P.H. Lecanu. Yport.
21,00x 5,65x 2,05. Poyaud. 415 pk.


Deze scheepjes hebben ook verschillende maten.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 4:31 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 25, 2008 2:12 pm
Berichten: 300
Woonplaats: breskens
Van die F-1206"L'Ypostais" heb ik een foto, dat is een hekkotter.
Ik heb hier nog een DI-1754 ook...dat is weer een ander modelletje, zonder buiskap.

_________________
Ronald Ribbe
''Wish I was a fisherman
Tumblin' on the sea''
www.rorifocus.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 10:31 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Bressiaonder.

Je bezit een foto van de F 1206, dit is een hekkotter.
De SCH/ARM 44 heeft de zelfde maten. 21,00x5,65x2,16/2,05.
Wil je ze eens vergelijken of het zusterschepen zijn?

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2012 12:45 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 25, 2008 2:12 pm
Berichten: 300
Woonplaats: breskens
Beste Hank,

De F-1206 is uiterlijk bijna gelijk aan de SCH-44.
Alleen heeft de F-1206 geen voormastje op het bakdek staan, maar een ^ -vormige mast op de stuurhut.
Het model van de stuurhut is hetzelfde.
De portaalmast op het achterdek van de F-1206 is veel zwaarder en breder uitgevoerd en staat verder naar achter.
Het achterschip (de kont) van de F-1206 ziet er wat voller uit vergeleken met de SCH-44.
De F-1206 is eigenlijk meer gebouwd als bordenvisser, er staan ook geen gieken op...

_________________
Ronald Ribbe
''Wish I was a fisherman
Tumblin' on the sea''
www.rorifocus.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2012 7:48 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Ronald.

Bedankt voor je reactie. De in 1963 gebouwde OD 10 had ook de zelfde afmetingen ,ook een zusterschip.
De voor Frankrijk gebouwde schepen zullen aan dek wat anders zijn uitgerust,ze hadden daar andere vis methoden.
De bokken of boomkorvisserij kwam volgens mij in die tijd daar niet voor.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 2:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 25, 2008 2:12 pm
Berichten: 300
Woonplaats: breskens
Hank,

Op een foto van die OD-10 op www.shipdata.nl zie je dat het bakdek veel verder naar achter doorloopt tot bij de achterkant van de stuurhut, maar verder is die hetzelfde als de SCH-44.
De andere vaartuigen die voor Franse rekening gebouwd zijn hebben inderdaad allen geen gieken aan boord en zijn voorzien van stevige davids op voor en achterschip voor de bordenvisserij.
De boomkorvisserij is trouwens nog steeds een zeldzaamheid in Frankrijk en dat zal hier ook ooit wel zo worden...

_________________
Ronald Ribbe
''Wish I was a fisherman
Tumblin' on the sea''
www.rorifocus.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 2:58 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Ronald.

Bij kotterfoto staat een mooie foto waar het bakdek nog niet is doorgetrokken'.
Dat is waarschijnlijk bij de verlenging gebeurd.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2012 9:35 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Bressiaonder.

Op 20 maart schreef je ook nog een foto van de Franse DI 1754 te bezitten ( geen buiskap).
Haak bnr 868 en 869 zijn in 1959/1960 bij van de Sande afgebouwd als BR 15 en BR 54.
Deze kotters hadden ook geen buiskap en maten 17,50x16,35x4,82x2,04. Cummins 120 pk.
Haak bnr: 870 16,35x4,82x2,04 Cummins 120 pk werd besteld door Van de Sande in Breskens.
Is het mogelijk dat het zuster schepen zijn.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2012 8:48 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 25, 2008 2:12 pm
Berichten: 300
Woonplaats: breskens
Hank,

Het lijkt me geen zusterscheepje van de BR-15 en 54.
Of het casco moet dezelfde maten hebben...
De opbouw van de DI-1754 is typisch van de Sande in ieder geval.

De BR-50 van 1960 is ook bij Haak gebouwd, maar volgens Shipdata ook daar afgebouwd.
Maten 18,48 x 4,80 x 2,18 mtr, Het eerste stuurhutje leek wel op dat van de 15 en 54 maar de BR-50 was 2 meter langer...

_________________
Ronald Ribbe
''Wish I was a fisherman
Tumblin' on the sea''
www.rorifocus.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2012 10:41 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Ronald bedankt voor je inspanning.

Haak bnr: 868 , 869 en 870 zijn dezelfde schepen. 16.35x17,50x4,82x2,04. Cummins 120 pk.
868 werd de BR 15 en 869 werd de BR 54. 870 werd in opdracht van Van de Sande gebouwd.
Hier is verder niets van bekent zodoende mijn vermoeden dat het misschien de DI 1754 is geworden.

Haak bnr: 881 en 886 zijn de BR 50 en BR 14 geworden.
Deze waren langer 17,26x18,48x4,82x2,02.

Volgens de Moorman boeken zijn de bij Haak gebouwde BR 15,54,50 en 14 bij Van de Sande afgebouwd.
Bressiaanse vissers van H.J. de Winde vermeld volgens mij het zelfde.

Bij Haak zijn omstreeks 1960 ook de VLI 7 en VLI 28 gebouwd onder bnr: 882 en 889.
Deze hadden exact de zelfde afmetingen als de BR 50 en 14. Of deze in Zaandam of Breskens zijn afgebouwd weet ik niet.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 29, 2012 10:11 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
Leen Louwerse.

Op 17 Nov. plaatste ik hier een liijst met bnr. van scheepswerf Van de Sande uit Breskens.
Deze lijst was verre van volledig.
Je bleek ook met deze informatie bezig te zijn en op18 Maart kwam je met een vijftal
voor Franse rekening gebouwde kotters.
Er staan nog een aantal bnr. open en ben erg benieuwd of je die ook weet in te vullen.
Het gaat om de nummers 108-121-123-125 en 129.
Wacht met spanning op een antwoord.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 7:59 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 12, 2006 9:01 pm
Berichten: 134
De ZK 185 "Noorderlicht" is verkocht en heeft nu UK 80 op de kop staan.
Dit scheepje is in 1955 in Belgie gebouwd en heeft volgens mijn gegevens van 1966 tot 1979 als Z 556 "Donna Rosa gevaren.
Maar onder welk nummer is deze kotter door de werf opgeleverd in 1955 ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 9:59 pm 
Offline

Geregistreerd: do maart 26, 2009 12:04 am
Berichten: 55
Als Z-556 Charles Marie Thérèse OPVZ
met als bouwjaar 1954 wat in 1960 bouwjaar 1955 werd
voor Arthur.Cattoor & Achiel.Bodyn

30-04-1964 Dona Rosa / Victor.Depaepe
08-06-1964 Dona Rosa / Leopold.Depaepe

Veder ben ik nog niet gekomen

M.V.G.

Peter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 6:17 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 4:07 pm
Berichten: 695
ZK 185 (ex UK 244).

De bouwwerf van de Z 556 is S.A.B.A.R.N. in Brugge.
In 1955 ingeschreven in de officiele lijst der Belgische vissersvaartuigen.
De Z556 Donna Rosa werd 14-02-1978 geschrapt uit deze lijst.

Bron: Shipdata.

Hank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by Kustvaartforum © 2014