Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Ketelbinkie

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Ketelbinkie »

Afbeelding

Een feeder heeft in de mist het dok van v/d Brink geramd.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Kees Keijzer »

Van middag even bij een kennis wezen buurten, die man is HWTK bij Holwerda, hij zat op de feeder "Nyland"die bij Bolier in de 2é Merwedehaven in Dordt ligt met motorschade aan de Mak, er was een contragewicht van de wang van de krukas afgevlogen, met het gevolg Voering en zuiger, krukas en beringlagers stuk en een scheur in het blok;
Hier het bovencarter omhoog gehesen;
Afbeelding
Afbeelding
Hier de scheur in het blok boven het carterdeksel;
Afbeelding
Hier het ondercarter met de lagerhuizen;
Afbeelding
Hier de boosdoener; het contragewicht en de voering en zuiger;
Afbeelding
En als laatste de krukas die ook al buiten sliep;
Afbeelding
Dus put genoeg voor assurandeurs.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Brittelhaak »

WILTURA Millingen aan de grond. medio juli 2009

KM 540 ter hoogte van de pont,

Afbeelding

Na een gedeelte gelicht en gepomt te hebben vlot getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Bingen; Lading terug en pompen uit, lichte vlakschade denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Afloskapitein »

De "Rainbow" (als ik het goed gelezen heb) zag ik vanmorgen liggen in de haven van Wesel.
Ziet er lelijk uit van achter....
Via via gehoord, dat deze ten anker lag in Grieth en van achter is aangevaren door de Excelsior.

m.vr.gr. Ronald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Westeind »

:!: Hoi Ronald

Je was me voor.. :wink:
Maar ik kwam er langs toen de zon scheen ....daar werd het in dit geval niet beter van ,maar de foto`s hebben iets meer kleur.
Afbeelding
Afbeelding
De achterkant van de roef is ook nar binnen gedrukt en het roefdek staat bol :!:
Ik ben blij dat ik een dubbelle kont heb , je zou zo uit je nest gevaren worden zeg ...

Ik heb zelf ooit eens meegemaakt dat een buurman zich mispakte met rondgaan en die klapte precies tegen de achtersteven aan ,dat leverde amper verfschade op ....MAAR hoe je daar al van wakker schrikt,dat weet ik nu ca 10 jaar later nog :mrgreen:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navicella

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door navicella »

Afbeelding
Hier mijn eerste poging een bericht te plaatsen. Waren in juni opvarig in sluis Limbach op de Main alwaar ze een nieuwe kant aan het maken zijn. We werden vast gehouden omdat er boven de sluis een 'ongelukje' was gebeurd. Waardoor deze kraan omgevallen is weet ik niet maar het is te hopen dat er niemand in zat! Na enige tijd wachten op het oliescherm dat geplaatst moest worden mochten we langzaam passeren.
navicella

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door navicella »

Afbeelding
Sorry het lukte me niet om gelijk twee foto's te plaatsen, maar hier nog eentje van de kraan.
Groetjes Dingeman
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Gert Schouwstra »

Mooie foto's Dingeman,
Er zat wel iemand in, lees maar:
Spezialmaschine fällt in den Main
26.06.09 Von: Günter Flegel
Unfall Auf der Schleusen-Baustelle in Limbach kippte am Freitagnachmittag ein Rammgerät um. Der Fahrer wurde verletzt. Der Schaden dürfte bei mehreren hunderttausend Euro liegen.

Erst vor wenigen Tagen hat der Fränkische Tag ausführlich über die Baustelle an der Schleuse bei Limbach berichtet. Und über die schweren Spezialmaschinen, die für den Bau der Spundwand eingesetzt werden. Am Freitag fiel ein solches Rammgerät um – ein Großeinsatz der Rettungskräfte war die Folge.

„Ein Bagger ist in den Main gefallen“, lautete am Freitag gegen 14 Uhr die erste Meldung der Polizei über den Unfall auf der Baustelle. Das war so nicht ganz richtig – sowohl zum Glück als auch leider.

Denn die Baumaschine kippte zwar am Ufer um, aber sie fiel zum Glück nicht ganz in den Main; der Fahrer in der Kabine, die weitgehend unbeschädigt blieb, kam mit leichten Verletzungen und einem Schock davon. Leider war es aber auch nicht „nur“ ein Bagger, der von den Senkrechten in die Waagrechte fiel, sondern ein Rammgerät der Firma RTG aus Schrobenhausen. Die verleiht die von ihr entwickelten Spezialmaschinen an Baufirmen.

In Limbach wird ein solches Gerät im Auftrag des Wasserstraßen-Neubauamtes iAschaffenburg für den Bau einer Spundwand aus Stahlsegmenten eingesetzt. Die Maschine mit der Fachbezeichung Teles-kopmäkler-Rammgerät „rüttelt“ die 1,5 Tonnen schweren und zehn Meter langen Stahlbohlen mittels hochfrequenter Vibrationen in den Untergrund.

Rund 50 Tonnen wiegt eine solche Maschine, ihr Kettenantrieb mit vier Metern Spurbreite leistet 630 PS. Je nach Ausstattung haben die Geräte einen Neupreis von 700 000 bis 800 000 Euro, sagte am Freitagabend Alfred Widmann, der Vertriebsleiter der Firma RTG, unserer Zeitung.

Wie hoch der Schaden nach dem Unfall in Limbach tatsächlich ist, lässt sich erst nach der Bergung des Gerätes sagen. Im schlimmsten Fall könnte es ein Totalschaden sein. Die Bergungsarbeiten waren am Freitag bei Redaktionsschluss noch im Gange. Zur Unglücksursache konnte die Wasserschutzpolizei Bamberg, die die Sachbearbeitung übernommen hat, am Freitagabend ebenfalls nichts sagen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Afloskapitein »

Afgelopen middag kwam ik voorbij Leutesdorf en dit schip zat daar aan de grond.
Het is de Leho 1 uit Zwijndrecht. Oorzaak bij mij niet bekend, en je ziet het de sterke arm is erbij.

m.vr.gr. Ronald

Afbeelding

Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Fluks »

In de opvaart te Assmannshausen scheurde de bodem onder de koelwater-suppletie-tank.Tijdens de vaart heb ik de leidingen afgezaagd en er slangen op gezet.Dit was enige weken ons koelwater-systeem.
Afbeelding
Op het Rijn-Herne-kanaal kon de roeiboot niet op de roef blijven en hing achter het schip.Ik moest echter plots achteruit slaan en achteruit varen met als gevolg,dat hij in de schroef kwam.De bladen van de schroef waren dan ook 30 cm korter.Groeten,Arie.
Afbeelding
Groeten,Arie.
Plaats reactie