Verbouwde coasters.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Verbouwde coasters.

Bericht door Ben »

de Heemraadssingel als raised-quarterdekker, gebouwd in 1954 bij D. & Joh. Boot:

Afbeelding
Foto: collectie B.Th. Gernaat
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De Heemraadssingel in begin 1972 in Delfzijl. Vraag, waar is zij verbouwd tot gladdekker:

Afbeelding
Foto:© B.Th. Gernaat
ruud

Bericht door ruud »

Ahoy Ben,
Waar zij verbouwd is weet ik niet precies, maar wel dat het in 1971 was, misschien wel op werf waar zij ook gebouwd is.
Afbeelding
Eef T

Bericht door Eef T »

Ben,

Zowel de Kolga (Westersingel) als de Bara (Heemraadssingel) zijn in 1964 in het Duitse Leer verbouwd tot gladdekschip.

mvg, Eef.
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Bericht door henk-j »

bijgaand 2 foto's van de Deense "Mercantic" uit 1964 welke nog steeds in de vaart is maar compleet is verbouwd,


Afbeelding
hier tijdens vertrek voor de proefvaart

in 1976 was de eerste verbouw

als "Pointe Vieux Fort" in 1998, een mooie naam maar echt jammer van de fraaie lijnen

Afbeelding

(foto "Pointe Vieux Forte" met dank aan shipspotting)
groet henk-j
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De Noorse Eidsvaag, de ex Cito van 1994, gebouwd bij Bijlsma, Wartena.
Dit schip is niet verlengd, maar ingekort met 30 meter. Zij wordt ingezet t.b.v. de zalmvisserij.



Afbeelding
roy

Bericht door roy »

Die kuil uit de "Santa Maria" halen was m'n eerste zelfstandige klus bij Boele Bolnes. Dit was in 1966 of 1967.

Long time ago.........
m.v.g. Roy
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Bericht door Bert »

Roy die kuil van de "SANTA MARIA" verwijderde je in 1968, het was toen mijn eerste schip bij Dammers en kwam bij de werf Boele Bolnes aan boord mei'68.

Maakte toendertijd een foto van je eerste klus, zie gallerij "overzicht Dammers v/d Heide" op deze site.

Groeten Bert.Romeling.
roy

Bericht door roy »

Hallo Bert,

Je hebt inderdaad gelijk. In 1966 werkte ik nog niet bij Boele. Ik kwam er rond juni / juli 1967 te werken.
Het staat me nog goed voor de geest. Van de hoofdbaas scheepsbouw kreeg ik op zaterdag te horen dat ik deze klus moest doen. Er waren "nog" geen tekeningen van. Ik moest maar een plaat van de juiste dikte uit het platenpark halen, strips en bulbplat op scharrelen en hout om de hele handel opmallen. Ik kreeg een Spaanse brander en lasser mee en de mededeling; "dat kan jij wel, maandag wordt de hele handel opgemeten en op tekening gesteld, dus zorg dat het goed strokend is".
Hoe zo wild west !!!.
Zo te werk gaand zou ik de "Santa Maria" nooit meer vergeten...............

m.v.g. Roy
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De Makkum werd in 1963 bij Niestern in Groningen met 4.47 meter verlengd:

Afbeelding

Afbeelding
Foto's:©B.Th. Gernaat
Plaats reactie