Gespot bij de sloperij.

visje

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door visje »

nieuwe schepen kunstmatig in de vaart houden
en dit willen de banken niet financieren dus slopen
en er is nog plaats genoeg op de weg
dus we steken de kop en het zand in gaan zo door
het zal mijn tijd wel duren
MAAR DAT DIT GESLOOPT VIND IK NIET LEUK
in vele met mij

gr marten
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door klipper »

er komt een tijd dat voor schepen in de kleinere tonnage geen passende lading (tonnage) meer word aangeboden. Gr
degraaf
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door degraaf »

klipper schreef:er komt een tijd dat voor schepen in de kleinere tonnage geen passende lading (tonnage) meer word aangeboden. Gr
die is voorlopig nog niet aangebroken en zal waarschijnlijk ook niet komen ,niet elk bedrijf heeft grote volumes nodig,ik merk er nog niets van wordt bij ons steeds meer aangeboden(nprc).
kan nog steeds volop varen
m.v,g m de graaf ms woutrina 650 ton
al veertig jaar bezig in deze catogorie
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Gert Schouwstra »

Tja zo gaat het nu eenmaal.
Toen mijn vader zijn Drechtstad in 1987 verkocht was het een klein, maar goed doorgerepareerd schip, met ADNR en geschikt voor de vaart door heel Europa. De nieuwe eigenaar had een heel andere werkwijze en beschikte niet over een Rijnpatent, daarom bleef het vaargebied beperkt tot Nederland. Grote reparaties waren niet nodig, de motor was 26 jaar oud en recent gereviseerd. Hij heeft er een wel een radar en een autokraan opgezet en een paar jaar geleden is de kop vernieuwd, maar dat laatste was verzekeringswerk.

Nu was het dus zover dat er wat investeringen gedaan moesten worden, nieuwe buikdenning, klep- en klepzittingen van de Deutz reviseren en het hydraulische stuurwerk verdubbelen voor de SI. Ongeveer 80.000,- euro aan kosten. Ik begrijp heel goed dat dat allemaal niet goed op te varen was met binnenlands werk en er waren geen kopers. ADNR, Rijn- en Weserattest waren allang verlopen. Treffers was de hoogste bieder. En zo gaat een relatief gaaf schip na 50 jaar de knipschaar in.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
kulletje
Berichten: 286
Lid geworden op: 16 dec 2006 17:15
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door kulletje »

voor de mensen die het willen weten, die oude kd boot die ze later om gebouwd hebben tot partyboot en jammerlijk in de brand is gevlogen ( ik bedoel hier de riverzz of de ex tourmalijn),deze hebben ze bij de sloper in `s gravendeel geparkeerd.
het was donker tijdens passeren, dus geen foto. maar wie weet zijn er mensen die nog een plaatje kunnen schieten...
daniel

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door daniel »

Wij hebben de toermalijn afgelopen donderdag op de sloophelling geduwd.
Afbeelding
Afbeelding
(fotos gemaakt met me iphone)
Pieter Boers
Berichten: 1032
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
Locatie: Streefkerk

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Pieter Boers »

Vanmiddag werd de Paula van Treffers door de Viking in de Binnenkalkhaven van Dordrecht gebracht.
Ws motorpech ? Einde van de middag was ze weer vertrokken.

Afbeelding

Afbeelding


De Viking vertrok ook weer.
De kade staat nog net niet onder.

Afbeelding


Bloemetjes hoef je hier geen water meer te geven. :D

Afbeelding
Groeten,

Pieter


Afbeelding
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door mbs gerrit jan »

Pieter Boers schreef:Vanmiddag werd de Paula van Treffers door de Viking in de Binnenkalkhaven van Dordrecht gebracht.
Ws motorpech ? Einde van de middag was ze weer vertrokken.
de Paula heeft ook nog achter de Cathy gekoppeld gelegen, die hebben ze de afgelopen weken leeggehaald om naar de sloop te brengen, maar daarna toch weer losgekoppeld en weggegaan...

een aantal onderdelen, zoals generatorsets, van de Cathy zijn overgeplaatst op de Roos, beide van de zelfde eigenaar.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Pieter Boers
Berichten: 1032
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
Locatie: Streefkerk

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Pieter Boers »

Hallo Johan,

Bedankt voor je toelichting.

De Cathy lag er ook nog, naast de Roos.

Afbeelding
Groeten,

Pieter


Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Westeind »

Als je die cathy zo bekijkt denk je toch niet aan sloopschip,zo vanachter vandaan tenminste lijkt het een capabel schip ...
lijkt wel op de westeind tot voor een jaar of 3.....ik ga steeds meer geloven dat ik toen de juiste beslissing heb gemaakt ,anders had ie nu ook tot de categorie sloop gehoord :?: :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie