Misschien een kreukelzone ?
Met dank aan Daniel Veldman
Dit is z´n gevalletje : WIE ZIJN NEUS SCHEND,SCHEND ZIJN AAN GEZICHT!!!!!!!!!!!
Even Apeldoorn bellen?
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
- Locatie: Tollebeek N.O.P.
Re: Mijn jeugd.
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
Re: Mijn jeugd.
Dat is toch zeker dat bootje wat in aanvaring kwam met die autocarrièr die direct naar de bodem vertrok
Bram
Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Mijn jeugd.
Yep Bram,
Dat is hem, met helaas weer een aantal mensenlevens te betreuren.
Gr. Arie
Dat is hem, met helaas weer een aantal mensenlevens te betreuren.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Even Apeldoorn bellen?
Ook in het modelbouwwereldje gaat er wel eens wat mis ;
Mijn broer, leenmodel, stuurde me deze foto toe , hij is momenteel in Goes op de modelbouwtentoonstelling.
Er werd een grijper leeg gekapt op de opbouw.
Let op de Binnenvaartforum vlag, sluikreklame voor ons forum .
Gr, Kees.
Mijn broer, leenmodel, stuurde me deze foto toe , hij is momenteel in Goes op de modelbouwtentoonstelling.
Er werd een grijper leeg gekapt op de opbouw.
Let op de Binnenvaartforum vlag, sluikreklame voor ons forum .
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Wat goed gemaakt!!!!.Model trouwens ook.Let op de Binnenvaartforum vlag, sluikreklame voor ons forum .
Gr, Kees.
Is dat de zelfde persoon die op de R.Siegfried een model sleepkast of kempenaarmee had ?
4 jaar geleden forumdag Dordt.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Even Apeldoorn bellen?
Janet;
Dat klopt dat is mijn 10 jaar jongere broer Leen, dat model in Vreeswijk was ons ouderlijk schip;
Hier in het eggie in 1974;
En hier het model;
Wij zaten met dat schip in het zelfde werk als je ome Kees met die "Bukkum"
Gr, Kees.
Dat klopt dat is mijn 10 jaar jongere broer Leen, dat model in Vreeswijk was ons ouderlijk schip;
Hier in het eggie in 1974;
En hier het model;
Wij zaten met dat schip in het zelfde werk als je ome Kees met die "Bukkum"
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Even Apeldoorn bellen?
toen ik met Leen stond te praten, gisteren in Goes, draaide die kraandrijver ook steeds over de stuurhut en de roef. We hebben het schip toen wat naar achteren gehaald en Leen zei toen tegen mij "nu ben je op de beurs in Goes en moet je nog een schip verhalen en zelfs met de hand". Ik zei dat krijg je met een onvoorzichtige kraandrijver.
Groeten Lau Bos,
lukt et vandaege nie, dan lukt et morrege.
lukt et vandaege nie, dan lukt et morrege.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Ongeluk met sluisdeuren te Delfzijl
Op 20 maart 2000 lagen we buiten de zeesluis van Delfzijl met de kop naar buiten op de tweede lengte aan bakboord op de palen te overnachten toen we rond 04.00 wakker werden gemaakt door het lawaai van water en een roepende sluiswachter op de kant. Voor ons lag een Duitse Dortmunder, de Lagune, naast ons een kempenaar, de Unica, en achter ons ook een kempenaar, de Eendracht. Toen ik slaapdronken in de stuurhut kwam vertelde de sluiswachter mij, dat ze wilde proberen de vloed- deuren te sluiten. Ik wenste hem er succes mee en kreeg langzaam de situatie in de gaten. Het was eb en kennelijk was de dienstdoende sluismeester in slaap gevallen, en had vergeten de ebdeuren te sluiten. Ik waarschuwde Reint Maatjes van de Unica, en deze zag kans ondanks de sterke stroming rakelings mis van de kont van die Dortmunder weg te komen. Omdat het bij hem maar net mis ging, konden wij het wel vergeten om zonder schade weg te komen. Ik verzocht de Duitser om zo snel mogelijk te vertrekken, zodat wij dan ook vrij baan hadden om te vertrekken. Maar deze mensen zagen daar geen kans voor, dus zat er voor ons niet anders op dan alle touwen aan de palen vast te zetten en rustig afwachten. Op een bepaald moment liet men toch de ebdeuren dichtvallen, maar dit resulteerde in twee vernielde sluisdeuren. Daarna heeft men nog geprobeerd om met een sleepboot de vloeddeuren dicht te duwen, maar de sleepboot is niet verder gekomen dan halverwege de voorhaven, kon hem niet recht houden en spoelde met de stroom mee naar buiten.
Door de steeds sterker wordende stroming, omdat het niveauverschil steeds groter werd, begonnen de houten palen waar wij aan vastlagen behoorlijk te buigen, en konden wij alleen maar hopen dat ze niet zouden breken. Rond 7 uur was het laagwater en toen de vloed kwam werd de stroming minder en konden wij weer wat geruster adem halen.
Toen eenmaal de vloed begon door te zetten en het inmiddels licht werd, was het gevaar geweken, zodat ik nog even met de camera aan de gang kon gaan.
Verder spreken de beelden voor zich en zijn volgens mij de promotiekansen voor de sluiswachter er niet beter door geworden.
https://youtu.be/txsux13xYgc
Kijkplezier en Groetjes
Sjaak
Op 20 maart 2000 lagen we buiten de zeesluis van Delfzijl met de kop naar buiten op de tweede lengte aan bakboord op de palen te overnachten toen we rond 04.00 wakker werden gemaakt door het lawaai van water en een roepende sluiswachter op de kant. Voor ons lag een Duitse Dortmunder, de Lagune, naast ons een kempenaar, de Unica, en achter ons ook een kempenaar, de Eendracht. Toen ik slaapdronken in de stuurhut kwam vertelde de sluiswachter mij, dat ze wilde proberen de vloed- deuren te sluiten. Ik wenste hem er succes mee en kreeg langzaam de situatie in de gaten. Het was eb en kennelijk was de dienstdoende sluismeester in slaap gevallen, en had vergeten de ebdeuren te sluiten. Ik waarschuwde Reint Maatjes van de Unica, en deze zag kans ondanks de sterke stroming rakelings mis van de kont van die Dortmunder weg te komen. Omdat het bij hem maar net mis ging, konden wij het wel vergeten om zonder schade weg te komen. Ik verzocht de Duitser om zo snel mogelijk te vertrekken, zodat wij dan ook vrij baan hadden om te vertrekken. Maar deze mensen zagen daar geen kans voor, dus zat er voor ons niet anders op dan alle touwen aan de palen vast te zetten en rustig afwachten. Op een bepaald moment liet men toch de ebdeuren dichtvallen, maar dit resulteerde in twee vernielde sluisdeuren. Daarna heeft men nog geprobeerd om met een sleepboot de vloeddeuren dicht te duwen, maar de sleepboot is niet verder gekomen dan halverwege de voorhaven, kon hem niet recht houden en spoelde met de stroom mee naar buiten.
Door de steeds sterker wordende stroming, omdat het niveauverschil steeds groter werd, begonnen de houten palen waar wij aan vastlagen behoorlijk te buigen, en konden wij alleen maar hopen dat ze niet zouden breken. Rond 7 uur was het laagwater en toen de vloed kwam werd de stroming minder en konden wij weer wat geruster adem halen.
Toen eenmaal de vloed begon door te zetten en het inmiddels licht werd, was het gevaar geweken, zodat ik nog even met de camera aan de gang kon gaan.
Verder spreken de beelden voor zich en zijn volgens mij de promotiekansen voor de sluiswachter er niet beter door geworden.
https://youtu.be/txsux13xYgc
Kijkplezier en Groetjes
Sjaak
Re: Even Apeldoorn bellen?
De sassenier van sluis Oudenaerde was ook eens niet OK. Wij als no1 in de sluis achter ons een fransman met een geladen franse motor die terwijl hij net tussen de midden deuren door voer deze ineens dicht gingen en zo werd afgestopt . De hiedroliek van de deuren en de ruimte waar dat instond was aardig verwoest, alles was net gereviseerd. Ook was er iemand die als 3e sluis Vreeswijk uitvoer tot zijn schrik de deur naar beneden zag zakken, krak krak stuurhut. Fautju Budaank. Gr
-
- Berichten: 28559
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Even Apeldoorn bellen?
Bij het invaren van de sluis de stuurhut laten zakken,toen hij onder de brug door was de stuurhut weer omhoog,bakboordkant ging weer naar beneden.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.