Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Tollebeek1
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
Locatie: Tollebeek N.O.P.

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Tollebeek1 »

Misschien een kreukelzone ?
Met dank aan Daniel Veldman

Dit is z´n gevalletje : WIE ZIJN NEUS SCHEND,SCHEND ZIJN AAN GEZICHT!!!!!!!!!!!
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Westeind »

Dat is toch zeker dat bootje wat in aanvaring kwam met die autocarrièr die direct naar de bodem vertrok :idea: :?:

Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Arie »

Yep Bram,

Dat is hem, met helaas weer een aantal mensenlevens te betreuren.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Kees Keijzer »

Ook in het modelbouwwereldje gaat er wel eens wat mis :? ;
Afbeelding
Mijn broer, leenmodel, stuurde me deze foto toe , hij is momenteel in Goes op de modelbouwtentoonstelling.
Er werd een grijper leeg gekapt op de opbouw.
Let op de Binnenvaartforum vlag, sluikreklame voor ons forum :P.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Schipperdochter »

Let op de Binnenvaartforum vlag, sluikreklame voor ons forum .
Gr, Kees.
Wat goed gemaakt!!!!.Model trouwens ook.
Is dat de zelfde persoon die op de R.Siegfried een model sleepkast of kempenaarmee had ?
4 jaar geleden forumdag Dordt.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Kees Keijzer »

Janet;
Dat klopt dat is mijn 10 jaar jongere broer Leen, dat model in Vreeswijk was ons ouderlijk schip;
Hier in het eggie in 1974;
Afbeelding
En hier het model;
Afbeelding
Wij zaten met dat schip in het zelfde werk als je ome Kees met die "Bukkum"
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Lau Bos
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 mei 2005 21:08
Locatie: Middelburg

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Lau Bos »

toen ik met Leen stond te praten, gisteren in Goes, draaide die kraandrijver ook steeds over de stuurhut en de roef. We hebben het schip toen wat naar achteren gehaald en Leen zei toen tegen mij "nu ben je op de beurs in Goes en moet je nog een schip verhalen en zelfs met de hand". Ik zei dat krijg je met een onvoorzichtige kraandrijver.
Groeten Lau Bos,
lukt et vandaege nie, dan lukt et morrege.
Piet Hein

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Piet Hein »

Ongeluk met sluisdeuren te Delfzijl

Op 20 maart 2000 lagen we buiten de zeesluis van Delfzijl met de kop naar buiten op de tweede lengte aan bakboord op de palen te overnachten toen we rond 04.00 wakker werden gemaakt door het lawaai van water en een roepende sluiswachter op de kant. Voor ons lag een Duitse Dortmunder, de Lagune, naast ons een kempenaar, de Unica, en achter ons ook een kempenaar, de Eendracht. Toen ik slaapdronken in de stuurhut kwam vertelde de sluiswachter mij, dat ze wilde proberen de vloed- deuren te sluiten. Ik wenste hem er succes mee en kreeg langzaam de situatie in de gaten. Het was eb en kennelijk was de dienstdoende sluismeester in slaap gevallen, en had vergeten de ebdeuren te sluiten. Ik waarschuwde Reint Maatjes van de Unica, en deze zag kans ondanks de sterke stroming rakelings mis van de kont van die Dortmunder weg te komen. Omdat het bij hem maar net mis ging, konden wij het wel vergeten om zonder schade weg te komen. Ik verzocht de Duitser om zo snel mogelijk te vertrekken, zodat wij dan ook vrij baan hadden om te vertrekken. Maar deze mensen zagen daar geen kans voor, dus zat er voor ons niet anders op dan alle touwen aan de palen vast te zetten en rustig afwachten. Op een bepaald moment liet men toch de ebdeuren dichtvallen, maar dit resulteerde in twee vernielde sluisdeuren. Daarna heeft men nog geprobeerd om met een sleepboot de vloeddeuren dicht te duwen, maar de sleepboot is niet verder gekomen dan halverwege de voorhaven, kon hem niet recht houden en spoelde met de stroom mee naar buiten.
Door de steeds sterker wordende stroming, omdat het niveauverschil steeds groter werd, begonnen de houten palen waar wij aan vastlagen behoorlijk te buigen, en konden wij alleen maar hopen dat ze niet zouden breken. Rond 7 uur was het laagwater en toen de vloed kwam werd de stroming minder en konden wij weer wat geruster adem halen.

Toen eenmaal de vloed begon door te zetten en het inmiddels licht werd, was het gevaar geweken, zodat ik nog even met de camera aan de gang kon gaan.

Verder spreken de beelden voor zich en zijn volgens mij de promotiekansen voor de sluiswachter er niet beter door geworden.

https://youtu.be/txsux13xYgc

Kijkplezier en Groetjes

Sjaak
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door klipper »

De sassenier van sluis Oudenaerde was ook eens niet OK. Wij als no1 in de sluis achter ons een fransman met een geladen franse motor die terwijl hij net tussen de midden deuren door voer deze ineens dicht gingen en zo werd afgestopt . De hiedroliek van de deuren en de ruimte waar dat instond was aardig verwoest, alles was net gereviseerd. Ook was er iemand die als 3e sluis Vreeswijk uitvoer tot zijn schrik de deur naar beneden zag zakken, krak krak stuurhut. Fautju Budaank. Gr
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Binnenvaart »

Bij het invaren van de sluis de stuurhut laten zakken,toen hij onder de brug door was de stuurhut weer omhoog,bakboordkant ging weer naar beneden.

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie