Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Gert Schouwstra »

De gemeente Harlingen heeft op 8 april 2014 besloten om:
1. Een handhavingstraject op te starten om de opgelegde schepen “Cumbrae”, “Adria” en “Charlotte” uit de haven van de gemeente Harlingen te verwijderen.
2. Een last onder bestuursdwang op te leggen indien niet binnen de termijn van vier weken aan de aanschrijving wordt voldaan.

Het is namelijk verboden om in de Harlingen haven schepen op te leggen zonder vergunning en de haven moet worden vrijgemaakt voor de Tall Ships die er eind deze maand komen te liggen. En een last onder bestuursdwang betekent dat ze een boete krijgen, voor elke dag die ze te lang blijven liggen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Met dank aan mijn observante vriend in Zuid England in Maidencombe MR Cruisdog
Saw this tug operation off Maidencombe yesterday. MTS Victory with some sort of hulk in tow.
Het woord Hulk staat niet voor iets mooi s :D :D


Afbeelding

De sleepboot MTS Victory met de Breeze en de Nic op sleep ligt voor anker buiten
Torquay Zuid England . Op de foto de MtS Victory met de Breeze en de Nic langzij.
En onze vriend in Maidencombe heeft het ook op de film gezet met zijn zeer goede camara

https://www.maidencombe.net/2014/06/tug- ... n-bay.html
Groeten Martin

Roest rust nooit.
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door zoetwatermatroos »

De Anthony en Steindamm die op de foto's van ed nog in de rietbaan lagen, liggen er niet meer.
De steindamm heb ik vandaag in de waalhaven zien liggen pier 8 neem aan dat de Anthony er ook ligt maar die is mij even ontschoten door dat er ook nog verwacht word van mij dat ik het schip veilig van A naar B breng :wink:
Schipper MTS Vosta
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Bedankt

De Anthony ligt ook in de Waalhaven ik zie wel dat een deel van de tankers die nu verdwijnen lang stil en te koop hebben geleegen . De prijzen zijn zeeker de kelder in gegaan.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door zoetwatermatroos »

Zou de quasimodo ook op de nominatie staan? Deze ligt ook al enige tijd in de rietbaan te wachten op?????
Schipper MTS Vosta
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Eemspoort »

De "Quasimodo" ligt daar regelmatig, maar vaart ook nog wel eens. Ik denk dat de schipper/eigenaar daar ergens op die woonscheepjes woont.
Er ligt daar ook een omgebouwde spits met de zelfde kleuren, vandaar.

Gr. Ed
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door zoetwatermatroos »

Ok bedankt ed had het schip al een poos niet varend gezien en die paar keer dat ik door de noord kom gevaren ligt hij daar. Dus gewoon toeval.
Schipper MTS Vosta
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Binnenvaart »

maarpol schreef:Mooie foto s van een zeer mooie tanker , is wel een van de mooiste tankers die op de binnen wateren gevaaren heeft . Schip heeft alles
mooi gevormd casco kop en kont em zeeg in het schip en de boovenbouw ook . De keeren dat ik deze tanker gezien heeft zag het er altijd uitals een goud haantje
En ik zie op de foto s dat die oude boot al weg was ( De Cumbrae) , als die Adria weg is nu zijn er 3 mogelijkheden
1 Slooper
2 Amsterdam
3 Rietbaan

Vanmorgen op vakantie gegaan richting Sneek,de Adria ligt in Kampen bij RDM,kon ze net zien liggen voor we de brug op gingen

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Zoals ik al giste het werd de sloperij dan , maar hopen dat Fabian wat foto s maakt van deze fraaie tanker maar het is beter dat het schip in Kampen gesloopt word inplaats van verziekt en gesloopt in Nigera . Maar ik heb het gevoel dat de een of ander hier een hoop geld verliest aan dit schip . Als je een beetje zoekt kan je wel een deel punten aan elkaar knoopen en uitvinden wie waarschijnlijk dit geld verliest
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Gisteren liep de sleepboot Vlieland binnen , de vraag is wat komt die ophaalen.

https://www.tugspotters.com/site/content ... /vlieland/

Op Marinetraffic zie ik dat die de Oudemaas is afgekomen vanaf Zwijndrecht en recht naar zee met een zuidelijke koers .

https://www.marinetraffic.com/no/ais/ho ... :219133000
Maar Word geen destination aangegeven

Wat kan die in Zwijndrecht gehaald hebben ??? Tankers ??
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie