Een bericht van overlijden.

van: www.kustvaartforum.com
Flip
Berichten: 211
Lid geworden op: 31 jul 2010 13:10
Locatie: Appingedam

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Flip »

Inderdaad, volledig mee eens.

Groet,

Flip Buitenkamp
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Evert Sikkema »

Theo Horsten schreef:Vanaf pagina 80 sluit het gedeelte dat Harry over mij schreef daar op aan.
En dat heb ik ook nog maar weer eens gelezen met o.a het verhaal van de Beppie uit de Blauwe Wimpel van januari 1965.

Groeten
Evert Sikkema
Bijlagen
Details Wagenborg verhaal over Beppie maart 2011 (02).jpg
Details Wagenborg verhaal over Beppie maart 2011 (02).jpg (535.4 KiB) 3004 keer bekeken
Details Wagenborg verhaal over Beppie maart 2011 (01).jpg
Details Wagenborg verhaal over Beppie maart 2011 (01).jpg (543.34 KiB) 3004 keer bekeken
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Allen »

Egbert BRUINS SLOT

>>> https://www.mensenlinq.nl/overlijdensber ... ot-6608663
Egbert Bruins Slot001.JPG
Egbert Bruins Slot001.JPG (94.66 KiB) 3360 keer bekeken
Egbert Bruins Slot002.JPG
Egbert Bruins Slot002.JPG (26.15 KiB) 3360 keer bekeken
Grtn @Allen
Roy
Berichten: 4733
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Roy »

Dat relaas over die reis met de "Beppie" in De Blauwe Wimpel heb ik destijds als jonge snotaap zitten verslinden.
Nooit gedacht dat zoiets na 51 jaar hier nog eens samen zou komen........ :!: :idea:

m.v.g., Roy
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Theo Horsten »

Dat is zelfs na 51 jaar nog leuk m te horen, Roy. :D
Dit soort bijdragen aan de Wimpel - want ik schreef er meer - waren voor Anthony van Kampen aanleiding om er bij mij op aan te dringen een boek te schrijven. Ik weet nog hoe blij hij was toen ik dat uiteindelijk ook deed.
Het is overigens wel wat off topic ...
Roy
Berichten: 4733
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Roy »

Vandaag is m'n goede vriend Jan Scholten uit Den Haag gecremeerd. Hoe het ook bekeken wordt, het was vandaag fraai weer. Echt een weertje voor Jan, hij hield van de zon en warmte.
Negen dagen geleden was hij al overleden aan een herseninfarct. Eigenlijk wel een genadige dood. Zomaar weg in z'n slaap.
Hij had al enkele jaren Parkinson en dien ten gevolge erg veel last van z'n benen.
Zo'n 45 jaar geleden voeren we samen op de "Radja" en hadden sindsdien altijd contact gehouden. Soms vaak, soms zat er een periode tussen. Zo gaat dat als je een eind uit elkaar woont en zelf ook brakkig geworden bent.
Jan hield in zijn actieve varenstijd erg van afwisseling, hetgeen mij erg bekend voor komt. Ik meen dat hij bij De Lijn begonnen is, maar de Kon. Rott.Lloyd, Van Uden, Chevron, Nedlloyd, Verolme, Van Beuningen, de Furness en zo nog een zooitje wat ik vergeten ben, waren hem niet onbekend.
Vanwege het thuisfront is hij aan de wal en zo in de haven van R'dam beland waar hij aardig z'n draai gevonden had, maar de zee bleef immer aan hem trekken. We konden elkaar niet spreken of het ging over schepen en varen.
Gelukkig is hij nooit volwassen geworden. Er was altijd wel wat te lachen of aan streken uit te halen.
Jan is op een maand na 84 geworden. Toch een mooie leeftijd voor een kwajongen als Jan.
Na onze maat Rob Genot, die we 2 jaar geleden op 64 jarige leeftijd moesten verliezen, is nu niets meer uit onze gezamenlijke "Radja" tijd over.
Ik hoop dat Jan een voorspoedige eeuwige reis mag hebben.

Roy
leo-shof
Berichten: 194
Lid geworden op: 15 okt 2009 11:49
Locatie: monster-gem.westland

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door leo-shof »

Gecondoleerd met het verlies van je vriend Roy
in niets gaat zoveel tijd zitten
als in nadenken
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Ben »

Roy, gecondoleerd met het overlijden van je laatste "Radja" vriend.
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Theo Horsten »

------------------------------------------------Afbeelding

--------------------------------------------------------- SEBO VEDDER 1931-2017

Vandaag ontving ik het trieste bericht dat Sebo Vedder zondagavond is overleden. Voor velen die vroeger bij Wagenborg hebben gevaren moet dit een zeer bekende naam zijn. Zelf kende ik Sebo vanaf 1957, maar ik leerde hem vooral kennen in de tijd dat ik bij Wagenborg op kantoor werkzaam was en hij chef Technische Dienst was. Maar ook daarna, nadat ik weer terug op de vloot was en ook nog nadat ik in 1976 uit dienst van Wagenborg was gegaan en voorzichtig begonnen was met het uitbrengen van schepen, was hij nooit te beroerd om goed advies te geven.
Sebo Vedder was een van die mensen waarvan je precies wist wat je aan hem had en waar hij stond. Hij kon ongezouten zijn mening geven over jou en over anderen, maar hij was altijd eerlijk en recht door zee. Dat vind ik eigenschappen die te bewonderen zijn: eerlijkheid en integriteit. Een heel harde werker en een man met een zeer grote, maar vooral ook zeer brede technische kennis en kennis van scheepvaartzaken in het algemeen. Het vergde moed, doorzettingsvermogen en ondernemingsgeest om, nadat hij op toch al gevorderde leeftijd Wagenborg had verlaten, een eigen bedrijf uit de grond te stampen.
Een goed mens is de lange reis opgegaan. Ik wens zijn familie alle sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Theo Horsten
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Bert »

Afbeelding

Eemsbode 13-9-2017.
Plaats reactie