Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Johan H.

Bericht door Johan H. »

Hallo Beting, (sleepboot kapitein?)

Dank je wel,

Dat het zo eenvoudig kan zijn.
Ik had geen nummer van Zwolle.
Was al erg op zoek geweest, wat jij aangeeft dat lijkt inderdaad overeen te komen met schepen welke vroeger ook in Zwolle geregistreerd zijn.
Had onderstaande gegevens en kon daar niet echt mee uit de voeten.
Weet wel dat er een speciaal nummer is voor een binnen en buitenschip, 27 en dat Rotterdam het nummer 23 heeft (geloof ik).

Een overzicht:
Nummers beginnende met:
18..... Frankrijk
20..... t/m 33..... Nederland
40..... t/m 59..... Duitsland
6....... België
70..... Zwitserland
80..... Luxemburg
834... Polen
835... Polen
845... Tsjechië
85..... Oostenrijk
86..... Hongarijë
9131. Tsjechië
9551. Tsjechië

Scheepsnummer : Internationaal zeven-cijferig registratienummer, een omsleuteling van het brandmerknummer.


In ieder geval, erg bedankt.

Groeten Johan H.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Nog een paar mooie luxemotors, als eerste de Elwira, de ex Rio ex Hydra en nu weer Hydra, ingekort en wel.

Harry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Zeeuwsestromen 2 moet in zijn jeugd ook een machtig mooi schip zijn geweest. Een paar jaar nadat ik deze opname maakte zag ik het schip in Groningen ter verkoop liggen. De makelaar vroeg mij een paar foto's te maken en verzekerde mij dat het schip oersterk gebouwd was met het oog op buitenvaart onder klasse S.I.. Voor zover ik weet is ook deze luxe motor naar Engeland verkocht.

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
ijsselmeer

luxe motors

Bericht door ijsselmeer »

He', weer terug van de wateren? je had wel mooi weer Harry met deze

foto's zal iemand wel heel gelukkig zijn :lol:

Groeten Henk.
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

elwira hydra

Bericht door hydra »

dan ben ik de gelukkige zeker Henk?

Nou, ik ben inderdaad erg blij met de foto's van de Elwira. ik heb al flink wat foto's van wat nu de hydra is, maar uit deze periode had ik nog niets.

dus mijn archiefje over het schip, is weer wat completer.

Harry bedankt.

gr. Marco
recht zo die gaat
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ze komen in HR kwaliteit op de CD Marco, ik ben bijna klaar met scannen, als alles goed is gaan de spullen morgen retour.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Was ik vanmiddag drukdoende alles van de Hydra, Rio, Elwira of Erato, hoe je het schip maar noemen wilt, te scannen. In eerste instantie dacht ik nog een foto van de Hydra gevonden te hebben, in eerste instantie leek het achterschip verdacht veel op de andere genoemde schepen maar in detail wijkt hij toch af. Bovendien had de grote Hydra de mast midscheeps op een mastdekje staan. Dus het schip viel snel af, maar toch, een mooie luxemotor...

Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Stukkie op varen met de Erato. Zet het geluid er ook eens bij aan...

gr. Harry

https://home.planet.nl/~hadegro51/Erato.wmv

de beelden zijn me nog niet naar de zin, het kan stukken beter maar dan praat je over een bestand van een Mb of acht en dat vraagt teveel serverruimte bij Planet.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door jannuh »

maar dan praat je over een bestand van een Mb of acht en dat vraagt teveel serverruimte bij Planet.
Harry, heb altijd nog wel wat plaats voor je over...
gr., jannuh
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Luxe Motors

Bericht door Kees Keijzer »

Harry;
Scheepswerf Paans aan de Roode-Vaart te Moerdijk heeft in de eind twintiger jaren ook diverse grote luxe motors gebouwd, twee er van wil ik er uit lichten nl; De "Pieternella" van J. de Haas uit Bergen op Zoom en de "Marinus-Tardé" van Wijgand uit Dinteloord het waren schepen van ca 400 ton met hijstuig op een middendek voor zand en grind, hele zwaar gebouwde schepen. Kenmerk van die schepen was dat de steven bij het lege schip leek alsof die achteroverhelde, de steven stond loodrecht op de vlaklijn. Net voor de oorlog heeft de de werf nog motors, gebouwd met mooie schuine stevens zoals de latere "Horizon".
De "Pieternella"is later "Insula "geworden uit Dordrecht en de "Marinus-Tardé" is altijd onder zijn eerste naam blijven varen. Misschien heb jij nog wel foto's van die schepen in je archief. als je nog wat wil weten over die schepen zie ik het wel.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ijsselmeer

Re: elwira hydra

Bericht door ijsselmeer »

hydra schreef:dan ben ik de gelukkige zeker Henk?

Nou, ik ben inderdaad erg blij met de foto's van de Elwira. ik heb al flink wat foto's van wat nu de hydra is, maar uit deze periode had ik nog niets.

dus mijn archiefje over het schip, is weer wat completer.

Harry bedankt.

gr. Marco
Inderdaad Marco, toch fijn he' , dit forum heeft mij ook heel veel info & foto's op geleverd . :lol: en pers. kontakten.
Groeten Henk.
Plaats reactie