Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Vandaag de Sojaschroot gelost bij ForFarmers in Deventer.
Sojaschroot lossen
Sojaschroot lossen
IMG_8066.jpg (157.39 KiB) 2169 keer bekeken
Liep best vlot, om vier uur leeg.
Leeg gelost, nu navegen
Leeg gelost, nu navegen
IMG_8068.jpg (153.51 KiB) 2169 keer bekeken
We waren al bezig om na te vegen, dus al half klaar toen de bobcat het ruim uit ging.

Er lag al een volgend schip klaar dus snel losverklaring gehaald en voor de brug gaan liggen, wachtend totdat de sper voorbij was. Het ruim schoongeveegd. Om half zes doorgeschut, gezwaaid en op de remming buiten de sluis gemeerd. Dan kunnen we morgen om elke tijd weg zonder op de sluis te wachten.
Het plan is half negen, als het licht is. We gaan naar Arnhem waar ik voor de kerstdagen een plekje aan de Rijnkade geregeld heb met de havenmeester. Dan gaan we de 27e naar Spyck waar we om twaalf uur sunpellets gaan laden voor Veghel.

Ik heb al een volgende reis ook; sunpellets of sohahullenpellets voor Arques of Kortrijk, dat was nog niet zeker. De 30e te laden in A'dam, lossen de 5e of later als de 30e laden niet lukt.
Er is werk genoeg, en er wordt momenteel vanwege de feestdagen natuurlijk goed betaald. Ik zou best even stil willen liggen maar ik kan de inkomsten in deze start-up periode goed gebruiken. Dus we gaan maar even door. En met de feestdagen zelf liggen we wel stil.

Vanavond Deventer even in geweest.
De Waag in Deventer
De Waag in Deventer
IMG_8069.jpg (114.95 KiB) 2169 keer bekeken
Mooie stad maar wel mistig..
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

Erik,
mooi volgens plan gelost en een mooi plekje in Arnhem geregeld.
Gelijk ook een vervolgreis, dat gaat inderdaad goed. :D
Zoals je zegt, nu is het er, maar het gaat natuurlijk rustiger worden met het werk.
In ieder geval prettige dagen gewenst en goede gezondheid en een beetje gelukkig varen in het nieuwe jaar.

grt Wim
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Vliegende Vaart

Bericht door tijdstroom »

Nog even over de politie controle, ik lees wat ze zijn komen doen. Ik neem aan dat je een geldig certificaat heb, anders had je wel een bekeuring gehad. En nu heb je een vriendelijke gehad, voor de eerste keer. Wij hebben laatste jaren ze maandelijks aan boord, van alle landen, zo vaak, dat je er helemaal gallisch van wordt, en ook niet alles meer accepteerd. Als ze bv iets over beugeltjes ed gaan zeiken, verwijs ik ze gewoon naar het certificaat, officieel gekeurd, nakeuring gehad, als het dan nog niet goed is, ga daar lopen klagen. Dit is wat de laatste jaren helemaal mis gaat lopen, in Duitsland is er 1 waterpolitieman op 4 duitse schepen. Die gasten hebben dan ook nog eens te horen gekregen dat er boetes moeten worden uitgedeeld, met alle consequenties van dien.Zeiken over lettertjes op de roeiboot, ijkmerken niet duidelijk zichtbaar. Vaartijdenboek intepretatie anders dan in nederland. Ik ben niet boos van te voren, maar wel zakelijk, overdreven dingen hoef je echt niet te accepteren. IlT is ook eens aan boord geweest, echt een muggezifter, valt over 1 cijfertje. En gelijk dreigen met grote boetes. Op den duur maar gezegd dat ie beter van boord kon gaan. Dat deed hij dan ook maar, voor eigen bestwil.
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Die controle; afgezien van een verlopen tachograaf certificaat, het ontbreken van niet roken stickers op de accubakken en een bescherming op het schroefas vetsmeerapparaat waren er geen opmerkingen. Daar was ik niet ontevreden over.
En de insteek van de mannen was zeker niet om ons ergens op te betrappen. Ze waren vriendelijk, correct en behulpzaam. Eigenlijk precies zoals je de politie graag ziet. We kwamen ze vandaag weer tegen, bij hun standplaats Eefde.

Vanmorgen achteruit de rivier op, en in de opvaart. De Deutz kon er gelijk tegenaan, ondanks dat het water een halve meter gevallen is loopt er een flinke stroom. Het eerste stuk konden we de 13-14km nog wel vasthouden maar in de smallere bovenloop zakte dat terug naar een goede 12. Nóg niet slecht voor ±450 klappen. 45ltr/uur, het moet maar.

Het kwam mooi uit bij de spoorbrug van Zutphen, we hebben niet langer dan een minuut gedreven. Die draait twee keer per uur, op 10 en 40 over het uur.
DE brug..
DE brug..
IMG_8074.jpg (125.2 KiB) 1759 keer bekeken
Zutphen
Zutphen
IMG_8076.jpg (117.66 KiB) 1759 keer bekeken
Een doorzon-tjalk bij Zutphen.
Een doorzon-tjalk bij Zutphen.
IMG_8077.jpg (110.65 KiB) 1759 keer bekeken
winters hoogwater
winters hoogwater
IMG_8079.JPG (93.76 KiB) 1759 keer bekeken
Weinig afvaart tegengekomen, stuk of vijf. De meesten liggen al stil neem ik aan.
brug A-12
brug A-12
IMG_8080.jpg (139.84 KiB) 1759 keer bekeken
Een paar kribben boven de IJsselkop kop voor genomen en 10 minuten later waren we in Arnhem.
IJsselkop
IJsselkop
IMG_8088.JPG (67.66 KiB) 1759 keer bekeken
Voor als je de weg niet weet..
Voor als je de weg niet weet..
IMG_8089.JPG (62.75 KiB) 1759 keer bekeken


Opgedraaid en gemeerd aan de Rijnkade plaats 3. Havenmeester kwam even langs om aan te wijzen waar we precies moesten liggen en hielp met vastmaken, prima service 8)
stevig vast
stevig vast
IMG_8084.jpg (152.83 KiB) 1759 keer bekeken
beneden de John Frostbrug
beneden de John Frostbrug
IMG_8086.jpg (137.7 KiB) 1759 keer bekeken
Na de kerst gaan we weer verder.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Kees Keijzer »

Voor mij mooie herkenbare plaatjes van IJssel
, Erik.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Evert CadIJ »

Janna schreef: 23 dec 2017 22:06
IMG_8086.jpg

Na de kerst gaan we weer verder.
Elite plekje zeg!
Geniet van je rust ; FIJNE FEESTDAGEN!

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny »

Stomme vraag waarschijnlijk, maar waarom heb je een anker uit?
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Het stroomt nogal daar Jinny en ik lig er vol in. Als er iets met m'n touwen gebeurt (baldadige jeugd of zo) dan blijft hij tenminste gewoon liggen. In plaats dat hij ergens bij Driel terecht komt :mrgreen:

Daarnaast is Vliegende Vaart geregistreerd als erkend leerbedrijf, en heb ik een leerling-matroos aan boord. Ankeren stond in z'n syllabus, en zo kon hij mooi eens zien hoe dat gaat.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny »

Duidelijk Erik, bedankt.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

Het is natuurlijk wel zo dat je daar nu een zee van plek hebt omdat een aantal van die witte boten een kerstreis aan het maken zijn. Als ze allemaal thuis liggen, liggen ze daar hutje/mutje en is er denk ik toch geen ruimte voor ankers die zo ver vooruit staan. Waarschijnlijk is er dan ook geen plaats voor de Jannette :mrgreen:
Je mag ook best wel eens geluk hebben natuurlijk :D .
grt Wim
Plaats reactie