De omgevallen Atlantic van Seatrade na haar tewaterlating bij de Tille, Kootstertille in november 1978. Zij was reeds voor 85% afgebouwd en de schade bedroeg ca. fl. 3.000.000.
De Spitsbergen met de vraag wat de letters CND(G?) in de schoorsteen betekenen. En als laatste aantekening heb ik staan: gezien in Warri (Zuid Afrika?), ligt daar als JALILA weg te rotten.
In de schoorsteen van de Spitsbergen staat dit boven getoonde. De letters staan voor Compania Naviera Betsy (Monrovia) Het schip kwam onder Liberiaanse vlag in de vaart . Na 1.5 jaar werd zij onder Nederlandse vlag gebracht. Betsy was overigens de naam van de toenmalige direkteur van de Rederij.
....foto....
De Spitsbergen zoals door Ben gesteld te Warri (Nigeria) , waar zij enkele jaren heeft liggen weg te rotten. Zichtbaar is dat SB zijde ingezet is. Overigens lag ze daar niet als Jalila maar als Ducado. Vorig jaar is zij van deze plek weg gehaald en op Bennet Island aan de grond gezet alwaar zij in het zonnetje mag na dromen over haar bewogen verleden.
Als we dan toch bezig zijn, is hier de Adriatic als Nova Zembla, onder de vlag van Cyprus. Onder deze naam voer zij slechts korte tijd. Ik heb als laatste naam, sinds 1994, Choke Reefer 2. Vaart zij nog steeds?
Te water als JOFRIGO, Noorse vlag.
In 1975 naar Seatrade als ADRIATIC.
In 1985 naar Cyprus als NOVA ZEMBLA.
In 1986 ALPINO.
In 1994 naar Panama als CHOKE REEFER 2.
In maart 2004 vlag Thailand.
In juli 2006 daar geregistreerd.