Houtvaart.

van: www.kustvaartforum.com
ed bartels

houtvaart

Bericht door ed bartels »

He Theo, heb jij nog met meester Joost Kuiper en later ook zijn zoon Alwin gevaren op de Baltic of Bothniaborg.
Hier nog effe die tekening die ik van de twee 'borgen' maakte en ergens op het kantoor moet zwerven of hangen. En die grote pentekening die ik maakte van een Borg met op de voorgrond een truck van Lommerts moet ook op kantoor zijn maar daar heb ik zelf helaas geen afbeelding van. Iemand die ooit gezien?
Groetjes Ed

Afbeelding
Shot at 2007-07-04
ed bartels

houtvaart

Bericht door ed bartels »

Hoi,
Nu had ik onderstaande tekening van Eemskanaal nz in Delfzijl op de topic
'tekeningen van forumleden' gezet maar het hoort natuurlijk hier bij het hout lossen thuis. Dus nog maar eens de Borelly, Leonard-T, Tim en Skagerak in het Eemskanaal. Skagerak en Leonard -T liggen voor reparatie bij Paul Dinges voor de deur en voor'cafe Kroonstad de Borelly en Tim. Op de Tim heb ik ook gevaren maar niet met hout maar dakpannen van Limburg naar Bergen of Engeland. De Borelly wel. Regelmatig lagen we daar hout te lossen voor Rottinghuis.
Groetjes ED

Afbeelding

kijken of deze beter over komt.
Afbeelding
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Houtvaart De Zee jaargang 1952.

Bericht door Ben »

Boven de berichten van Ed plaatste ik een bijdrage over hout varen uit de Zee juli 1952. Onderstaand artikel stond in het juni nummer, voor de duidelijkheid zal ik het juli artikel en nog meer onder deze scans zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Bericht door A Vriend »

Na het lezen van bovenstaande herinner Ik me dat er door de ouwe of stuurman vaak werd gevraagd naar de hoeveelheid brandstof en hoe het verdeeld was over de tanks. Vr Gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten »

Ik moet dat eens op mijn gemak bekijken, maar dat wordt vanavond niet meer. :wink:
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Theo Horsten schreef: wat jouw opmerkingen over te veel meenemen betreft of in elk geval telkens een beetje meer: daar heb je wel gelijk in.
Dit is een zinsnede uit een bijdrage van Theo bij dit onderwerp Houtvaart en onderstaand artikel uit de Zee van 1952 sluit daar mooi bij aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

reactie op artikelen houtvaart.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de volgende bladzijde staat nog een reactie van dhr. G.F de Ronde.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

In het artikel hierboven wordt een uitspraak over de Looiersgracht aangehaald, hier is de uitspraak:

Afbeelding
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

reactie G.F. de Ronde - houtvaart - De Zee 1953.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
marten

Bericht door marten »

Op het koopvaardij weblog kwam ik de volgende prachtige foto's tegen van de Marietje Benita met een lading hout aan boord.

Afbeelding

Afbeelding
© Hendrik Jan Danser

Hier meer.

Groeten,
Marten.
Plaats reactie