Scheepsmodellen / bouwtekeningen

van: www.kustvaartforum.com
Haainje

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door Haainje »

Tijdens een bezoek aan de Meyer werft in Papenburg heb ik deze foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OldSailor
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2009 17:18
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door OldSailor »

Zou zeker dat geld over hebben voor een mooi coaster model ( zoals de Noordborg ).

Groet,
Henk.
Gerhard
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:02

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door Gerhard »

Op bootmodel.nl vraagt men belangstellenden voor een model van een Groninger Coaster.
Kijk op www.bootmodel.nl

https://bootmodel.nl/nieuws/groninger-co ... model.html
Pieter S
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:04
Locatie: West-Terschelling

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door Pieter S »

Ik had er twintig jaar geleden ook veel voor over gehad om een model van een de schepen, waar ik de mooiste reizen op maakte, te bezitten. Uiteindelijk was het de keus tussen twee, te weten de Ulysses en de Aristoteles van de KNSM zelf maar te bouwen, maar de mooie teakhouten brug van de Ulysses gaf de doorslag.

Het spantenplan, lijnenplan en algemeen plan kreeg ik met de nodige moeite in mijn bezit. (heb ik trouwens nog, dus als iemand nog eens een model van een Es-klasser wil bouwen). De nodige foto's had ik zelf, en toen ben ik gaan bouwen.
Nagenoeg alle onderdelen heb ik zelf gemaakt. om de doodsimpele redenen dat, exact gelijkende winches, sloepen enz, niet te kopen waren, maar al met al heeft het tien jaar geduurd voordat het model klaar was. Het vreet uren, ik schat tussen de 4 en 5000 uur maar het uiteindelijk is het 't resutaat dat telt.

Momenteel staat de Ulysses in de KNSM expositie in het Maritiem Trefpunt van Jan Nierop te Almere.

Afbeelding
Eens werktuigkundige, altijd werktuigkundige
Gerhard
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:02

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door Gerhard »

Bootmodel.nl neemt het model van de "Noordborg" in productie. Inmiddels hebben zich meer dan 5 gegadigden gemeld en zal met de productie worden gestart, waarna de levering vanaf 15 juli plaats zal vinden. De voorinschrijving sluit op 15 maart ( ad. € 299,-) waarna het model vanaf 15 juli leverbaar zal zijn voor € 349,-. Omdat de Noordborg één was uit een serie van 14 schepen die op verschillende werven in Noord Nederland zijn gebouwd zijn andere namen ook mogelijk (Berkelborg, Delfborg, Dintelborg, Dongeborg, Gouweborg, Hunzeborg, Lingeborg, Reestborg, Scheldeborg, Schieborg, Spaarneborg, Vechtborg, Zaanborg of een naam welke aan de schepen is gegeven na verkoop door Wagenborg).

Afbeelding
Frans de Lijster
Berichten: 5328
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door Frans de Lijster »

Maandag 27 mei in het Fries Scheepvaartmuseum te Sneek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: Scheepsmodellen / bouwtekeningen.

Bericht door Harrie »

Flora, Wieringen of Den-Oever zaterdag jl.
Afbeelding
Tijden veranderen..Een zgn. Pulser met sumwings. En radio grafisch bedienbaar, de gieken op en neer alle lichten brandden zelfs de radar draaide :idea:
Afbeelding
De Stellendam 8 nog met de wekkers.
Afbeelding
Hier de man achter de knoppen en maker van al dat moois.

Groeten,

Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
Peter K.
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 jun 2005 22:40

Model van de "TWIN"

Bericht door Peter K. »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare manier om een model van het schip van m'n vader te laten bouwen, de "TWIN",uit 1957, gebouwd door Grol Zuidbroek.
Ik heb nu een bedrijf gevonden in Zwolle, dat goed gelijkende modellen bouwt, naar foto's en evt. bouwtekeningen.
1 enkel model kost 1350 euro....
Als er echter meerdere van hetzelfde model gebouwd kunnen worden, zakt de prijs tot ca. 350 euro..!!
Dus bij deze een oproep:
Wie is nog meer geinteresseerd in een model van de "TWIN" ( kan natuurlijk ook "Linda-M", of "Twin Panama", of "Tyche" op het model komen te staan) .
Omdat de "TWIN" uit een serie van 6 zusterschepen komt, kan er ook "BANKA", "PLANCIUS","TJAMME", "VESTA" of "TUGRO" op komen te staan!
Ik heb een ruime collectie kleur en zwart wit foto's van de TWIN, en ook het algemeen bouwplan, dus bouw info genoeg.

https://bootmodel.nl/modellen/beroepsvaart
Plaats reactie