Nu vragen mensen zich af waarom doe je zoiets,een groot gedeelte van je schip weggooien en zoiets duurs investeren,
tja dat doe je natuurlijk niet zomaar dat moge duidelijk zijn hoop ik .
Als je het schip zo ziet varen en op de foto ziet ,ziet het er nog best aardig uit ,al zeg ik het zelf

.
En dat komt ook door dat er in 1980 een nieuwe woning is opgezet,
en er een aantal jaar geleden (ik weet ff niet precies wanneer ,dat was voor mijn tijd) een nieuwe voorboeing is opgezet, vergelijk hem maar eens met de foto die Leo er op gezet heeft van de deschieter 11 bij dagjeBram en Leo

.
maar het zicht is niet alles (wel veel hoor) want zo is het vlak nog grootdeels van z,n jeugd en ook nog een groot gedeelte kimmen.
nu is de houten buikdenning nog redelijk,de ijzers daartussen daarentegen
gaan 1 voor 1 de grijper in

omdat het zaakje aan alle kanten los scheurt.
dan kun je dus op je vingers uittellen dat de 3 zaathouten er onder ook los zitten dus dat op zich vormt al een aardige reden, daarboven op komt dan nog dat m,n schotten ook niet meer nieuw zijn(lees verrot)
en dan die luiken kap nog eens vervangen voor iets mooiers

.
Dan verkoop je toch gewoon de boot is dan jullie volgende argument
ja daar hebben we uiteraard ook over nagedacht,maar niet te lang.
mede omdat je bij verkoop ook tegen boven genoemde punten aanloopt,
en laat de SI nu niet alles zien ik ben nu eenmaal niet zo opgevoed
om daar dan maar lekker m`n mond over te houden.
Dus als je hem dan voor de resterende marktwaarde naar het oostblok
verkoopt, waar ze er mischien best een poosje blij mee zouden zijn,
en dan het bedrag erbij opteld wat ik nu voor een nieuw midden en voorschip kwijt ben dan kom ik in de huidige schepen markt uit bij een
schip uit ca 1980 van ca 1600ton en ca 30jaar oud

.
Mijn motor is uit 1998 de woning van 1980 ,de binnenkant hebben wij de afgelopen jaren geheel aan onze wensen aangepast.
In 2006 hebben we de roeren geheel opnieuw aan de kont gehangen,
nieuwe kokers+assen +nieuwe cilinders en een paar maanden later in datzelfde jaar een straalbuis en nieuwe schroef.
nu ik het zo ff trug lees lijkt het wel een advertentie :kopuh

.
je ziet we zijn een verbouwinkje wel gewend

.
grts Bram