Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

van: www.kustvaartforum.com
henkie

Re: maritieme schilderijen

Bericht door henkie »

Hallo Liefhebbers
Weer even een up-date om deze topic toch in stand te houden

Afbeelding

Dit keer een schip met geschiedenis
De " RUYTER "
waarvan de kiel werd gelegd in 1933 en in 1936 door Koningin Wilhelmina werd gedoopt.
In 1937 werd zij het vlaggeschip van de Marine en nam zij onder schout bij nacht Dhr,. Doorman in 1942 deel in de slag op de Java zee wat haar uiteindelijk noodlottig werd.

Groetjes
Henk
Mark

ms Camphuys van de KJCP

Bericht door Mark »

Verplaatst bericht van Hans Breeman:
Hallo Allemaal

Op mijn website is nu als recent werk het ms Camphuys te zien van de KJCPL.
Een fraai schip die veel in de Oost rondzwerfde. Het schip is zijn loopbaan begonnen onder de vlag van de KPM.
Later na de onafhankelijkheid van Indonesie werd het schip getransformeerd naar de KJCPL, die toen ook een aantal lijndiensten van de KPM heeft overgenomen. Beide rederijen hadden altijd al een goede samenwerking.

www.HansBreeman.nl

Verplaatst bericht van Roy:
Hallo Hans,

Wederom een mooie aquarel van jouw hand.
Persoonlijk vond ik de door jou uitgevoerde kleurstelling van de K.J.C.P.L. mooier dan in K.P.M. outfit.
En dan de sleepboot van de N.I.S.H.M. om het vaargebied te accentueren is ook goed gevonden. Stond hier een verbouwde Empire sleepboot model voor ?.
Ik zie nu al uit naar je volgende werk.

m.v.g. Roy
hansbreeman

De Ruyter

Bericht door hansbreeman »

Henk,

Erg mooi!
Zo fraai gedetailleerd en in stemmig z/w !
Proficiat!

Heb je toevallig ook een website? Ik wil wel meer van je zien.

mvg
Hans Breeman
henkie

Re: De Ruyter

Bericht door henkie »

Hallo Hans,
Voorop gesteld dank ik je voor je reactie betreffende mijn tekenwerk bijzonder bedank, zie ook met enige regelmaat het schilderwerk van jou wat ook bijzonder fraai is.
Heb mij daar zelf nooit zo in verdiept, misschien komt dat nog wel eens.
voor wat betreft jouw vraag, ik heb geen eigen site, helaas, weet niet hoe dit moet heb daar hulp voor nodig, maar blijf verder wel tekenen in z/w.
Via Willem, je kent hem wel van Arendnet, heb ik net als dat jij dat hebt een site met een aantal tekeningen van mij.
Tevens heb ik op Kombuispraat een eigen topic kunnen openen om hier de tekeningen te plaatsen met een stukje informatief verhaal van de schepen, de topic heet:
De Geschiedenis der Nederlandsche Scheepvaart,
Hoop je zo geïnformeerd te hebben en misschien tot wederhoor.
Groetjes
Henk Kuipers
henkie

Bericht door henkie »

Hallo Liefhebbers
Speciaal voor hen die kunnen genieten van nostalgie en dit toch niet tonen, uitzonderingen daar gelaten, weer een nieuwe

Afbeelding

Het is de " PHIDIAS " GEBOUWD IN 1954
voor de Nederlandsche Kustvaart Maatschappij , onderdeel van de K.N.S.M.
Voor meer informatie over dit schip zie de colega site van Kombuispraat
de Topic, De Geschiedenis der Nederlandsche Scheepvaart
Groetjes
Henk
ed bartels

maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden

Bericht door ed bartels »

Hoi Kustermaten,
Deze tekening was al geplaatst bij pentekeningen maar hoort ook hier thuis.

Afbeelding

De Borelly bij 'Kroonstad' voor de deur in Delfzijl, Eemskanaal noord 1962
Dit stukje Delfziel bestaat nog wel alleen ziet Kroonstad er niet meer uit en wordt er nooit meer gelost.
Groetjes Ed
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

ms Camphuys KJCPL

Bericht door vaerdereij »

Afbeelding

ms Camphuys (lll) Bjr 1949, Scheepswerf & Machinefabriek Wilton-Fijenoord NV, Schiedam. Bouwnr. 718 afgebeeld met een sleepboot van de N.I.S.H.M.

Het ms. Camphuys begon haar loopbaan onder de vlag van de KPM. Op 1 januari 1967 ging zij over naar de K.J.C.P.L.

Een schitterende aquarel van Hans Breeman. Nog veel meer kunstwerken zijn te bewonderen op zijn web-site: www.hansbreeman.nl
Anne
henkie

Re: ms Camphuys KJCPL

Bericht door henkie »

Hoi Liefhebbers,
even weer een nieuwe

Afbeelding

De " STRAAT LAGOS " uit 1958.

Voor meer gegevens over dit schip zie collega site van Kombuispraat,
de topic: De Geschiedenis der Nederlandsche Scheepvaart
Laat even weten of er belangstelling voor meer is.
Groetjes
Henk
Roy-

Bericht door Roy- »

Wederom een pracht Henk !. Uiteraard zou ik inmiddels willen zeggen. Mare, zou je hier ook de gegevens willen vermelden die je, blijkens je onderschift, elders ook vermeld ?.
Mij zou je er in ieder geval een groot plezier mee doen.
Als ik een gokje mag doen, ik denk dat je de "Straat Lagos" in Nieuw Zeeland uitgebeeld hebt.
Dat zie ik natuurlijk niet aan het water, maar meen het aan de sleepboot te herkennen.

m.v.g. Roy
henkie

Bericht door henkie »

Hallo Roy
Zeer opmerkzaam als altijd
Het is inderdaad bij Nieuw Zeeland.
En jouw vraag over de gegevens, ze staan elders, maar ik zal ze z.s.m. plaatsen op deze topic.
Groetjes
Henk
Plaats reactie