Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
leak points are discovered.
In this pix, two valves are located close together.
Connect a hose from valve to vessel, open valve and within hours you have a full vessel loaded with thousands of barrels of crude oil worth millions of dollars.
In this pix, two valves are located close together.
Connect a hose from valve to vessel, open valve and within hours you have a full vessel loaded with thousands of barrels of crude oil worth millions of dollars.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Martin, Zo blijven die afsluiters wel gangbaar! Rare jongens daar. Gr. Klaas.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Deze kwamen we in het begin van het topic tegen maar nog steeds een onbekende , bij die Olie handel vond ik deze raare afmeetingen en gebouwd in Appledore ( England ). En op de trunk zijden staat er Oiltrans 30 . Als deze in England gebouwd is hebbem ze wel Duitse tekeningen gebruikt. Maar volgens mij fout en denk toch in Duitsland gebouwd.
Delmar Pride Self Propelled Barge
Length : 84.35m
Breadth : 8.08m
Molded Depth : 3.72m
Capacity : 1,800 metric tonnes
Port of Registry : Lagos
Year Built : 1971
Year Re-Built : 1998
Type : Supply Barge
Where Built : Appledore ?????????????????????
Service : Transportation
https://delmarpetroleum-com.web29.winsvr ... atform.JPG
https://delmarpetroleum-com.web29.winsvr ... pride2.JPG
Delmar Pride Self Propelled Barge
Length : 84.35m
Breadth : 8.08m
Molded Depth : 3.72m
Capacity : 1,800 metric tonnes
Port of Registry : Lagos
Year Built : 1971
Year Re-Built : 1998
Type : Supply Barge
Where Built : Appledore ?????????????????????
Service : Transportation
https://delmarpetroleum-com.web29.winsvr ... atform.JPG
https://delmarpetroleum-com.web29.winsvr ... pride2.JPG
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
@Martin, de bouwlijst van Appledore Shipyards doorgespit, maar niets gevonden wat er op lijkt.
Wel vond ik "googelend" deze afbeelding van de Delmar Pride.
Wel vond ik "googelend" deze afbeelding van de Delmar Pride.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Bedankt Ben
Deze tanker heeft dezelfde bouw ald die Wesertank 23 , maar de BV doorgespit en gezocht op werven maar niets te vinden
Deze tanker heeft dezelfde bouw ald die Wesertank 23 , maar de BV doorgespit en gezocht op werven maar niets te vinden
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Daar hebben we de DELMAR PRIDE weer. Zijn we er nog steeds niet achter welk schip dit is geweest?
Dit staat op de site van Deltamarine Shipping:
MT DELMAR PRIDE
owner: Delmar Petroleum Company Ltd in Lagos.
Type: Self- propelled product tanker (Barge)
Length: 48.35m
Breath: 8.08m
Molded Depth: 3.72m
Capacity: 1800 Metric Tonnes
Port of Registry: Lagos
Propelling Power: 563kw
Year built: 1971
Year re-built: 1998
Service: Transportation of petroleum products
Qua opbouw kon het een zusje zijn van de WESERTANK 23, ik heb al eerder gedacht dat het om dezelfde schepen ging, maar de opgegeven afmetingen zijn totaal uiteenlopend. Ter vergelijking:
WESERTANK 23
gebouwd in 1971 in Oberwinter.
69,84 x 9,02 x 3,26 - 1417 ton
1080 pk MWM, type 440-8.
In 2013 naar Nigeria als VIKKY
Er zijn best wel veel van dit type tankers gebouwd op verschillende werven in Oberwinter, maar ook in Polen en België. Die afwijkende breedte zit me wel dwars, want standaard is toch wel 9 meter voor dit type. Misschien is hij wel ingekort om hem zeewaardiger te maken. En kan Appledore de verbouwing in 1998 gedaan hebben?
Dit staat op de site van Deltamarine Shipping:
MT DELMAR PRIDE
owner: Delmar Petroleum Company Ltd in Lagos.
Type: Self- propelled product tanker (Barge)
Length: 48.35m
Breath: 8.08m
Molded Depth: 3.72m
Capacity: 1800 Metric Tonnes
Port of Registry: Lagos
Propelling Power: 563kw
Year built: 1971
Year re-built: 1998
Service: Transportation of petroleum products
Qua opbouw kon het een zusje zijn van de WESERTANK 23, ik heb al eerder gedacht dat het om dezelfde schepen ging, maar de opgegeven afmetingen zijn totaal uiteenlopend. Ter vergelijking:
WESERTANK 23
gebouwd in 1971 in Oberwinter.
69,84 x 9,02 x 3,26 - 1417 ton
1080 pk MWM, type 440-8.
In 2013 naar Nigeria als VIKKY
Er zijn best wel veel van dit type tankers gebouwd op verschillende werven in Oberwinter, maar ook in Polen en België. Die afwijkende breedte zit me wel dwars, want standaard is toch wel 9 meter voor dit type. Misschien is hij wel ingekort om hem zeewaardiger te maken. En kan Appledore de verbouwing in 1998 gedaan hebben?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Foto gemaakt aanboord van de Atlantic Energy gisteren , en voor de Atlantic Energi is de Pauline Ex Perla Nera te zien en zo te zien vrij netjes . Deze Pauline en de Lady J hebben dezelfde eigenaar en ook de Lady J ziet er nog vrij redelijk uit.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
En hier foto s van de Mayon op het strand buiten Lagos , een stuk terug in dit topic andere foto s van deze tanker . Ze hebben geprobeerd de zaak te sloopen op het strand maar als ik de foto s ziet denk ik dat het meeste wel in het zand verdweenen is. Op de laatse foto wat er in 2014 nog te zien was van de Mayon daar
- Bijlagen
-
- vrmayon (7).jpg (70.4 KiB) 1681 keer bekeken
-
- vrmayon (6).jpg (391.04 KiB) 1681 keer bekeken
-
- vrmayon (5).jpg (342.6 KiB) 1681 keer bekeken
-
- vrmayon (4).jpg (392.53 KiB) 1681 keer bekeken
-
- vrmayon (3).jpg (114.08 KiB) 1681 keer bekeken
-
- vrmayon (2).jpg (139.41 KiB) 1681 keer bekeken
-
- vrmayon (1).jpg (105.09 KiB) 1681 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
2014 Een zee gaande binnentanker op de rede buiten Lagos.
- Bijlagen
-
- 2014 onbekende.jpg (102.84 KiB) 1453 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.