Vaandag bij de sloperij in Hamburg-Moorburg - laatste foto van de Annemarie - motorschoener merk 'Nobiskruger'.
Tsja -
Gr. Ole
Gespot bij de sloperij.
Re: Gespot bij de sloperij.
Jammer dat het project gestrand is.
Groeten
Jan
Groeten
Jan
Re: Gespot bij de sloperij.
Wordt Arne (nordmark71) zijn Annemarie nog meer waard. Gelukkig heeft hij nog een model van deze schepen. In 1962 voeren we op de Maas een aantal schuttingen op met de Donau-S, een zusterschip van de Annemarie en voetbalden wachtend voor de sluis met de bemanning. En zo heeft, bij het zien van zo'n foto, iedereen zijn herinneringen. Gr. Klaas.
-
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
- Locatie: Groningen
Re: Gespot bij de sloperij.
Niet bij de sloperij maar bij de trainingslocatie van G4S aan de Duitslanddreef in Oudehaske, die speciaal is ingericht voor het geven van maritieme veiligheidstrainingen, wordt op dit moment de voormalige coaster Søren Fridolf gesloopt. Het schip deed daar sinds 2004 dienst als trainingsschip. Het was daarvoor op het droge gezet. Om als trainingsschip te kunnen worden ingezet werd het bij Scheepswerf Volharding in Harlingen verbouwd nadat het in 2003 was aangekocht van Shallow Shipping in Harlingen. Shallow Shipping was sinds 2002 eigenaar van het schip. Oorspronkelijk is het schip op 2 februari 1966 opgeleverd door de bouwwerf Frederikshavn Vaerft & Tordok A/S te Frederikshavn. De werf bouwde het schip onder bouwnummer 252 voor rekening van Fridolf Christensen uit Svaneke. Het was voorzien van een 510 rpk Alpha-Diesel. Vanaf 1984 voer het als Bas voor AS Bas (Sigurd Tollevik) uit Haugesund en vanaf 1992 als Bas voor Bas Shipping KS in Haugesund.
Groeten,
Simon
Groeten,
Simon
Re: Gespot bij de sloperij.
Jammer.
Ben er jaren geleden nog wel eens in geweest, tijdens een training ( niet maritiem..) bij G4S.
Was toen al behoorlijk afgeleefd.
Binnen in het gebouw hing een foto reportage van het transport van het schip naar z'n huidige locatie, had nogal wat voeten in aarde...
Het bleef een vreemd gezicht om het schip te zien liggen vanaf de snelweg ( in herfst en winter, als er geen blad aan de bomen zat...).
Ben er jaren geleden nog wel eens in geweest, tijdens een training ( niet maritiem..) bij G4S.
Was toen al behoorlijk afgeleefd.
Binnen in het gebouw hing een foto reportage van het transport van het schip naar z'n huidige locatie, had nogal wat voeten in aarde...
Het bleef een vreemd gezicht om het schip te zien liggen vanaf de snelweg ( in herfst en winter, als er geen blad aan de bomen zat...).