Pagina 3 van 26

Geplaatst: 05 mei 2008 11:03
door Ben
@Hank, bedankt voor de naam en site van de sloperij. Hier zijn nog een foto.

Afbeelding

Geplaatst: 06 mei 2008 10:27
door Ben
Het geborgen achterschip van de coaster Omer N, die op 28 oktober 2007 in de Fehmarnbelt verging, bij de sloperij van Fornaes, Grenaa. Zij werd in 1984 als Deense Lottelith gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto's: ©B.Th. Gernaat.

Re: Sloopschepen.

Geplaatst: 30 okt 2008 10:53
door Ben
Op het binnenvaartforum plaatste Danny deze foto, onlangs gemaakt bij Treffers, Haarlem van de Vechtstroom.

Afbeelding
wrijfhout schreef: De Vechtstroom is al verschillende keren besproken (kan ook nog op het oude Forum geweest zijn), het is de oude Gruno uit 1897 ex Pommersche Greif. Vervolgens Dornbusch, Gruno, Farmsum en als Waddenzee voor Roel de Groot in de Hamburgvaart. Vervolgens is het de binnenvaarder Vechtstroom geworden die daar in IJmuiden nog steeds als woonschip ligt.
Afbeelding
Waddenzee, Roel de Groot

gr. Harry

Re: Sloopschepen.

Geplaatst: 30 okt 2008 19:02
door shassing
Nieuwsbericht (Bron: IMO) - Nederland ondertekend het IMO Wrakverwijderings Conventie

Netherlands signs Wreck Removal Convention


The Kingdom of the Netherlands has become the fourth country to sign, subject to approval, the Nairobi International Convention on the Removal of Wrecks, 2007, joining Estonia, France and Italy, which signed subject to ratification.

The Nairobi Wreck Removal Convention was adopted in May 2007 and will provide the legal basis for States to remove, or have removed, shipwrecks that may have the potential to affect adversely the safety of lives, goods and property at sea, as well as the marine environment.

The Convention is open for signature until 18 November 2008 and, thereafter, will be open for ratification, accession or acceptance. It will enter into force twelve months following the date on which ten States have either signed it without reservation as to ratification, acceptance or approval or have deposited instruments of ratification, acceptance, approval or accession with IMO.

The Ambassador of The Netherlands to the United Kingdom, His Excellency Mr P. W. Waldeck, signed the Convention on behalf of his country at IMO Headquarters in London on Monday, 27 October, 2008.

IMO Secretary-General Mr Efthimios E. Mitropoulos welcomed the signature by The Netherlands and urged other States to follow suit, at the earliest opportunity, so that, "as intended, the Nairobi Wreck Removal Convention, once in force, can fill a gap in the existing international legal framework by providing the first set of uniform international rules aimed at ensuring the prompt and effective removal of wrecks beyond the territorial sea, thereby also contributing to the IMO goals of safe navigation and marine environmental protection."

This will be achieved in part by making the registered owner liable for the costs of locating, marking and removing a wreck and by imposing an insurance requirement on ships of 300 gross tonnage and above to cover this liability. The Convention also includes an optional clause enabling States Parties to apply certain provisions to their territory, including their territorial sea.

Although the incidence of marine casualties has decreased dramatically in recent years, mainly thanks to the work of IMO and the persistent efforts of Governments and industry to enhance safety in shipping operations, the number of abandoned wrecks, estimated at almost thirteen hundred worldwide, has reportedly increased and, as a result, the problems they cause to coastal States and shipping in general have, if anything, become more acute.

These problems are three-fold: first, and depending on its location, a wreck may constitute a hazard to navigation, potentially endangering other vessels and their crews; second, and of equal concern, depending on the nature of the cargo, is the potential for a wreck to cause substantial damage to the marine and coastal environments; and third, in an age where goods and services are becoming increasingly expensive, is the issue of the costs involved in the marking and removal of hazardous wrecks. The Nairobi Convention attempts to resolve all of these and other, related, issues.

Briefing 50, 28 October 2008

Re: Sloopschepen.

Geplaatst: 04 sep 2009 16:28
door Ben
Gespot bij de scheepssloperij van Fornaes in Grenaa:

Afbeelding

Re: Sloopschepen.

Geplaatst: 14 jan 2010 18:09
door Ben
Een video van het aan land brengen en parkeren :!: van een containerschip bij een sloperij in India: https://www.boomclips.com/videos.aspx/vi ... id_videos/

Re: Coaster Marina ex Pionier van Gebr. Waker.

Geplaatst: 19 mar 2010 20:21
door Kor Heidinga
Afbeelding
Marina op 14 maart 2010 te Zwartsluis.

groeten van Kor

Re:

Geplaatst: 15 apr 2010 20:02
door Ben
Al gaat het langzaam, maar er wordt dus nog wel gewerkt aan het schip.
Getuige onderstaand bericht, overgenomen van het Binnenvaartforum, wordt er niet meer gewerkt :!:
Eemspoort schreef:Zojuist gespot bij de sloper in Kootstertille...
J.M.W. Turner, mislukte restauratie??
Afbeelding

Afbeelding
De laatste dagen zijn geteld voor de J.M.W. Turner ex Marina ex Pionier ex Elke Flint; de snijbranders gaan volgende week aan het werk bij Reitsma Scheepssloperij in Kootstertille. Deze foto's maakte ik vanmiddag.

Afbeelding

Afbeelding
Foto's: © B.Th. Gernaat.

Re: Sloopschepen.

Geplaatst: 14 mei 2010 10:41
door Ben
De Deense veerboot Gitte 3 op 3 mei jl. gespot in Grenaa. De snijbranders zijn al druk aan het werk getuige de verticale openingen in de scheepshuid.
De Gitte 3 is er één uit een serie van 15 zusterschepen, zij werd gebouwd als Superflex Delta. Meer over haar: https://www.faktaomfartyg.se/superflex_delta_1989.htm

Afbeelding
Foto: ©B.Th. Gernaat.

Re: Sloopschepen.

Geplaatst: 15 mei 2010 11:58
door peelander
Deze mooie ferry, de Sara 1, uit 1974, het lijkt wel een jacht, is in april als Winner 10 naar Indie gegaan om te worden gesloopt.
Afbeelding
Foto vanaf de SALINE in 2006.
groeten
Jan van der Pluijm