Is er iemand die de details van dit schip heeft: m/s Koert.
gr. Harry
Naam bekend, maar historie niet.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:34
Als aanvulling bij de KOERT.
Werfnr. 520
Te water als RAKET (PGYD), R.de Winter - Groningen.
In 1938 in de sluizen van Terneuzen aangevaren.
In 1938 na reparatie KOERT (PFKQ).
Op 27-5-1942 in dienst van de Duitse marine als Sperrbrecher 147 (ex NS 7) op de Noordzee bij Hoek van Holland op 52°02'NB en 04°05'OL op een mijn gelopen.
Groet
Jaap
Werfnr. 520
Te water als RAKET (PGYD), R.de Winter - Groningen.
In 1938 in de sluizen van Terneuzen aangevaren.
In 1938 na reparatie KOERT (PFKQ).
Op 27-5-1942 in dienst van de Duitse marine als Sperrbrecher 147 (ex NS 7) op de Noordzee bij Hoek van Holland op 52°02'NB en 04°05'OL op een mijn gelopen.
Groet
Jaap
Naam bekend, maar historie niet.
De Quartsite met een "Koster kontje":
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:34
Te water als QUARTZITE in 1932 bij de werf J. Koster Hzn.(De Gideon) in Groningen voor Franse rederij.
BRT=144 DWT=205
l x br x diepte = 30,80 x 5,80 x 2,28
4T 2 cil. Deutz motor van 100 rpk
In 1950 nog als QUARTZITE in de vaart, eigenaar S.A. des Carrières de l’Ouest in St. Malo – Frankrijk
In 1959LR niet meer onder die naam gevonden.
Dit is alles wat ik kan vinden Ben.
Groet
Jaap
BRT=144 DWT=205
l x br x diepte = 30,80 x 5,80 x 2,28
4T 2 cil. Deutz motor van 100 rpk
In 1950 nog als QUARTZITE in de vaart, eigenaar S.A. des Carrières de l’Ouest in St. Malo – Frankrijk
In 1959LR niet meer onder die naam gevonden.
Dit is alles wat ik kan vinden Ben.
Groet
Jaap
De Caribe II werd in 1940 gebouwd bij van Diepen, nr.841, voor Zweedse rekening en tijdens de bouw verkocht aan J. Mulder, Glimmen en direkt na haar oplevering op 7-4-1940 verkocht naar Venezuela. In nov. 1940 naar Engeland: Empire Daffodil, 1946: Greenfinch, 1966 naar Griekenland, 1966 naar Saoedië Arabië als Star of Medina. In L.R. 1991/92 doorgehaald.
Windrose schreef bij de foto van de Danbo:Geen idee wie dit is ?? Het is de Danbo, werd in 1918 gebouwd als schoener Catharina bij G.J. van der Werff, Hoogezand, na vele namen werd zij in 1970 de Deense Danbo en vertrok in okt. 1984 uit Hobro, Den. naar Amerika. Na noodreparaties in Harlingen en een lange oversteek arriveerde zij in Amerika en werd in sept. 1988 in het Pacific Reef Light tot zinken gebracht.