Wm H. Müller & Co. N.V.

van: www.kustvaartforum.com
Huug
Berichten: 838
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Huug » 30 dec 2004 13:54

  • wm.h.müller & co..jpg
    wm.h.müller & co..jpg (11.62 KiB) 1450 keer bekeken
    • De Batavieren!
  • batavierlijn.jpg
    batavierlijn.jpg (20.49 KiB) 1450 keer bekeken


Gerard Vons

Bericht door Gerard Vons » 07 feb 2005 14:15

Vooraan in de Jobshaven lagen, om beurten, de Elsenburgh, Wickenburgh, Domburgh en Vrijburgh. Deze voeren op de Casablanca-dienst.
vr.gr. Gerard

arendnet

Re: GHV schepen "OLDIES".

Bericht door arendnet » 09 nov 2008 12:49

Afbeelding

Ben
Berichten: 10449
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Batavier VIII - 1928.

Bericht door Ben » 13 dec 2008 20:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roy-

Re: William H.Muller & Co.

Bericht door Roy- » 21 jan 2009 18:44

Houdt het huidige Internatio Muller concern zich nog wel bezig met scheepbevrachting ?. Zo niet waar zijn deze activiteiten dan heengegaan dan wel door wie overgenomen ?.
Ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar :roll:

m.v.g. Roy

Huug
Berichten: 838
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: William H.Muller & Co.

Bericht door Huug » 21 jan 2009 19:28

Roy Internatio Muller doet volgens mij niets meer met schepen.

Een stukje voortzetting van een van de diensten wordt gedaan door de Stork Line.

De Burhou I vaart een min of meer vaste dienst van Ridderkerk naar Guernsey en Jersey v.v.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl

Huug
Berichten: 838
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: William H.Muller & Co.

Bericht door Huug » 21 jan 2009 20:09

...afbeeldingen...

Drie fases in het leven van de Domburgh
Te water
Als oorpronkelijk vrachtschip met beperkte passagiers accommodatie
En als kissies boot waar geen greintje van haar oorspronkelijke schoonheid meer te bespeuren is.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl

Ben
Berichten: 10449
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Ben » 22 jan 2009 12:49

De vermelding van het "concern" in het Moormans Jaarboek 1951:

Afbeelding

Ben
Berichten: 10449
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Batavier III

Bericht door Ben » 23 jan 2009 22:58

Batavier III 1949.JPG
Batavier III 1949.JPG (92.57 KiB) 1486 keer bekeken
Batavier III.JPG
Batavier III.JPG (10.15 KiB) 1486 keer bekeken

Nico Bot

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Nico Bot » 25 jan 2009 14:06

Beste mensen,

Bij het zien van de diverse foto's, komen de herinneringen weer boven.
Daar er al twee broers van mij zeeman waren, moest het er toch van komen om het ook maar te worden. Na het regelen van een paspoort en een monsterboekje ging ik op een dag vroeg op pad naar Rotterdam, om rederijen te bezoeken voor een baan in de machinekamer. Ik kwam er er snel achter dat het niet zo eenvoudig was. Of zij hadden geen leerling machinist nodig of ik was te jong. (17 jaar voor de grote vaart in de machinekamer) Eind van de middag ging ik op bezoek bij Wm. H. Müller & Co aan de St. Jobshaven. De technisch inspecteur stond mij te woord en gaf mij een A4 als sollicitatie formulier om in te vullen met als mededeling Ik heb eigenlijk geen boot voor je. De andere dag werd ik opgebeld of ik mij wilde melden, want zij hadden wat voor mij. En als eerste boot ging ik met de Batavier III (hier boven afgebeeld) een week reisje Rotterdam, Boston-King's Lynn. (juli 1959) Het was het mooiste weer van de wereld en de Noordzee was zo glad als een aal, dus ik zag zeemansleven helemaal zitten.
In feb/maart 1963 en 1964 heb ik er een aantal maanden op de Batavier III gevaren als 2e machinist. Hij voer op de Stockholm dienst.
(Rotterdam-Antwerpen-Stockholm-Norrköping-Delfzijl-Rotterdam) (Twee weken dienst) En in de periode was het regelmatig ijsvaren in de Oostzee. Er stond, evenals de Batavier I, een ouder model 7 cilinder Werkspoor motor in. De twee hulpmotoren waren van het fabrikaat Kromhout. Bij deze aflos reizen had ik de twijfelachtige eer, dat alle zuigers getrokken werden.
Maar al met al was het heel goed varen met deze Batavier III.

Met vriendelijke groeten,

Nico Bot



Plaats reactie