Rederij "Carebeka"

van: www.kustvaartforum.com
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "Carebeka".

Bericht door Herman »

Hallo Cor,
tijdens de proefvaart en overdracht was ik aan boord.
gr.Herman
vanluyken

Re: "Carebeka".

Bericht door vanluyken »

Als bemanning? Ik herinner me nml veel namen niet meer, een foto uit die tijd herken ik gelijk!
Nou kan ik me vaag een machinist uit drente herinneren waarvan ik dacht dat hij Herman heette.
Ik meen op de Munte met ass. Ab Dobbinga...

Dat moet je ruim zien!
gr.Cor
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "Carebeka".

Bericht door Herman »

Cor ik had toendertijd verlof,van de Carebeka VI waar ik op zat,op uitnodiging van het kantoor mee ben geweest met de proefvaart, de machinst was toen Terpstra.
gr.Herman Brachwitz
vanluyken

Re: "Carebeka".

Bericht door vanluyken »

bedankt Herman, Ik geloof dat het terug komt, meester Terpstra, wat oudere man, leek wel iets op Henry Fonda, grijs overhemd...bruinig haar...serieus type als ik me niet vergis.
(edit...na een nachtje slapen moet Henry Fonda meester van Dijk zijn)

Op de proefvaart fotos staan ook wat onherkenbare mensen
Ik denk dat jij in die vetput zat, anders sta je misschien wel aan dek.

Ben nu deel twee van mijn film aan het saven, Francinaplein en Carebeka VIII staan er ook op. En zo'n dertien Carebeka mannen,
dus dat wordt weer "wie weet hoe willem wever heet".

En Richard....Jan Paap is er ook weer bij... ;-)

recht zo die gaat!!
vanluyken

Re: "Carebeka".

Bericht door vanluyken »

weet iemand dan ook, wat ik me afvroeg na het zien van de film (voor het eerst in 25jaar ook voor mij)
Waarom heeft de carebeka VII een bliksem op zijn kop ipv de drie banden. Ik heb zelf op de Munte gezeten oa de reis naar Lagos, Nigeria en Abidjan, Ivoorkust maar weet niet meer of die nou ook die bliksem had.
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "Carebeka".

Bericht door Herman »

later is de bliksemschicht veranderd in strepen en zijn de masten ook geel geverfd,die schicht was nog van de vorige rederij (Norshipping).
gr.Herman
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: "Carebeka".

Bericht door Huug »

Eerst nu bekijk ik het filmpje :oops: pas.

Prachtig en prima dat je dit met ons wilt delen!!!
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
vanluyken

Re: "Carebeka".

Bericht door vanluyken »

Nu Pas!!! :lol: :arrow: Er komt nog meer aan, waarin onze vrienden op de Emmaplein oa aan het werk zijn, Op visite bij de Francinaplein en Carebeka VIII, hik ehh... en Sneeuwpret op oudejaarsdag 76 hebben.

Ik deel de beelden van harte en weet ook hoe mooi het is om dit alles na 30+ jaar (weer terug) te zien. Het is een "document des verledens" en daarom alleen al leuk. Stanley ten Bras (rooie muts op bij de gangwayscene) heeft me onderlaatst een dagboek van zijn tijd met mij aan boord gestuurdt... De fisherman friend moest er bijna aan te pas komen :wink:

maar nu...pikheet!!
vanluyken

Re: "Carebeka".

Bericht door vanluyken »

Ahoy!!!

Ik heb de rest van mijn 8mm filmpjes nu ook online, veel mensen op deze film
o.a. op de borrel op de Carebeka VIII, stuurman Visser! (goeie vent!) zwaait nog naar me...,
hout moet in de verf dus schuren, en luiken moeten sneeuwvrijgemaakt dus wat doe je
dan op een oudejaarsdag, juist, sneeuwgevecht!! in Willebroek.

Henk1958, :D had je jezelf echt niet herkent? Op deze deel 2 ben je duidelijker/langer in beeld.

deel één 18.17min.
https://www.veoh.com/videos/v168284158tGdHNKW

deel twee 11.31min.
https://www.veoh.com/videos/v16872839BFyCh2fF

En mensen....mannen van hout en staal!!!..... laad nou ff die speler en maak een accountje, het is zo gebeurd
en de kwaliteit van de D Load is véééél beter, want dan heb je hetzelfde filmpje als ik en die onlinespeler
laat vaak blokjes zien.....

behouden vaart!!!
compass

Re: "Carebeka".

Bericht door compass »

Heb ook 9 Carebeka jaren mogen genieten en de filmpjes doen weer oude tijden herleven.

Heb helaas geen bekende gezichten maar gelukkig wel bekende taferelen gezien.

Groeten,
Bert de Boer
Plaats reactie