Rederij "Carebeka"

van: www.kustvaartforum.com
vanluyken

Re: "Carebeka".

Bericht door vanluyken »

Re; piter, Mooi man dat je daar fotos en geluid van hebt, kun je eventueel in windows movie maker een film van maken.
Of zet de fotos hier online, ik kan ze ook in de film monteren als je dat leuk vindt.
sta je ook op mijn filmpie? wat heb je voor shirt aan, dan weten we wie jij bent.
Heb je ook fotos van mijn neef die van boord was gestapt in Ierland :o :lol: omdat ie geen kale kop wou, hahaha

Re; compass
Er is niet echt een probleem, en iedereen kan de filmpjes streamen als je een (zeer) snelle verbinding en pc hebt.
Het is wel zo dat de filmpjes online "gecomprimeerd" zijn en daardoor vlekkerig, onscherp, of je ziet blokjes,
het geluid hapert soms.
Dus niet echt topkwaliteit. dat ligt voornamelijk aan de omzetting naar flashfilm.
Als je download zijn de films gewoon veel beter. dan heb je een directe copy van de dvd die een directe copy van de 8mm is.
In januari monteer ik een nieuwe dvd (film) die ook als één film online komt, en dan gaan deze 2filmpjes "op verlof".
als de film bij veoh langer als 20min is, zie je een preview van 5 minuten en moet je software dloaden om de hele film te zien. Daarom nu twee delen.


In 1976 kregen wij van "kantoor" kerstkaarten om naar huis te sturen, deze wil ik niemand onthouden...

Afbeelding


Fijne Feestdagen!! en groeten van Cor Broersen
Afbeelding
ab Munte, kerstmis '73 ergens voor de africaanse kust op weg naar Lagos Nigeria...
trouwens ook onder kap. Blaauw, zijn vrouw was de kok, hadden een hond bella.
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: "Carebeka".

Bericht door Huug »

Over Carebeka gesproken.

Het was in de begin jaren zeventig dat ik met de Stella Sirius naar Arddrossan moest om te lossen. Een ieder die daar weleens geweest is kan weten dat vooral bij slecht weer het er nogal ruw aan toe kan gaan bij het binnen lopen. Zo ook die keer. Er moest een aantal keren flink "gas " gegeven worden om de boel in het juiste lijntje te houden. De deurtjes van het dok stonden netjes open en wij kwamen letterlijk naar binnen stuiven.
Er moest dan ook vol in de ankers gegaan worden om op tijd de vaart er uit te halen. De Carebeka III lag dwars voor de deuren aan de kade en zag ons aan komen denderen. Men had er daar aan boord geen vertrouwen in dat wij op tijd de vaart er konden uithalen en stoof dus naar voor en achterschip.
Het liep goed af en had ook niet anders verwacht :lol: . Je moet er nu niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als Deutz even zou gehaperd hebben :shock:
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: "Carebeka".

Bericht door Ben »

Als Noorse Hanseatic in 1966 gebouwd bij de Neptun Werft, Rostock, voer zij als Carebeka I van 1970 t/m 1982. Onder de naam Carebeca ging zij naar Italië, 1991 naar Syrië als Salem, 2002 Lady Nuhad en onder de naam Mariam Trans, die zij in 2006 kreeg, zonk zij op 21 mei 2007 150 mijl ten zuiden van Karachi.

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: "Carebeka".

Bericht door Ben »

Afbeelding

De Carebeka VI, 41 jaar :!: geleden gebouwd als Noorse Lionel, is nog steeds in de vaart als Khaled.
IMO number : 6808715 KHALED Gross tonnage : 1400 Year of build : 1968 Flag : Sierra leone
Registered owner TRUSTING SHIPPING LINE INC 619, New York Avenue, Claymont DE United States of America
zout

Re: "Carebeka"

Bericht door zout »

Zie het hier stilvallen, en de neut is ook op.
Heb overal en nergens gevaren, de laatsten, Mees Cremer ( Schat van een reder en plezierige kaptein v/d Pol ), Trianca ( t/m de verkoop, ook plezierige reders ), Fivel ( wil ik geen woord aan vuil maken ), Twin ( weer v/d Pol, en met een van de weinige 7 cilinder Bronsmotoren ) en de Wegro ( Goed van eten, jullie kunnen me wel arm werken, maar niet arm eten ) waren van Carebeka, allemaal als 1e ( en soms enige ) machinist. Het liep tegen 1970, veel van die halfgebakken automatiseringen en minder verdienste door het wegvallen van overtime. Dat heb ik nog redelijk kunnen compenseren met een vaste overtimevergoeding. Verder gedoe bij een klus waarbij je een extra hand nodig had. Soms had je een fijne kaptein, die je zelf hielp. Maar ook wel dat je een onwillige van dek gestuurd kreeg. Leuk? Nee, dat was over.

Groet--Zout

Afbeelding
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "Carebeka"

Bericht door Herman »

Zout.
Ik heb zelf ook met van de Pol gevaren tot een week voor zijn vergaan,een aadige man was het.
gr.Herman
zout

Re: "Carebeka"

Bericht door zout »

Herman,

Waarschijnlijk hebben we het niet over de zelfde v/d Pol.
Er waren 2 broers v/d Pol, beide kapitein bij Carebeka.
Daar heb ik je een PB over toegestuurd.

Groet--Zout
Tinus Brand
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:38
Locatie: Wormer

Re: "Carebeka"

Bericht door Tinus Brand »

Elk nadeel heb z'n voordeel.

Een verhuizing bijvoorbeeld, als je alles hebt ingepakt en ook weer moet uitpakken kom je weer eens wat tegen.
Dit kleinnood bijvoorbeeld, toch maar mooi zuinig op geweest. :D

met groet, Tinus

Afbeelding
Ervaring is een optelsom,
van alle vergissingen die je hebt begaan.
BramM
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 mar 2005 01:00
Locatie: Siddeburen

Re: "Carebeka"

Bericht door BramM »

Kwam kortgeleden een oud kaptein tegen van de Jell. Mijn broer voer destijds als stuurman op dit schip toen het in Zweden tijdens het houtladen is scheefgevallen en door openstaande patrijspoorten is volgelopen. Wie kent dit stukje historie. Mijn broer is leeft meer, ik weet dat hij er foto's van had maar die zijn niet meer te achterhalen.

BramM
zout

Re: "Carebeka"

Bericht door zout »

Afbeelding

We zien hier de CAREBEKA VII in haar laatste dagen als FALAK G

Summiere tekstvertaling:
Kop: Falak G gaat uiteindelijk naar het oude ijzer.
Schip is gisteren (12/11/2010) te Rijeka, waar ze 5 jaar gelegen heeft, per veiling verkocht voor $120.000,--.
Schip zal na zeewaardig gemaakt te zijn naar Turkije gesleept worden voor de sloop, waarschijnlijk nog deze maand.

Het schip liep 5 jaar geleden aan de grond te Koromacno.
Ze ging naar de werf Viktor Lenac bij Rijeka waar ze een eco-incident veroorzaakte doordat er tientallen tonnen olie uit verrotte tanks liep.
Ze is daarna naar de pier te Rijeka gesleept. Toen de pier omgevormt werd tot wandelgebied is ze verder naar binnen gesleept in Porto Baroš ( de oude haven van Sušak, nu Rijeka ). De bemanning had haar inmiddels verlaten en de Griekse reder keek er niet meer naar om.
Haven Rijeka blij dat ze gaat, ook al dekt de opbrengst slechts een fractie van de in de loop der jaren gemaakte kosten.

Groet--Zout.
Plaats reactie