Diversen.

van: www.kustvaartforum.com
Peter K.
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 jun 2005 22:40

Watervloot Hoogezand 2013

Bericht door Peter K. »

Sluiskade, Martenshoek, 26-06-2013.
Begin van 4 dagen Watervloot.
Publiekstrekker: De "ANDA".
Tot mijn verbazing is alleen het ruim te bezichtigen, met daarin 4 modellen van moderne schepen...
De rest van het schip is prive, volgens de eigenaar.
Binnen 10 minuten stonden zoon van 9 en ik weer op de kade....!
Publiekstrekker...?? Tja...!! :(

https://www.watervloot.nl/
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

OPROEP

Bericht door Huug »

Op shipspotters is een topic TTTimes daar zetten de TBS schepen af en toe een berichtje. Onderstaand bericht ontving ik ter plaatsing vanmorgen. Ooit was er een soortgelijke aktie maar dan met aanzichtkaarten naar de Theodora, het resulteerde in een messroom vol kaarten. Een fluitje opsturen als het kan maar een kaart met een fluitje is ook goed.

=======================================

Goedenmorgen Huug,

Hier aan deze kant schiet het aardig op en vanmiddag weer op Belfast.
Daarna door stomen naar Dublin en dan weer richting de zuid voor de volgende
reis waar we nog niet een bevestiging van hebben gekregen maar Maandag
ongetwijfeld wel zal afkomen.
Met onze Skippy gaat het goed en de gehele bemanning heeft de bijnaam
overgenomen. In de opening trailer van de serie werd Skippy altijd door zijn
vriendje Sandy geroepen doormiddel door op een blaadje te fluiten en dan
antwoorde Skippy met tstttud,tstttud. (Dit schijnen Kangeroos als geluid te
maken) Tja heb dit niet uitgeprobeerd nog want ik kan als een van de weinige
onder ons niet fluiten, ook niet op de fingers. Ik weet het is een tekortkoming
mischien maar goed. Mochten de mensen in het forum zich genoodzaakt voelen een
fluitje naar mij toe te willen sturen dan van harte welkom, alle fluitjes zijn
welkom. Scheidsrechter fluitjes, rolfluitjes, etc tot blokfluitjes toe.

Adres Tarbit Tankers
TAV Capt.W.Dekker
mt.Bitland
Wolwevershaven 30
PO box 617
3300 AP Dordrecht



Best regards,
W.Dekker
Master M/T Bitland


aldus het bericht van hedenochtend.

bij voorbaat dank
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Flip
Berichten: 211
Lid geworden op: 31 jul 2010 13:10
Locatie: Appingedam

Re: Het nieuws van 2013.

Bericht door Flip »

Voor de liefhebber.

Bv. de Lunar distance method. Longitude Essays openen dan naar pagina 3
Nooit van gehoord maar het zal mij niet verwonderen als bij meneer Horsten een lichtje gaat branden.

Board of Longitude
Now available on line: https://cudl.lib.cam.ac.uk/collections/longitude

Groet,

Flip
lonely seaman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2006 22:30

Vermist!

Bericht door lonely seaman »

Hierbij wil ik onder de actieve zeevarenden aandacht vragen voor de vermissing van een in de zeilerswereld (op het zeilersforum) gewaardeerd zeiler. Voor het geval iemand daar langs komt of op een andere manier toegevoegde informatie heeft, dan horen wij het graag. Bij voorbaat dank.

Bericht:

On January 15th 2014 Dutch sailor Sietse Hagen left the port of Tenerife heading for Barbados and the Caribbean islands. Since his departure, now over 60 days ago, he has not reported home. His friends and family, as well as the Dutch sailing community, are deeply concerned about the well-being of this very experienced sailor. He has been reported missing at the local authorities, but your help by keeping a lookout for his boat would be very much appreciated.

Sietse is sailing a 27 feet Gib'Sea Flush Poker named ‘Pokerface’, small but well prepared for long voyages. Distinctive properties are its doghouse and black painted stern (photos below).

If you have any information that could help finding Sietse please contact me by PM or your local police.

Navtex bericht:

WESTERN NORTH ATLANTIC.
CANARY ISLANDS TO CARIBBEAN SEA.
SIX METER S/V POKERFACE, WHITE HULL, ONE PERSON ON BOARD
OVERDUE TENERIFE TO CARIBBEAN SEA. VESSELS IN VICINITY
REQUESTED TO KEEP A SHARP LOOKOUT, ASSIST IF POSSIBLE.
REPORTS TO MRCC FORT DE FRANCE, INMARSAT-C: 422799024,
TELEX: 42912008, PHONE: 596 596 709 292,
FAX: 596 596 632 450, E-MAIL: ANTILLES@MRCCFR.EU.

Afbeelding

Afbeelding
Walvis

Re: Vermist!

Bericht door Walvis »

Goede avond eenzame zeeman.

De kans dat wij hem hier in de Duitse bocht tegen komen is te verwaarlozen.

Vraagje was de "Pokerface" uitgrust met een AIS transponder?

Ga er van uit dat een 9 mtr. jacht zo hoog mogelijk een radar-reflector draagt?!

Vooral met minder goede weers omstandigheden, dus weinig of geen echo van bijv. een jacht of ander klein object, komt de AIS plot,zou haast zeggen dwingend in beeld, op t radar scherm.

Sterkte.

Harrie (kapt. mv Tonijn.)
lonely seaman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2006 22:30

Re: Vermist!

Bericht door lonely seaman »

Dag Harrie,

Ik ken de man niet heel goed, maar naar verluidt had hij geen AIS transponder. Ik ga er zelf wel vanuit dat hij een radarreflector had. Goede reis verder!

Lonely Seaman
Flip
Berichten: 211
Lid geworden op: 31 jul 2010 13:10
Locatie: Appingedam

Re: Vermist!

Bericht door Flip »

Heb het bericht ook bij SeatheShips geplaatst.

https://www.seatheships.org.uk/gallery/

Groet,

Flip Buitenkamp
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Vermist!

Bericht door Theo Horsten »

Je komt dit bericht werkelijk overal tegen en dat is natuurlijk prachtig, maar ik vind wel dat er rijkelijk laat alarm wordt geslagen.
Hij vertrok op 15 januari van Tenerife, richting Barbados. Dat is een absoluut probleemloze oversteek die je desnoods met een badkuip kunt maken. Kalmpjes voor de passaat aan de oude zeilvaartroute volgen. Eerst wat zuid halen tot ongeveer 20N om het volle profijt van de stroom mee te krijgen, dan naar 15N 40W en vervolgens recht op Barbados aan. Dat is een 125 mijl langer dan rechtstreeks van Tenerife naar Barbados, 2735 tegen 2610, maar dat haal je er dik uit. Let wel: ik maakte die oversteek telkens met kleine motorsschepen - oude kusters en kleine havenslepers - waarbij je er alleen maar op uit bent om zo snel mogelijk stroom mee te krijgen en te houden, terwijl de passaat je minder interesseert. Misschien kan een zeiler beter de rechtstreekse route aanhouden, dat weten anderen waarschijnlijk beter dan ik, maar die is net zo probleemloos.
Dat wil zeggen dat je die oversteek met een gemiddelde van 6 mijltjes in krap 20 dagen doet. Hij had dus zo rond 10 februari bij Barbados moeten zijn. Maar nu pas, nu hij ruim vijf, bijna zes weken overtijd is, wordt er eindelijk alarm geslagen. Een week na zij ETA Barbados, vooruit, tien dagen, hadden er al bellen moeten gaan rinkelen. Ik vind dat erg vreemd.
lonely seaman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2006 22:30

Re: Vermist!

Bericht door lonely seaman »

Theo Horsten, je hebt natuurlijk gelijk dat twee maanden overtijd laat is. Dat heeft meerdere redenen: Ten eerste is dit een actie van mede-forummers van de vermiste Sietse die niet alles weten wat zijn familie wel weet. De meesten, waaronder ik, kennen hem niet eens 'face to face'. Op het Zeilersforum staat hij bekend als iemand die zich niet laat binden aan een schema of een route: het kan bij wijze van spreken alle kanten op met hem.

Verder is het een zeiljacht: is de mast misschien gewoon gebroken, of zijn de zeilen kapot gewaaid? Of heeft hij veel windstilte? Allemaal mogelijke scenario's die nu niet direct aanleiding zijn om aan de bel te trekken.

Tenslotte heeft hij op het Zeilersforum zelf aangegeven dat als er na acht weken nog niets van hem was vernomen "dat dan zijn avatar verwijderd mocht worden en hij minimaal een minuut stilte van de medeforummers verwachtte" (half gekscherend).

Tja, vanaf wanneer moet je als forum dan de alarmbellen luiden? Bovendien wil iemand dit scenario liever niet onder ogen zien: "hij zal wel in Barbados in een hangmat tussen twee palmbomen aan een strand hangen met een biertje" is op het Zeilersforum een vaak gehoorde wensgedachte...
lonely seaman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2006 22:30

Re: Vermist!

Bericht door lonely seaman »

Flip schreef:Heb het bericht ook bij SeatheShips geplaatst.

https://www.seatheships.org.uk/gallery/

Groet,

Flip Buitenkamp
Dank je wel Flip!
Plaats reactie