Diversen.

van: www.kustvaartforum.com
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Diversen.

Bericht door Frans de Lijster »

Waarin een klein land groot kan zijn.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

Kwam dit vandaag tegen in Maasmond Maritime, grote verschillen in de dagprijzen van Crude-oil tankers. Volgens verdere info bij deze grafiek moet er nu dagelijks geld bij.

Hoe staat het eigenlijk met de vrachtprijzen in de bvt, zijn die ook drastisch gewijzigd door de Corona of is er weinig van te merken qua vrachtprijs?
Mvg.
Geert
Bijlagen
Crude Oil tankers inkomsten .jpeg
Crude Oil tankers inkomsten .jpeg (74.76 KiB) 2212 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

Uit Maasmond Maritime. meer dan treurig hoe er met zeelui wordt omgegaan. :x
Mvg.
Geert

Aan alles gebrek: kapitein Dennis zit vanwege corona al maanden vast op zee
Kapitein Dennis van der Zwaard aan boord
Een gebrek aan medicijnen, een afvalberg op de boot en geen perspectief wanneer ze het thuisfront weer in de armen kunnen sluiten. De bemanning van kapitein Dennis van der Zwaard dobbert nu al maanden voor de kust van Azië.
Vanwege het coronavirus mogen ze nergens aan wal.
Dennis is met zijn bemanning niet de enige die dit overkomt. Over de hele wereld zijn op dit moment nog altijd 300.000 zeelieden die vanwege het coronavirus geen kant op kunnen. Ze kunnen niet aan wal komen, omdat veel landen bang zijn dat dat leidt tot nieuwe coronabesmettingen.
Elk land heeft daarvoor zijn eigen regels. Vooral in Azië wordt streng opgetreden. Daar komt ook nog eens bij dat als de bemanning wel aan land mag komen, er vaak geen vliegtuigen vanuit dat land richting Nederland gaan.
Van der Zwaard vertelt dat hij met zijn bemanning van het schip de THUN LUNDY nu vanaf begin juli vastzit in Azië. "We mogen de wal niet op en mensen van wal mogen niet aan boord. Dat zorgt nu al voor een urgent probleem. Onze kok heeft diabetes en moet nieuwe pillen hebben.''
''Hij had pillen voor een maand mee, maar we zitten hier nu al langer. Medicijnen over de post worden tegengehouden en van de Chinese autoriteiten mag hij de wal niet op, omdat zijn situatie volgens hen niet ernstig genoeg is.''
Volgens Karin Orsel, CEO van MF Shipping BV (de rederij waar Van der Zwaard voor vaart), is er in Azië veel angst bij de lokale autoriteiten. ''Havens worden volledig dichtgegooid, landen willen volledige zekerheid dat iemand niet met corona besmet is.'' ''Wij doen er alles om te zorgen dat de situatie verbetert. We hebben nu zelfs een beroep op de Verenigde Naties gedaan. Het probleem is dat landen zichzelf individueel willen beschermen, maar wij zijn een internationale industrie.'' Orsel vertelt dat het pas twee weken geleden gelukt is om een bemanning af te lossen die al een meer dan een jaar op de boot verbleef. Nog altijd zijn er zeelieden die maandenlang niet aan land kunnen komen, zoals de bemanning van Van der Zwaard.
Voor Van der Zwaard en zijn bemanning is het nog niet zo ver. Eten hebben ze nu nog op voorraad, maar het afval kunnen ze bijvoorbeeld niet kwijt. ''We hebben een afvalberg met veertig containers aan etensresten aan boord. China wil het ook het afval niet aannemen, uit angst dat daardoor het virus verspreid''.
Maar naast de praktische problemen, is er aan boord ook vooral sprake van heimwee. Van der Zwaard: ''De situatie is vervelend voor ons, maar ook voor het thuisfront. We kunnen geen plannen maken voor de nabije toekomst, want je weet niet wat er gaat gebeuren."
Het schip ligt hier vlak bij de kust, maar mag niet aanmeren
Aan boord heerst een wisselende stemming. ''Je krijgt een band met elkaar en het is gezellig, maar soms heb je ook wel even genoeg van elkaar gezien. Daar komt bij dat sommigen van ons nog andere grote zorgen hebben. Ze werken op
projectbasis en hebben straks misschien geen baan meer.''
'Misschien pas in Spanje'
Het is onduidelijk of en waar de THUN LUNDY straks mag aanmeren. Van der Zwaard stelt dat het nog lang kan duren voordat hij thuis is. ''China is geen optie, hierna proberen we Sri Lanka. Maar vanaf dat land vertrekken er waarschijnlijk geen vliegtuigen naar Europa: dus dan zitten we daar vast.''Lang dachten we lading uit China nog konden mee krijgen, maar nu willen we toch vooral aan de terugtocht denken, stelt van der Zwaard. ''Eigenlijk had ik al thuis moeten zijn, maar het zou nu zomaar kunnen dat we eerst naar Spanje moeten varen, zodat we in Europa aankomen en daar van boord kunnen.''
Tweede viool
De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KNVR) spreekt in een reactie van een ernstige situatie: ''We zien dat er in Europa veel verbetering heeft plaatsgevonden de afgelopen tijd, maar dat het in Azie en Amerika nog altijd bijna onmogelijk is om bemanningsleden af te lossen.'' ''Landen zetten in op nationale belangen, eigen veiligheid. Als internationale partij spelen wij daarbij de tweede viool. Er moet internationaal eensgezindheid komen over de regelgeving rond het aflossen van zeelieden.'' Bron : RTLnews
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

Lelijker kunnen we ze niet maken, misschien nog wel efficiënter. Lijkt dat de brug verhoogd is en een scrubber installatie.
van Maasmond Maritime.
Mvg.
Geert
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-09-18 om 12.16.01.jpeg
Schermafbeelding 2020-09-18 om 12.16.01.jpeg (60.64 KiB) 1976 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

Bron: Maasmond Maritime
Voor wie van cijfertjes houdt.

The ten biggest shipping companies in 2020

The slowdown in manufacturing and export orders worldwide has resulted in a moderate container trade growth in 2019, while the Covid-19 pandemic further impacted the global demand in 2020. Ship Technology lists the ten biggest shipping companies based on their total twenty-foot equivalent unit (TEU) capacity in 2019.
Biggest shipping companies: Top ten by TEU capacity
1. P. Moller–Maersk – 4.1m TEU
2. Mediterranean Shipping Company – 3.8m TEU 3. COSCO Shipping Lines – 3.1mTEU
4. CMA CGM Group – 2.7m TEU
5. Hapag-Lloyd – 1.7m TEU
6. Ocean Network Express – 1.5m TEU
7. Evergreen Line – 1.2m TEU
8. Orient Overseas Container Line – 733,580 TEU 9. HMM – 728,416 TEU
10. Yang Ming – 616,000 TEU

1. A.P. Moller-Maersk – 4.1m TEU
A.P. Moller-Maersk is the world’s largest integrated shipping company with a total capacity of 4.1m TEU. It operates a fleet of 708 vessels including 307 own container vessels and 401 chartered container vessels as of December 2019.
The danish company also plans to add a total of 11 401m-long container ships with 19,630 TEU capacity to its fleet by 2021. The new ships will be the largest container vessels in the Maersk fleet. Two 18,500 TEU Triple-E vessels and seven Baltic feeder vessels will also join the Maersk fleet.
The company operates diverse business segments, including the ocean, logistics, terminals and towage, manufacturing and others. The company’s digital container logistics platform TradeLens serves 98 directly integrated ports and terminals.

2. Mediterranean Shipping Company (MSC) – 3.8m TEU
Mediterranean Shipping Company’s (MSC) container ship fleet has a total intake capacity of 3.8m TEU. The company operates a fleet of 560 cargo vessels, carrying 21m TEUs annually.
MSC has a network of 493 offices and employs 70,000 people across 155 countries, while its fleet calls at more than 500 ports worldwide.
The company operates a modern fleet comprising Gulsan Class vessels, a new class of sustainable container ship, to minimise the environmental impact. The vessel design offers the lowest carbon footprint at 7.49gm of CO2 emissions to move 1t of cargo to one nautical mile.

3. China Ocean Shipping Company (COSCO) Shipping Lines – 3.1mTEU
China Ocean Shipping Company (COSCO) Shipping Lines, a fully owned subsidiary of China’s state-owned shipping giant COSCO SHIPPING Holding, operates 507 container vessels with a combined capacity of approximately 3.1m TEU.
COSCO’s fleet serves 401 international and domestic shipping routes and calls in 356 ports in 105 countries. The company operates a total of 235 corporate offices, including 97 domestic and 138 international offices.
COSCO SHIPPING Holding has stake in 59 terminals worldwide, including 51 containers terminals. The annual throughput of its container terminals is approximately 126.8m TEU, making it the world’s leading ports operator.

4. CMA CGM Group – 2.7m TEU
French container shipping company CMA CGM Group operates a fleet of 502 container vessels with a total capacity of 2.7m TEU.
The company inducted a 23,000 TEU container ship, CMA CGM JACQUES SAADE, named after its founder, Jacques Saadé, in September 2020. It is the first of nine vessels ordered by the company. JACQUES SAADE is the largest LNG- powered container ship in the world.
CMA CGM Group employs 110,000 people in 160 countries, and serves 420 commercial ports ensuring coverage to more than 80% of the ports worldwide.

5. Hapag-Lloyd – 1.7m TEU
German container shipping line Hapag-Lloyd operates a fleet of 248 vessels with a combined capacity of approximately 1.7m TEU. The company has a 7% market share of the total capacity of the global container ship fleet.
Hapag-Lloyd has ordered 77 container ships with a total of approximately 0.8m TEU transport capacity in 2019. The new vessels will be able to transport various types of cargo such as oversized, and dangerous goods. Headquartered in Hamburg, the shipping line employs more than 13,000 personnel, and operates 392 sales offices in 129 countries worldwide.

6. Ocean Network Express (ONE) – 1.5m TEU
Ocean Network Express (ONE) operates a fleet of 224 vessels with the combined capacity of 1.5m TEU, making it the world’s sixth-largest container carrier.
ONE was established through the liner service integrations of Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Kawasaki Kisen Kaisha (K-Line) and Nippon Yusen Kaisha (NYK) in July 2017.
Headquartered in Singapore, the company employs 8,000 people worldwide and offers more than 130 services each week with coverage across 120 countries.

7. Evergreen Line – 1.2m TEU
Evergreen Line is a group of container shipping companies comprising Evergreen Marine Corp. (Taiwan), Italia Marittima,
Evergreen Marine (UK), Evergreen Marine (Hong Kong) and Evergreen Marine (Singapore).
The companies operate 333 vessels with a combined capacity of 1.2m TEU. Evergreen has built and chartered 20 12,000 TEU F-type vessels to reduce fuel consumption and greenhouse gas emissions. It ordered ten 23,000 TEU and four 1,800 TEU container vessels in 2019.
Evergreen Line employs more than 6,700 personnel and serves over 315 locations in Asia, America, Europe, the Middle East, Australia and Africa.

8. Orient Overseas Container Line – 733,580 TEU
OOCL is a Hong Kong-based integrated shipping company, specialised in refrigerated cargo. The OOCL fleet includes 104 vessels with a combined capacity of 733,520 TEU as of December 2019.
The average size of the OOCL fleet was 8,915 TEU, while the average age of its vessels was 9.77 years as of December 2019.
The company had not ordered new ships in 2019. However, it placed an order for five 23,000 TEU container ships in March 2020, which are expected to be delivered by 2023.
OOCL is a fully integrated logistics and containerized transportation services provider with operations across Asia, Europe, the Americas, Africa and Australasia.

9. HMM – 728,416 TEU
HMM operates a fleet of 110 container vessels with a combined capacity of 728,416 TEU. It is the biggest Korean national containers carrier. The company has three container terminals.
The company inducting a modern fleet of 12 24,000 TEU and eight 16,000 TEU container vessels equipped with latest smart ship solutions. Delivered between April and September 2020, the 24,000 TEU vessels are the largest container ships in the world. The 16,000 TEU vessels will enter service in 2021. Headquartered in Seoul, South Korea, HMM is a global shipping and logistics company with more than 60 sea routes and 100 ports. It is one of the top five carriers operational in the trans-Pacific trade route.

10. Yang Ming Marine Transport Corporation (Yang Ming) – 616,000 TEU
Taiwanese container shipping company Yang Ming Marine Transport Corporation (Yang Ming) operates a fleet of 95 vessels with a combined capacity of 616,000 TEU.The company started fleet optimisation by the addition of 14 11,000 TEU chartered vessels and 10 2,800 TEU self-owned newly built vessels in 2020. The new fleet with improved engine efficiency will improve the competitiveness of the company in the long-term. Yang Ming provides container transportation and bulk transportation services as well as terminal and logistics services. It offers scheduled container transportation service across Asia, Europe, America, and Australia. Source : Ship Technology
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Diversen.

Bericht door maarpol »

Bijlagen
Calexia Express-1.jpg
Calexia Express-1.jpg (39.27 KiB) 1500 keer bekeken
Calexia Express-2.jpg
Calexia Express-2.jpg (41.17 KiB) 1500 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Diversen.

Bericht door Jan Stolp »

Dit was hem ooit ,Martin.
Groeten
jan
Bijlagen
eordinence089.jpg
eordinence089.jpg (227.63 KiB) 1496 keer bekeken
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Diversen.

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Diversen.

Bericht door k-k »

Mooi gelijnd schip Martin. Helaas geen naam of herkomst. Of herkent iemand haar? Gr. Klaas
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Diversen.

Bericht door Simon Marrink »

Dat is de voormalige Irene Frijs, in 1961 gebouwd door Van Diepen in Waterhuizen.

Groeten,

Simon
Plaats reactie