Oost Atlantic Lijn.

van: www.kustvaartforum.com
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Uiteindelijk gevonden.. de Redgate van Turnbull Scott , die in 1977 aangekocht is als Annemieke. Inderdaad het type schip wat ik had gedacht.
Mvrg Roelof
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
In 1981-1982 kwamen de Yemen Pioneer en de Yemen Pride de vloot versterken..de schepen waren van de Yemen Gulf Line , Hoogezand.
Deze 'supercoasters' waren nog gebouwd binnen de loodlijnlengte van 75m..als open shelterdecker maten ze 1599 BRT bij een dw. van ca.3500 ton...als gesloten shelterdecker 3700 BRT en een dw.van 6589 ton.
In 1985-1986 na het loslaten van de 75m grens werden de schepen verlengd met ca.23m...nieuwe GT 5000 bij een dw. van 8596 ton.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De verlengde Yemen Pioneer met ook nog een extra kraan.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De tweede Atlantic Wave van OAL..in 1984 van de bank gekocht als Udo
welke het in 1983 van de failliet verklaarde Wildeman had overgenomen,
toen varende als Pechudo. Bouwjaar 1978.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De Atlantic Star '73 (ex Artis) werd ook in 1984 aangekocht , maar kwam voor OAL in de vaart onder Cypriotische vlag. De oude Atlantic Sea(ex Okdine was het al voorgegaan , die zat al onder Cypriotische vlag). Een nieuwe trent van OAL blijkt later want eind 80e jaren zat de gehele vloot onder de vlag van Cyprus.
Ook in 1984 werden de Eva Danielsen en de Nielse Danielsen overgekocht van Sch.vrt.Mij. Laurens , die onder Cypriotische vlag als resp. Atlantic Island en Atlantic Breeze in de vaart kwamen.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Bericht door hank »

Als vaste lezer v/d OAL-story heb ik 2 vragen:
1. Is de OAL tot het einde van Shipmair de eigenaar gebleven of was het al eerder overgegaan in andere handen? De schepen kregen later andere namen zoals Pasaat Curacao, Pasaat Bonaire, Pasaat Santos (2x), Aruba & Saba.

2. In 1986 kreeg OAL het management van de Yemen Gulf Line in handen. Wie waren de werkelijke eigenaren van deze 2 schepen? Volgens mij o.a. scheepswerf Bodewes. Weet iemand hier meer over?
Dick
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 nov 2005 17:28
Locatie: Castricum

Oost Atlantic Line

Bericht door Dick »

Ik weet niet wie er achter Shipmair zat/zit maar ik heb nooit ergens gelezen dat de OAL eigenaar van Shipmair was/is. De schepen van Shipmair voeren volgens mij alleen maar in management van de OAL.

De Yemen Gulf Line was een scheepvaartmaatschappij uit Yemen die tijdelijk 2 schepen onder Nederlandse vlag liet varen. Volgens mij 100% eigendom van deze rederij en geen Bodewes belang.

Dick
hank schreef:Als vaste lezer v/d OAL-story heb ik 2 vragen:
1. Is de OAL tot het einde van Shipmair de eigenaar gebleven of was het al eerder overgegaan in andere handen? De schepen kregen later andere namen zoals Pasaat Curacao, Pasaat Bonaire, Pasaat Santos (2x), Aruba & Saba.

2. In 1986 kreeg OAL het management van de Yemen Gulf Line in handen. Wie waren de werkelijke eigenaren van deze 2 schepen? Volgens mij o.a. scheepswerf Bodewes. Weet iemand hier meer over?
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Bericht door Huug »

Ik weet niet wie er achter Shipmair zat/zit maar ik heb nooit ergens gelezen dat de OAL eigenaar van Shipmair was/is. De schepen van Shipmair voeren volgens mij alleen maar in management van de OAL.

De Yemen Gulf Line was een scheepvaartmaatschappij uit Yemen die tijdelijk 2 schepen onder Nederlandse vlag liet varen. Volgens mij 100% eigendom van deze rederij en geen Bodewes belang.

Op de site van Otto Danielsen www.ottodanielsen.com staat de Yemen Pioneer in de introductie.

Huug
Douwe J.
Berichten: 1785
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

Bericht door Douwe J. »

Hallo mannen,

Zet er ook maar wat bij.
Atlantic 1965
Afbeelding

Atlantic Ocean 1978
Afbeelding

Atlantic Comet 1972
Afbeelding

Cornelia B II 1951
Afbeelding
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De Atlantic Island '78 (ex Eva Danielsen) van Golden Atlantic Shipping, Limassol ,Cy...oftewel OAL.

En wat betreft de schepen van Yemen Gulf Line...hier zat geen Nederlands kapitaal in ...deze schepen waren zg. subsidie-schepen , een voorwaarde was dat de schepen de eerste 6 jaar onder Nederlandse vlag moesten varen. De Yemen Gulf Line was vanaf het eerste moment gevestigd op hetzelfde adres als de OAL..waarom de schepen met thuishaven Hoogezand voeren is mij niet duidelijk..misschien wist toen red.O.Danielsen mij wel daar antwoordt op te geven.
Plaats reactie