Oost Atlantic Lijn.

van: www.kustvaartforum.com
jacodebr
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2020 12:59

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door jacodebr »

erikw schreef: 13 jun 2009 14:34 de shipmair six heeft jaren voor flota mercante grancolombiana in charter gevaren tussen de usa en colombia heen auto,s en stukgoed terug reis meestal koffie uit cartagena, barranguilla of santa marta naar new york.
saba byna de zelfde route alleen andere havens af en toe hout uit de amazone voor puerto rico
kantoor in worldtrade center in new york bij ene jansen 34 etage als ik me niet vergis
later grote dondery omdat scheepvaart inspectie meer belang had voor meiden op curacao dan voor de staat van het schip
ben in 1980 van saba afgestapt omdat ondanks beloofde reparaties noch naar mijn in ziens het niet vertrouwd was om er fatsoenlijk mee te varen :!:
het is ondertussen 2020,maar ik heb ookop de six gevaren,en op de Aruba, en Passaat Brasil.
jacodebr
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2020 12:59

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door jacodebr »

jurrie schreef: 26 nov 2012 16:16 Ik heb ook nog eens even in mijn oude monsterboekje gesnuffeld en kom in 1981 aan 2 maanden op de Aruba van Shipmair..... wat ik echter niet begrijp is, dat ik toendertijd aangenomen werd door het Vereenigd scheepvaart bedrijf (Vermaas) nooit gehoord in die 2 maanden dat OAL er iets mee te maken had in ieder geval niet met de bemanning.Vracht werd gerund van uit new york
Mischien iemand mij eens duidelijk maken waar om ik andere gegevens heb dan jullie allemaal alhier

gr jurrie
Vracht door ene Janssen op Battery Place. Ik denk dat ik rond 1980 op de Aruba gevaren heb als stuurman,met meester Willem Vriend uit Blokker.
Tom Houtsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010 23:22
Locatie: Sligo,Ierland

Re: Cornelis Bosma

Bericht door Tom Houtsma »

R.Konigers schreef: 24 jan 2006 14:10 Dick , het staat mij bij dat het erg slecht ging met Rederij Bosma , welke uit nood alle schepen uitvlagde naar Willemstad (Ned.Antillen). De nieuwbouwschepen Marion-en Okko Bosma waren met hun hoge hypotheeklasten werden hun noodlottig...en stevende rechtstreeks op een faillisement af...(of het ook gebeurt is of dat men gewoon alles van de hand heeft gedaan weet ik niet )..enkele schepen werden verkocht en de nieuwere gingen over naar OAL zelf. Wat na 1978 met dhr.C.Bosma zelf gebeurt is..weet ik niet..maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die je hier meer over kunnen vertellen. Let wel dat naast de overname van de Bosma schepen ook nog andere schepen zijn aangekocht door OAL.
oa. de Atlantic Sea.
Mvrgr Roelof
Tom Houtsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010 23:22
Locatie: Sligo,Ierland

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door Tom Houtsma »

Cornelis Bosma nam in 1961 de OAL over
Mgr Tom
Roy
Berichten: 4740
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door Roy »

De O.A.L. is eind 1977 door Leen van der Oever uit Hoek van Holland over.
Dat gebeurde middels zijn bunkerbedrijf Atlantic Aardolieproducten Mij. uit R'dam, ( waar Bosma nogal wat rekeningen uit had staan), wat tegenwoordig onderdeel van de Atlantic Horizon Groep is.
Daar zit ook het ex Post Trans in welke ook door Atlantic overgenomen is.
Er is wel meer over te vertellen, maar tot zover even over het einde van Bosma als reder.

m.v.g., Roy
Plaats reactie