In mijn plakboek vond ik dit nog over de Kwiek. Iemand enig idee waar zij op dit moment ligt .
Kwiek in april 1980 in Amsterdam.
Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Volgens mij ligt hij nog steeds in Amsterdam.
Vroeger, zo sprak opa, heeft hij nog een tijd in Wormerveer gelegen.Er stond toen een trechter op.
Zandhandel van Vliet gebruikte hem als overslag schip.Ik meen dat hun hem van A.C. Slooten ,sloperij ,hadden overgenomen.
Vroeger, zo sprak opa, heeft hij nog een tijd in Wormerveer gelegen.Er stond toen een trechter op.
Zandhandel van Vliet gebruikte hem als overslag schip.Ik meen dat hun hem van A.C. Slooten ,sloperij ,hadden overgenomen.
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
- Locatie: Zwolle
Kwiek eigenaar Groen.
https://www.ijopener.nl/artikelen/0607actk.php
en nog een bijdrage van Michel Groen eigenaar van de Kwiek:
https://www.bootjesgek.nl/index.php?page=Rudolf%20Diesel
Anne
en nog een bijdrage van Michel Groen eigenaar van de Kwiek:
https://www.bootjesgek.nl/index.php?page=Rudolf%20Diesel
Anne
Heinz Heino.
@Jan, om je geheugen wat op te frissen heb ik nog wat over de St. Christopher:Jan Stolp schreef: Heinz Brey welke via Heinz Heino als St Christopher zo roemloos ten onder ging.
Bouwnr. 190 van Niestern.In ik dacht 78/79 verbouwd tot 3 mast schoener.Het schip was verlengd maar verder helemaal orgineel.De 100 pk Deutsche Werke stond er nog in.Ik heb hem van Zaandam naar Bolsward gebracht en nog eens naar Harlingen.De hulpzeilen waren ook nog aan boord.Het schip is naar de Carib gegaan en vond daar al snel een roemloos einde.Aan de ketting ,leeg geroofd etc. Heel jammer dat hij niet hier is gebleven.
Bij Welgelegen, Harlingen op de helling in begin 1980.
Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Leuk om het weer eens te lezen,Ben.
Grootse plannen hadden de mannen ,dat wel.
Wie weet hebben we elkaar wel gezien daar in Harlingen,hij moest omhoog voor S.I..Ik moest hem eerst naar Leemburg in Ter Horne brengen maar daar aangekomen bleek hij een maatje te groot voor die helling.
Grappig is dat Bakker toen al zei dat het wat te druk werd met de chartervaart terwijl het toen pas goed opgang begon te komen achteraf bezien.
Groeten jan
Grootse plannen hadden de mannen ,dat wel.
Wie weet hebben we elkaar wel gezien daar in Harlingen,hij moest omhoog voor S.I..Ik moest hem eerst naar Leemburg in Ter Horne brengen maar daar aangekomen bleek hij een maatje te groot voor die helling.
Grappig is dat Bakker toen al zei dat het wat te druk werd met de chartervaart terwijl het toen pas goed opgang begon te komen achteraf bezien.
Groeten jan
Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Op de foto als Deense Skjoldnaes bouwde Verstockt, Martenshoek in 1892 de tjalk GEERTRUIDA, die met haar tonnage van 88 brt. en 140 ton dw. niet in de bekende scheepvaartregisters voorkomt. In 1979 komt zij terug in Nederland en onder de naam Onderneming in de chartervaart. Dit zou haar wel eens kunnen zijn:
https://www.winterwelvaart.nl/schepen/onderneming/
Foto: ©Tomas Johannesson.
https://www.winterwelvaart.nl/schepen/onderneming/
Foto: ©Tomas Johannesson.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 03 apr 2006 19:17
- Locatie: Waverveen
- Contacteer:
Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Een paar onderwerpen hiervoor ging het over de "Kwiek"
Michel Groen is samen met Paul van der Gaag van de VPRO radio op pad geweest om een programma te maken over de Bronsmotor.
Brons een vergeten fenomeen was de titel en het is ruim een week geleden uitgezonden in het programma OVT.
Beluisteren kan nog steeds via de volgende link:
https://download.omroep.nl/vpro/ovt_2008 ... _uur_2.mp3
het programma werd uitgezonden in het 2de uur van 24 minuten tot 56 minuten.
Het starten van de bronsmotor van de kwiek komt ook aan de orde.
Michel Groen is samen met Paul van der Gaag van de VPRO radio op pad geweest om een programma te maken over de Bronsmotor.
Brons een vergeten fenomeen was de titel en het is ruim een week geleden uitgezonden in het programma OVT.
Beluisteren kan nog steeds via de volgende link:
https://download.omroep.nl/vpro/ovt_2008 ... _uur_2.mp3
het programma werd uitgezonden in het 2de uur van 24 minuten tot 56 minuten.
Het starten van de bronsmotor van de kwiek komt ook aan de orde.
Ad Langelaar
------------------
Van Brons tot Goud!
https://www.bronsmotor.com
https://www.samofa.info
------------------
Van Brons tot Goud!
https://www.bronsmotor.com
https://www.samofa.info
Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Moi Ben,
Weet je ook wanneer die foto van de Skjoldnaes is genomen? Toevallig ken ik de eigenaar van de Onderneming. Op dat webstek staat dat zij van 1892 is.
Als ik hem weer tegen kom kan ik hem met deze foto confronteren...
Hartelijke Groet,
---Peter.
Weet je ook wanneer die foto van de Skjoldnaes is genomen? Toevallig ken ik de eigenaar van de Onderneming. Op dat webstek staat dat zij van 1892 is.
Als ik hem weer tegen kom kan ik hem met deze foto confronteren...
Hartelijke Groet,
---Peter.
Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.
Moin Peter, het bouwjaar is inderdaad 1892, typfoutje . De datum van de foto opname is helaas moeilijk te achterhalen.
Avontuur, laatste zeilende vrachtvaarder
Hoi,
Ik ben de eigenaresse van dit bijzondere schip met de naam Avontuur. Het schip is gebouwd in Stadskanaal in 1920 bij de werf Otto Smith. Sinds een paar weken ben ik bezig om het restauratieplan op te starten. Hiervoor heb ik dus nog meer oude gegevens nodig wat betreft het dek-layout. Ik wil graag het schip weer in de oude staat herstellen. De oorspronkelijke blauwdrukken zijn verbrand bij een brand in het gebouw van Bureau Veritas te Parijs. Kan iemand me misschien verder helpen?
Voor meer foto's en geschiedenis www.barakiel.nl Hier staan helaas nog wel mijn oude plannen op die inmiddels niet meer doorgaan dus negeer deze alsjeblieft.
Op www.barakiel.hyves.nl staan ook nog diverse foto's van vroeger en hoe het schip er nu uitziet en daarin is natuurlijk mijn logboek te vinden met alles wat ik beleef en wat ik tot nu toe gedaan heb aan boord.
Groetjes Syb
Ik ben de eigenaresse van dit bijzondere schip met de naam Avontuur. Het schip is gebouwd in Stadskanaal in 1920 bij de werf Otto Smith. Sinds een paar weken ben ik bezig om het restauratieplan op te starten. Hiervoor heb ik dus nog meer oude gegevens nodig wat betreft het dek-layout. Ik wil graag het schip weer in de oude staat herstellen. De oorspronkelijke blauwdrukken zijn verbrand bij een brand in het gebouw van Bureau Veritas te Parijs. Kan iemand me misschien verder helpen?
Voor meer foto's en geschiedenis www.barakiel.nl Hier staan helaas nog wel mijn oude plannen op die inmiddels niet meer doorgaan dus negeer deze alsjeblieft.
Op www.barakiel.hyves.nl staan ook nog diverse foto's van vroeger en hoe het schip er nu uitziet en daarin is natuurlijk mijn logboek te vinden met alles wat ik beleef en wat ik tot nu toe gedaan heb aan boord.
Groetjes Syb
- Bijlagen
-
- 212511360_5_0wzA.jpg (44.18 KiB) 2186 keer bekeken