Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Ben »

Ben schreef:
GDD schreef:Afbeelding
Deze Annemarie lag in Rendsburg. Volgens Ben een zg Nobiskruger.In mijn ogen was dit vroeger een flinke jongen.
@Geert, in 1995 werd zij opgelegd in Arnis en sinds die tijd is zij in restauratie, later verplaatst naar Sassnitz en nu dus in Rendsburg, haar geboorteplaats.
Op 27 augustus jl. lag de Annemarie er zo bij, ik denk dat het geld op is.

Afbeelding

Afbeelding
Foto's:©K. Goudriaan.
Gerben
Berichten: 545
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:44

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Gerben »

Ben schreef: Op 27 augustus jl. lag de Annemarie er zo bij, ik denk dat het geld op is.
Maar gelukkig hebben ze nog wel die rare ramen in de spiegel vervangen door patrijspoorten! Is ook niet echt mooi, maar al een stuk beter. Laten we hopen dat het schip niet op de schroothoop beland!

Gerben
Live to sail, sail to live
Chalawa
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2012 12:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Chalawa »

Ja dat zou zeker zonde zijn, zoveel varen er van dit type niet meer rond.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Ben »

Als je onderstaand citaat uit een mail die ik van mijn Duitse scheepvaartvriend Arne ontving leest, is er weinig hoop dat het projekt tot een goed einde wordt gebracht en rest alleen nog maar de sloop.

Mein Nachbar ist kürzlich mehrfach mit an Bord gewesen, um Löcher im Schiffsrumpf, die durch Rostfraß entstanden, mit Holzkeilen zu stopfen. An anderen Stellen, so munkelt man, wurden die Löcher mit Beton ausgegossen. Nachdem das Schiff die Werft in Arnis im Jahre 2004 verlassen hat, ist nix grundlegendes passiert, außer das man ständig an den Aufbauten herumspielt, diese mal abnimmt, dann wieder per Kran draufsetzt. Ach ja, ein Bugspriet ist auch schon dran. Alles was unwichtig ist, wurde mit gutem Geld in Angriff genommen; dieses fehlt nun für die wichtigen, elementaren Dinge. Ich befürchte, das Schiff ist in schlechte Hände geraten und der Eigner total überfordert. Letztendlich wird ANNEMARIE ganz sicher auf dem Schrott enden, da das nötige Geld, aber auch die Lust, das Projekt voranzutreiben, fehlt. Schade, ich hatte mich gefreut, dass meine Heimatstadt auch einen tollen Botschafter bekommen würde. Daraus wird nur leider nix. Dafür repräsentiert mein Modell jetzt meine Heimatstadt auf den Seen, Teichen und Schwimmbädern der Republik .

Als herinnering aan de Annemarie hebben we nog het prachtige varende model, 110 cm lang en 8 kg. zwaar, dat Arne van de Annemarie gemaakt heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Ben »

Ben schreef:
Jan Stolp schreef:Ik ben het helemaal met je eens ,de Germania Werft bouwde een serie hele "kromme"schepen.Ze bouwden er 12 stuks met 115 ton laadvermogen.......
In Harlingen bij Lex Tichelaar ligt er ook een van die serie maar daar is nog steeds geen koper voor ....al heeeel lang.
@Jan, welke uit die serie is dat?
Jan Stolp schreef:Dat is de Cecilie van 1920.
Dat hij in Nederland kwam zag hij er nog prima uit.Zo'n Deens stuurhutje met een prima Volvo erin.
Inmiddels is hij helemaal kaal gehaald en met een paar meter verlengd ten einde wat meer ruimte te creëren .
In Deutsche segelschiffe van Joachim Kaiser staat hij met foto op bldz 36
En het casco ligt er nog steeds, ze is alleen verhuisd naar de haven van Shallow Shipping. Ze ligt tegen de kant met er naast een ander onbekend casco.

Afbeelding
Ole
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Locatie: Bremen, Duitsland
Contacteer:

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Ole »

Twee oude kustvaarders met spiegelhek, beiden gebouwd als jachtgaleas bei Thormaehlen aan de Elbe.

Nordwind:

Afbeelding

Afbeelding

1898-1921 ALMA ELISABETH, Hamburg
Erst 1912 wurde der erste Motor eingebaut.
1921-1924 # Stralsund
1924-1929 OLGA UND HILDA, Stade
1929-1931 KARL FRANZ, Hamburg
1931-1951 ALITA IV, Hamburg
danach FEHMARN III, Hamburg (noch reg.)
Seit 1954 als Lagerschiff für Schrott in Holtenau,
1963 abgeriggt.
1965 verschenkt, angeblich in Mannheim zum Hausboot umgebaut.
aktuell NORDWIND , Chartersegler im Mittelmeer

Koh i Noor:

Afbeelding

Afbeelding

1909-30 HELA, Hamburg
1930-42 # Svendborg/DK
1942-49 HELIOS, Aalborg
1949-52 HANS PETER, Ærøskøbing
1952-58 # Aalborg
1958-66 # Skive
PETRUS, Naestved
KOH-i-NOOR Harlingen

Gr. Ole
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Schipperdochter »

OOSTZEE ligt ten anker ten noorden van Lelystad :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Ole
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Locatie: Bremen, Duitsland
Contacteer:

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Ole »

Fotos van de voormalige AAR, nu Clipper Patricia: https://onedrive.live.com/?cid=ef59ccda ... g7CmxYlcDc

Gr. Ole
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door k-k »

Ben schreef:Als je onderstaand citaat uit een mail die ik van mijn Duitse scheepvaartvriend Arne ontving leest, is er weinig hoop dat het projekt tot een goed einde wordt gebracht en rest alleen nog maar de sloop.

Mein Nachbar ist kürzlich mehrfach mit an Bord gewesen, um Löcher im Schiffsrumpf, die durch Rostfraß entstanden, mit Holzkeilen zu stopfen. An anderen Stellen, so munkelt man, wurden die Löcher mit Beton ausgegossen. Nachdem das Schiff die Werft in Arnis im Jahre 2004 verlassen hat, ist nix grundlegendes passiert, außer das man ständig an den Aufbauten herumspielt, diese mal abnimmt, dann wieder per Kran draufsetzt. Ach ja, ein Bugspriet ist auch schon dran. Alles was unwichtig ist, wurde mit gutem Geld in Angriff genommen; dieses fehlt nun für die wichtigen, elementaren Dinge. Ich befürchte, das Schiff ist in schlechte Hände geraten und der Eigner total überfordert. Letztendlich wird ANNEMARIE ganz sicher auf dem Schrott enden, da das nötige Geld, aber auch die Lust, das Projekt voranzutreiben, fehlt. Schade, ich hatte mich gefreut, dass meine Heimatstadt auch einen tollen Botschafter bekommen würde. Daraus wird nur leider nix. Dafür repräsentiert mein Modell jetzt meine Heimatstadt auf den Seen, Teichen und Schwimmbädern der Republik .

Als herinnering aan de Annemarie hebben we nog het prachtige varende model, 110 cm lang en 8 kg. zwaar, dat Arne van de Annemarie gemaakt heeft.

Afbeelding
Soms heb ik een beetje last van na-ontsteking, maar toen ik dit plaatje zag moest ik denken aan de jaren dat ik matroos was (1962-63) en we regelmatig op de Maas voeren. Op een van de reizen waren we leeg op weg van Stein naar Rotterdam en werden we op de Maas vergezeld van een oude Duitse coaster Donau S. Ze maakte dankbaar gebruik van ons als afmeergelegenheid en dan voetbalden we een potje met de Cabo Verdiaanse matrozen. Er zat een vrij jonge Duitse kapitein op en het was een lust om te zien hoe hij met het schip manoeuvreerde. Dacht dat de stomp van de achtermast fungeerde als uitlaat van de hoofdmotor. Nu ik Google op Nobiskrug+Donau S dan komt deze Annemarie te voorschijn. In mijn beleving zat er toe een nog wat krommere steven aan. Wie weet of het om hetzelfde schip gaat? Zo ja, misschien wel leuk voor Arne om te weten. Groeten, Klaas.
Kor Heidinga
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:51
Locatie: Raalte

Re: Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Kor Heidinga »

Iemand die er nog wat in ziet om de Clipper Patricia op te knappen is in mijn ogen een ras optimist!
Plaats reactie