Kapitein-eigenaar R. Arends, Harlingen.
Naast de aankoop van de Flinterbelt, heeft R. Arends met zijn zoon Dirk een nieuwbouw besteld bij Ferus Smit. De rederij krijgt de eerste uit de nieuwe serie van vier 4500 tonners, die rederij Flinter heeft besteld. Het schip krijgt de naam Flinterfury, bouwnr. 376 en wordt in november 2007 opgeleverd.
Re: Kapitein-eigenaar R. Arends, Harlingen
Anna Maria - Panamese vlag, in 1980 gekocht als Duitse Este, ex Gisela Bartels, 1966 gebouwd bij Rancke, Hamburg, 377 brt - 600 ton dw., 1990 verkocht aan H.J. te Siepe, Harlingen als Maartje, vlag Panama en in 1993 verkocht als Maya Evita, St. Vincent.
Eind 2000 voor de sloop naar Treffers, Haarlem.
Eind 2000 voor de sloop naar Treffers, Haarlem.
Re:
Een paar maanden na haar verkoop in 1980 spotte ik in juli de Vasco-E in Sables-D' Olonne als "beurtvaarder" Casam II:coaster Vasco-E, Panama vlag, gekocht in 1975 van C.P. van Eck, Panama vlag, die haar in 1972 kocht als Duitse Friederike. In 1962 gebouwd bij de Jadewerft, Wilhelmshaven, 250 brt - 400 ton dw. In 1980 naar Frankrijk: Casam II. Voer tussen Sables-D' Olonne en het eiland Ile d'Yeu.
Foto's: © B.Th. Gernaat.
Re: Kapitein-eigenaar R. Arends, Harlingen
De Hester in juni 2010 op haar vaste stek in Kampen:Ben schreef:.....m.s.`Hester`, type luxemotor, 175 ton, bouwjaar 1926 , Werf de Jong & v.Vliet in IJsselmonde ( Nederland ) , ex Quo Vadis , ex Secunda.
31,50 x 5,07 m. Dit schip is 13 jaar in eigendom geweest.
Foto: ©R. Keuvelaar.
Een bijzonder transport met de Hester:
Bron: Harlinger Courant 15 jan. 1971.
Re: Kapitein-eigenaar R. Arends, Harlingen.
Ik heb het onderwerp weer voorzien van de foto's die waren verdwenen en deze foto's stonden er nog niet op.
Re: Arends
Het bericht van Jan Stolp met de foto is verdwenen, maar Jan heeft mij de foto gestuurd.
De levensloop van de Germa is nog niet boven water.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Kapitein-eigenaar R. Arends, Harlingen.
Van die Germa is niet zo heel veel bekend, Ben. Maar het brengt ons wel weer iets verder. Er was namelijk wel een ander motorscheepje met die naam, gebouwd in 1904 bij Pannevis in Alphen a/d Rijn. 16,77 x 3,09 x 1,21 - 30 ton, 10 pk.
In 1904 gebouwd als HANDEL voor Jan en Albertus Prins in Waddinxveen
In 1914 verkocht als HANDEL aan Gerrit Arends en Han den Hartigh in Broek op Langendijk.
In 1922 gemeten als HANDEL van Gerrit Arends in Broek op Langendijk.
Brandmerk 1789 B Rott 1927. (2301789)
In 1937 gemeten als HANDEL van J. Arends in Broek op Langendijk.
In 1942 gemeten als HANDEL van J. Arends in Broek op Langendijk.
Daarna nieuwe naam BRON. Daarna nieuwe naam GERMA, gesloopt.
Ik vermoed dat Arends daarna de luxe motor heeft aangeschaft.
In 1904 gebouwd als HANDEL voor Jan en Albertus Prins in Waddinxveen
In 1914 verkocht als HANDEL aan Gerrit Arends en Han den Hartigh in Broek op Langendijk.
In 1922 gemeten als HANDEL van Gerrit Arends in Broek op Langendijk.
Brandmerk 1789 B Rott 1927. (2301789)
In 1937 gemeten als HANDEL van J. Arends in Broek op Langendijk.
In 1942 gemeten als HANDEL van J. Arends in Broek op Langendijk.
Daarna nieuwe naam BRON. Daarna nieuwe naam GERMA, gesloopt.
Ik vermoed dat Arends daarna de luxe motor heeft aangeschaft.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.