Rederij Holwerda, Heerenveen.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
bno.30 van scheepswerf Martin Jansen, Leer werd in 1957 opgeleverd
aan Einte Holwerda , Gasselternijveen als Drenthe. In 1962 eigenaar overleden , schip ging naar zijn weduwe en voer door tot 1970 ,
toen werd het verkocht aan Mr. Mc.Nab , Roatan als Rotha Lynn.
De bevrachting van de Drenthe lag in handen van Wagenborg.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Ook kwam in 1957 bnr.32 in de vaart als Hendrik Holwerda voor de Gebr.Holwerda , Heerenveen...de bevrachting lag eerst ook in handen van Wagenborg...maar 1962 ging dat over naar Gruno. Het schip werd in 1971 omgedoopt in Frisian en in april 1973 onder Panamese vlag gegooid
als Amar (Frisian Sh.& Trading)..en in juli 1973 als Amar van Gebr.Holwerda, Heerenveen tot het schip uiteindelijk in augustus 1974 werd verkocht naar Indonesië als Deepa Maju...in 1975 nog verlengd. In juni 1985 gesloopt.
als Amar (Frisian Sh.& Trading)..en in juli 1973 als Amar van Gebr.Holwerda, Heerenveen tot het schip uiteindelijk in augustus 1974 werd verkocht naar Indonesië als Deepa Maju...in 1975 nog verlengd. In juni 1985 gesloopt.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Holwerda heeft vanaf 1971 een aantal schepen onder vreemde vlag gebracht resp. gemanaged. Zo kom ik tegen dat er blijkbaar een Holwerda & Jenson Shipmanagement heeft bestaan met de schepen Fryslan, Jenhol, Jenlink, Jenwel en Rahim. De Rahim was van Hape Seafreight Pte Ltd, een joint venture tussen H&P Holwerda en Samsun. Het schip is in 1986 geruild met Nedlloyd voor de 3 ex-KNSM coasters. Frisian Shipping & Trading Co Ltd heeft onder diverse vlaggen meerdere schepen beheerd resp. in eigendom gehad: Marsbird (ex Marsdiep van Van der Schoot), Arina en Elisabeth Holwerda, Amar (ex Hendrik Holwerda) en Singapore Meranti (ex Arina Holwerda). Ik heb het beeld echter nog niet compleet. Wie heeft een volledig overzicht?
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
De Waddenzee (foto Ben) kwam in 1959 in de vaart , bevr.Gruno en
was eigendom van Red.Noord-Nederland..alwaar de familie Holwerda en van der Schoot in zaten...in 1964 ging het schip volledig in handen van Red.vd Schoot. Een jaar eerder dan de Waddenzee kwam de Avanti in de
vaart...het staat mij dat dit schip eigendom was van de gehele familie Holwerda ondergebracht in rederij Avanti. (bevr.Gruno)
was eigendom van Red.Noord-Nederland..alwaar de familie Holwerda en van der Schoot in zaten...in 1964 ging het schip volledig in handen van Red.vd Schoot. Een jaar eerder dan de Waddenzee kwam de Avanti in de
vaart...het staat mij dat dit schip eigendom was van de gehele familie Holwerda ondergebracht in rederij Avanti. (bevr.Gruno)
Die Holland zit met het achterschip op de zelden gebruikte 'stevenlift' -vreemde naam want meestal wordt zo'n ding gebruikt voor werk aan de schroef of het roer- bij Barkmeijer in Stroobos en niet in Vierverlaten.
gr. Harry
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."