GHV schepen "Oldies"

van: www.kustvaartforum.com
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: GHV schepen "Oldies"

Bericht door Fluks »

Afbeelding
Groeten,Arie.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: GHV schepen "Oldies"

Bericht door Ben »

Afbeelding

Afbeelding
IDNo: 5606942 Year: 1929 Name: TJIBADAK Type: Passenger/cargo Tons: 7803 Yard No: 587 LPP: 132.0 Beam: 17.1 Builder: Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel Disposal Data: BU Hong Kong 23.6.59
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: GHV schepen "Oldies"

Bericht door Fluks »

Afbeelding
Ambon.
Groeten,Arie.
zout

Re: GHV schepen "Oldies"

Bericht door zout »

Mooi Arie, ook nog een loglijn erachter.
En dat schip achteruit, tegen de White Cliffs of Dover, heeft ook zo'n jagertje/kluivertje, of hoe dat zeil mag heten, voorop.
Dat heeft dus de sympatie van de tekenaar.

Groet--Zout.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: GHV schepen "Oldies"

Bericht door Fluks »

Afbeelding
Groeten,Arie.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: .GHV schepen "Oldies".

Bericht door Fluks »

Afbeelding
Bawean.
Groeten,Arie.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: .GHV schepen "Oldies".

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
President Catier (1960)

Afbeelding
Portugal (1954)

Afbeelding
Oranie (1954)

van Gust Deroef
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: .GHV schepen "Oldies".

Bericht door Theo Horsten »

Afbeelding

Frank, bij alle foto's die je plaatst, beweer je dat jij daar de rechten van hebt. Dat is natuurlijk niet waar en daarom zou je dat er helemaal niet op mogen zetten, maar dat zal mij worst wezen.
Maar dat je bij de plaat hierboven niet eens vermeldt dat dit een schilderij is van de vermaarde zeeschilder ROBERT LLOYD en daar ook je "Copyright" aan hecht, dat vind ik onfatsoenlijk en een zeer grove schending van de rechten van de schilder. Als dit gevolgen zou hebben, zou me dat niet verbazen.
akwanaut
Berichten: 530
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:48
Locatie: Oud-Beijerland

Re: .GHV schepen "Oldies".

Bericht door akwanaut »

Theo, de afbeelding heb ik direct verwijderd om nog meer gezeur hierover te voorkomen.

Van plaatsing zonder enig respect is geen sprake, omdat ik juist veel waardering heb, voor wat deze schilder gemaakt heeft in zijn leven.

De afbeelding komt uit een folder,die in mijn persoonlijk archief zit, om zijn boek met zijn schilderwerk te promoten.

"Copyright Archief" is, naar mijn idee, niet hetzelfde als daar "Copyright met een persoonsnaam" staat ingevuld.

Anderen op dit forum maken ook gebruik ,van deze manier, om afbeeldingen te plaatsen, die niet zelf gemaakt zijn.
"BINNENVAARTSCHEPEN IN FOCUS" op www.akwanaut.com

Groet Frank

Afbeelding
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: .GHV schepen "Oldies".

Bericht door Theo Horsten »

"Gezeur" vind ik wat licht uitgedrukt, maar laten we daar niet over zeuren. :wink:
Copyright, uitgedrukt in het teken ©, betekent dat de rechtspersoon die daarna wordt genoemd, de rechten van het werk bezit, de auteursrechten. Dat is: Het uitsluitend recht van de maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen bij de wet gesteld.
Die rechtspersoon kan een natuurlijk persoon zijn - gewoon een mens - maar ook een instelling, een stichting, een vennootschap, alles. En dus ook een archief. Door dat tekentje te plaatsen met de toevoeging "Archief Akwanaut", claimt Archief Akwanaut de rechten te bezitten zoals die in de wet op het auteursrecht en het internationale recht op het copyright zijn vastgelegd en geregeld. Dat is niet iets om lichtvaardig mee om te gaan.
Foto's gebruiken die overal op het internet staan, is één ding; van die oude foto's zijn de rechten over het algemeen al heel lang verlopen waarna ze in het "publieke domein" terechtkomen. Maar claimen dat je die rechten bezit door daar een copyrightteken en je naam aan toe te voegen, is iets anders. Niet dat iemand zich daar ook maar een bliksem van zal aantrekken; het zal voor iedereen zonder meer duidelijk zijn dat je de rechten nooit kunt bezitten en waarom zou je daar dan iets van zeggen? Ik al helemaal niet. Ik denk er gewoon het mijne van en verder niks.

Maar zo'n schilderij van een nog altijd zeer actieve zeeschilder, dat wordt iets anders. Daar moet je geen © op zetten. Als je zijn schilderijen graag wilt plaatsen, is het een kleine moeite om hem even te mailen en toestemming te vragen - wie weet heeft hij er geen enkel bezwaar tegen - maar zijn naam vermelden, is toch wel het minste wat je kunt doen. Zelf gaat hij heel zorgvuldig met die zaken om. Als je op zijn site gaat kijken - even de link in mijn eerste reactie aanklikken - dan zal je zien dat hij voor alle schilderijen die hij in opdracht heeft gemaakt, toestemming aan de opdrachtgever heeft gevraagd om ze op zijn site te zetten. Zijn eigen schilderijen op zijn eigen site! Maar die schilderijen zijn nu van de opdrachtgever en dus heeft die de rechten. Bij de schilderijen die hij voor Wagenborg maakte, staat heel duidelijk: "courtesy of Royal Wagenborg BV. Netherlands". Wagenborg heeft hem dus toestemming gegeven om die schilderijen in zijn gallery op te nemen. Zo berusten de rechten van die Alcinous mogelijk bij Alfred Holt, wie zal het zeggen?
Plaats reactie