Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
compass

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door compass »

Hoi Piet,

Heb net even in tel.boek gekeken en wordt inderdaad niet vermeld. Misschien helemaal overgegaan op mobiel. Dat heb ik dus niet en ook geen emailadres (als hij al een computer heeft..?)
Kees is na de kustvaart naar de marine gegaan en daar vervroegd met pesioen gegaan en rijd nu veel koeriersdiensten.

Geef me je email adres maar in een persoonlijk berich via dit forum. Onderaan keuze PB. Dan stuur ik je op dezelfde wijze zijn huisadres want (mail)adressen op het forum plaatsen gaat me te ver.
Ik ben er een paar maanden geleden nog geweest dus het adres klopt nog wel.

Heb je net een PB gestuurd. Die kun je beantwoorden.

Grt
Bert de Boer
Cnossen

Port Talbot

Bericht door Cnossen »

Wie kan mij iets vertellen over de kustvaarder Port Talbot, voorheen Jacoba. Wie heeft op dit schip gevaren. Alle verhalen zijn welkom. Eigenaar van het schip was B. Cnossen uit Groningen van 1956 tot 1970. Vooral deze periode is interessant voor mij.
Ik weet dat de bemanningsverblijven inclusief stuurhut uitgebrand zijn en dat het schip gesloopt zou worden. het schip is echter doorverkocht en heeft nog als kraanschip dienst gedaan.
Het schip is wellicht nu toch gesloopt maar stond tot 03.2011 nog ingeschreven in het scheepsregister.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Port Talbot

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Om het collectief geheugen even op te frissen: Delfzijl met rechts voor de sluis de Port Talbot...

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Winston

Polarborg/Kapt Paul ten Duis

Bericht door Winston »

Ik hoop dat ik de naam nog goed geschreven heb. Ik heb in de jaren 80 Kapt Paul ten Duis leren kennen bij het regelmatig bezoek in Dordrecht. Paul en ik werden al snel goede relaties van elkaar en ook al had k geen dienst dan ging ik toch even aan boord. Gewoon even als een persoonlijk bezoek

Hij was toen aan boord van de Polarborg die regelmatig een reis maakte voor R M S in Duisburg met een reis van zinc residues maar ook in de winter met strooi zout voor op de Zweedse wegen.

Ergens heb ik vernomen dat Paul in zijn "harnas" op zee is overleden en kan iemand vertellen of dit waar is?

Wim
Monique 287

Oud bemanningsleden gezocht van passagierschip m/s poseidon

Bericht door Monique 287 »

Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben dringend op zoek naar oud bemanningsleden
die op het passagiersschip m/s poseidon hebben gewerkt in het
jaartal eind 1973 en heel 1974. Het schip lag toen in Middelburg
en Vlissingen. Ook zouden foto's van de bemanningsleden en namen
zeer welkom zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg Monique
macfonzie

Oude bemanningsleden gezocht

Bericht door macfonzie »

Ben op zoek naar oud personeel van maatschappij L. Remeeus Beheer B.V., Scheveningen (Zeeland Lloyd B.V.)

Met name een walkapitein genaamd Kapitein Schaap.

Hij was walkapitein op ms. Poseidon die in 1973 en 1974 In Middelburg lag.

Hopelijk dat die man nog leeft.


Alvast bedankt
jamie

vraag over de kustvaart

Bericht door jamie »

ik ben vandaag op deze site gegaan dus weet er nog niet veel van .
wel heb ik een vraag en hoop dat iemand hier een antwoord op weet .
ik heb 51 jaar geleden als kok gevaren op de kustvaarder de beekbergen van de zuidhollandse scheepvaart maatschappij .
er voeren er meer zoals de eibergen ,gramsbergen. zijn er nog mensen die ook in die tijd gevaren hebben op de beekbergen ?
ook zou ik willen weten of deze maatschappij nog bestaat .mvg jamie :?: :?:
bertajh schipper

houtvaart

Bericht door bertajh schipper »

Mijn vader jan schipper heeft gevaren van 1951 t/m1956 op de koningin Juliana en de Honsbosch? de Donau Victory taurus voor die genen willen weten welke periode kan ik het via het monsterboekje nakijken en zou graag in contact komen met opvaren de die nog iets weten van die tijd.Of eventueel kinderen die ook op zoek zijn net als ik.
Ik heb nog heel wat foto's van die tijd en zou ze graag met u delen over die tijd.
staan ook nog foto's op kombuispraat forum

Met vr groet bert schipper
elskai

bemanningsleden Afina

Bericht door elskai »

Geachte forumleden,ik ben op zoek naar Piet Sipma. Hij heeft gevaren op de kustvaarder Afiena. Kent iemand van U hem? Dat was in de jaren 60.
meerauke

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door meerauke »

Hallo Engelina Klein,
Ik heb 4 reizen op de Henderika Klein gemaakt als WTK (en soms ook even als stuurman). Dat was van 1995 tot 1997. Ik was er o.a. bij toen in Spanje de hoofdmotor gerepareerd moest worden, en je vader Abraham zag. Ik heb wel wat foto's, maar helaas zijn de meeste van de reparatie, en de rest van de machinekamer.

Groeten, Auke v.d. Meer
Plaats reactie