Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: verplaatst bericht.

Bericht door Ben »

Donald Warlich schreef: echter, ik mis een foto van het zusterschip van de Normandie, de Bourgondie.?
Hier is een foto van de BURGUNDIA:

Afbeelding
Foto: ©B.Th. Gernaat - 1964 Delfzijl.
Rob Niezing
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 sep 2006 11:03
Locatie: Eindhoven

Bericht door Rob Niezing »

Afbeelding


Hoi Ben en andere natuurlijk,

Ik zie aan de kade en voor de kuster die dijk , waar de plaats is
in Delfzijl waar ik in '63/'64 met de Intrepide aardappelen heb
liggen laden voor Barcelona, en dat na 44 jaar :shock:
( zijn er nog mensen die de Intrepide herkennen, hij voer voor
Dammers/Heide R'dam , en was mijn eerste schuit.)

Gr. Rob
Animo libero Dirigimur
Mark

Geplaatst door: Flanser Geplaatst: Ma Jan 14, 2008 2:58

Bericht door Mark »

Flanser schreef in een nieuw topic:

Ik ben op zoek naar Henk Mulder,was eigenaar van de Gea M later omgedoopt naar Desiree,mijn vader heeft met hem gevaren vroeger we spreken over de jaren 60,en is nieuwsgierig hoe het met hem gaat.Wie kan helpen?
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Flanser,

Ik heb in de periode 1966 - 1967 op de "Gea M" / "Desiree gevaren.
Ik meen me te herinneren dat Henk Mulder uit de buurt van Roodeschool kwam en hij getrouwd was met een, ( rijke ), boerendochter...........
Desiree was overigens hun dochtertje.
Is zo'n jaar of 10 geleden niet een boekje uitgebracht over de varens familie Mulder?.
Misschien weet het Scheepvaart museum in Groningen meer.

m.v.g. Roy
jelle

Bericht door jelle »

Via Theo Horsten, kreeg ik het volgende verzoek:

Harm Mulder

Mijn vader Harm Mulder, geboren 25 mei 1939, is op 12 oktober 2004 overleden en nu zoeken we naar mensen die in de jaren toen hij tussen de 18 en 25 jaar oud was jaar was met hem hebben gevaren op een schip van Wagenborg dat naar Engeland voer. Of is er iemand is die eventueel nog spullen van hem heeft, een foto of dergelijke van die tijd want wij hebben van zijn jeugd heel weinig.
Ons vader was ook geen echte prater, maar in ons gezin was wel duidelijk dat ie in Engeland nog een dochter heeft maar we hebben haar nooit ontmoet en dus zijn we ook nieuwsgierig naar haar.

Wie o wie kan en wil ons helpen? Het zal zo fijn zijn.

Ons vader, Harm Mulder heeft in de Prins Hendrikstraat in Appingedam gewoond en het zal in de jaren rond 1958 tot ongeveer 1965 zijn geweest dat ie gevaren heeft. We zouden zo graag meer weten van die tijd want dan hebben we misschien een aanknopingspunt om ook op zoek te kunnen naar ons zuster.
Er is ooit een foto geweest die ons oma had maar die is nooit meer boven water gekomen er zouden nog wel meer zijn, maar ja waar.

Wie weet iets en of kan of wil ons helpen?

Met vriendelijke groeten,

Geertruida Mulder

geertruida_mulder@hotmail.com

groet
jelle
marten

Bericht door marten »

Petra Werkman plaatste het volgende in een door haar nieuw geopend topic:

Groeten,
Marten.


----------------------------------------

Onderwerp: Willem Werkman/Gerrit Dost
Auteur: p.werkman

Ik ben afkomstig uit een groningse scheepvaartfamilie. Mijn opa Willem Werkman, was kapitein op een aantal coasters (Eminent, Emergo, Bornrif). Hij kwam jammerlijk om het leven bij een brommerongeluk in 1960, terwijl de Eminent nog afgebouwd werd. Oorspronkelijk kwam hij van het Groningse Hogeland. Zijn carriere als kapitein-eigenaar is mede mogelijk gemaakt (heb ik altijd begrepen) door geld vanuit de familie van mijn oma: haar vader, Gerrit Dost, was kapitein op de tjalk Eendracht en als ik goed begrijp op de Lumey? Of is dat weer een andere Gerrit Dost? En was Gerrit Dost de broer van Harm Dost, die ik ook op het forum voorbij heb zien komen?

Er zijn waarschijnlijk niet veel mensen meer in leven die hen persoonlijk hebben gekend, maar wellicht?

De familie Dost kwam oorspronkelijk uit Wildervank en voer op de oostzee. Later is de stap naar Groningen/coasters gemaakt. En steeds werd er in scheepvaartkringen getrouwd. Mijn oma's moeder was een De Winter, haar zus trouwde met een Balk.

Groet,

Petra Werkman
Douwe J.
Berichten: 1785
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

Bericht door Douwe J. »

9-12-1959
Afbeelding

Afbeelding
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De Emergo op haar tweede proefvaart vanuit Harlingen, nadat zij bij scheepswerf Welgelegen in 1949 een "refit" had gehad. Zij werd gebouwd als Wiena bij scheepswerf Pattje in 1939, in 1941 kreeg zij de naam Zalmhaven en in 1949 aangekocht door R. de Winter, Groningen.

Afbeelding
marten

Bericht door marten »

Hans R plaatste de volgende inhoud in een nieuw topic:

Groeten,
Marten.


------------------------------------------

Auteur: Hans R
Onderwerp: Ali S en Cito maten gezocht !

In 1966 heb ik op de Ali S gevaren, we voeren toen voor General Steam vanuit Londen met NAAFI goederen van het Engelse leger naar Dordrecht en vandaar de rijn op naar Duitsland, Krefeld, Dusseldorp, Keulen en soms nog verder!
We waren met drie man als dekpersoneel, twee matrozen en een o.g. dat waren Egbert Bosma, Martin ( Thijs) van Harlingen en ik.
Via dit forum heb ik Egbert gevonden, hij is inmiddels kapitein grote vaart en werd door zijn stuurman er op geattendeerd dat hij gezocht werd !
We hebben nu weer contact met elkaar, ik ben ook met mijn vrouw bij hem thuis in Friesland geweest, hebben ook zijn vrouw leren kennen en dat was bijzonder leuk !
Nu Thijs nog, ik weet dat hij getrouwd is (geweest) en in Zeeland, o.a. in Middelburg en Goes heeft gewoond, zijn vrouw heette Solveg of Solve.
Een van de Kinderen was Jorg.
Ook was ik toen (2007) op zoek naar Jan Koopman(s) daar heb ik mee op de Cito gevaren, hij was machinist.
Hier heb ik twee reacties op gehad van mensen die dachten met een broer(?) van hem te hebben gevaren die kapitein bij wagenborg zou zijn en zich meenden te herinneren dat die een broer had die HWT was en ook bij Wagenborg voer.
Ik heb toen een e-mail aan Wagenborg gestuurd met het verzoek om te bemiddelen, in het kader van de wet op privacy mogen die geen adressen doorgeven, maar heb nooit meer wat gehoord.
Dus als iemand wat weet?
cap-nl

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door cap-nl »

Hallo collega kustvaartliefhebbers,

hieronder 2 schepen die iets speciaals hebben betekend in mijn leven .....

de "Johnny" th Zwartsluis, het schip waarop mijn vader, Jan van Gent (geb. in Leerdam),
als machinist heeft gevaren en naar welk schip ik mogelijk ben vernoemd.

Afbeelding

en hieronder de "Arizona" th Groningen, mijn vader heeft hier als 1e machinist op gevaren en toen
ik 11 maanden oud was gingen mijn moeder en ik met hem mee, mijn 1e reis..... Chicago. :shock:
Op dit schip heb ik in een 'ritme' van: "3 maanden mee, 1 maand thuis bij oma" meegevaren.
Begrijpelijk dat dit schip een speciaal plekje in mijn hart heeft, aan haar heb mijn zeebenen te danken ;)
"Oom Kaptein", zoals hij door mij werd genoemd was toen Rikus Lamain, heeft de Arizona 'van de werf gehaald',
en was toen getrouwd met 'tante' Froukje. Ik heb vernomen dat zij later zijn gescheiden.

Afbeelding

als bewijs dat deze oproep oprecht is hieronder het bewijs, nou ja bewijs......
er is mij altijd verteld dat ik dat kereltje op de foto ben..... :mrgreen:

Afbeelding

De jaren '59-'61 heeft de Arizona voornamelijk in de Middelandse Zee rondgevaren.
Ik zou graag willen weten wat er met deze schepen is gebeurd.

Mochten er nog bemanningsleden bekend zijn uit de periode 1958-1961 dan zou ik graag met hen in contact komen.
Voor degene onder hen die mijn vader nog 's willen spreken dan kan ik U vertellen dat ik dat ook nog wel 's zou willen,
helaas is hij, een week na zijn 54e verjaardag, op 1 oktober 1987 overleden, :cry:
66 dagen voordat zijn eerste (en enige) kleinkind (mijn dochter) werd geboren......

Alle informatie is van harte welkom

vriendelijke groet,

John van Gent
Zuidland
mailto: john@cap-maquettes-nl.com
Plaats reactie