Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Jan Stolp »

https://www.marhisdata.nl/schip&id=1072
Hier staat de levensloop omschreven.
Groeten
Jan
avala
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2021 10:52

Nielse Danielsen 1978 informatie verzocht

Bericht door avala »

Hallo iedereen,

Heeft u aan boord van de NIELSE DANIELSEN gewerkt in 1978? Weet u de naam van een kok die overboord gevallen is?

Volgens een Franse krant is op zaterdagochtend, 23 december (1978), het Nederlandse cargoschip NIELSE DANIELSEN een kok verloren. Dit is onder onduidelijke omstandigheden gebeurd, 20 zeemijlen noord van L’Aber-Wrach (noord van Brittanië). Schepen en helicopters hebben zonder enig succes geprobeerd deze man te vinden. Rond 17:00 is de zoektocht stilgelegd.

Mijn naam is Amy, en ik ben een vrijwilliger van Locate International, een vrijwilligersorganisatie die zaken omtrent ongeïdentificeerde lichamen en vermissingen onderzoekt, zonder kosten naar de familie of politie toe.

Meer dan 40 jaar geleden, op 21 februari 1979, was er een lichaam van een man aan de kust van Porth Minick op St. Mary’s aangespoeld. St Mary’s is het grootste van de 5 Scilly-eilanden. Deze eilanden bevinden zich ongeveer 40km van het zuidwesters punt van Cornwall, Engeland, in de Atlantische Oceaan.

Er wordt gedacht dat deze man geboren is tussen de wereldoorlogen en tussen de 40 en 60 jaar oud was. Hij had tot 4 maanden in het water gelegen. Hij was een witte man, en ongeveer 1.62m lang met donkerbruin haar wat aan het vergrijzen was. Hij droeg een blauw en wit shirt met korte mouwen met daaronder een wollen Eltex vest.

Verder droeg hij een gouden ring om zijn rechter ringvinger, wat vermoedelijk een trouwring is. De ring heeft een Griekse inscriptie “Georgio en Katrina 1956”.

Het afgelopen jaar heeft Locate gefocust op de mogelijkheid dat deze man van een schip is gevallen. Wij zijn sindsdien bezig met bemanningslijsten opstellen van scheepsongevallen om Georgio, Georgios of vergelijkbare namen te identificeren.

Als u hier iets meer over weet zouden wij bij Locate International dit heel graag willen horen.

Alvast enorm bedankt en met vriendelijke groeten,

Amy
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Jan Stolp »

https://www.marhisdata.nl/schip&id=4632
Hier is de link naar de gegevens van het schip op Marhisdata,wellicht ten overvloede.
Groeten
Jan
angel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2021 18:52

Op zoek naar bemanningsleden

Bericht door angel »

hallo, mijn naam is Bianca Nicolaes.
Ik ben opzoek naar informatie over mijn oom Lambertus Nicolaes. Hij is geboren op 09-04-1937 in Maastricht. Toen hij ongeveer 17 of 18 jaar oud was
is hij vertrokken naar Wijnne en Barends om daar te gaan werken. Hij zou daar op de Tuko en de Jean-E hebben gewerkt. Dit is ongeveer in 1954 - 1957 geweest. Ik weet het zelf niet precies of de informatie goed is omdat mijn oom al zo een 60 jaar word vermist. Mijn vader, Lambertus zijn broer, heeft mij dit verteld waardoor ik ben gaan zoeken. Ik hoop dat iemand hem bij naam zal herkennen en of nog een foto heeft.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Bianca,
Volgens DEZE WEBSITE is jouw oom op 2 juni 1959 doodgeschoten in Algerije.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
angel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2021 18:52

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door angel »

Hoi Gert

Dank u wel voor het door geven. Dit is inderdaad mijn oom. Bij het opvragen naar gegevens kreeg ik helaas geen overlijdingsakte. Waardoor het misschien zou kunnen dat het vehaal niet klopte. Nadat ik met mijn vader had gesproken hoorde ik dus dat hij voor zijn vertrek nog op de schepen had gewerkt. Vandaar dat ik hier terecht kwam in de hoop op informatie en hopelijk nog een verloren foto.
Ivo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2020 01:07

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Ivo »

Ivo schreef: 24 mei 2020 11:49 Is er iemand op dit forum die met stuurman Kees Fonteine heeft gevaren, of hem heeft gekend? (hij is helaas in 2012 overleden). Grofweg van 1960-1985 heeft hij gevaren op de kustvaart. Sowieso bij Rederij Holwerda. Ook heeft hij een eigen schip gehad, samen met iemand anders, de 'Trader'.
Ik zou het erg leuk vinden als iemand iets over hem kan vertellen of misschien foto's van hem heeft!
Nog maar een poging, wie heeft mijn vader gekend? Alvast dank!
Pluto to
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2017 14:44

Re: Zoek bemanningleden van de Veendam.

Bericht door Pluto to »

ingemarie schreef: 10 feb 2018 21:39 Dag Maurits,
In 1970 kwam mijn man Henk Koetsier als kapitein op de Veendam . In de zomer kwam ik ook aan boord met mijn dochtertje Ingrid van anderhalf en we brachten de auto mee. Er zaten Engelse surveyors aan boord.Er was een Stanley die niet zo dol was op het Nederlandse voedsel.Er lag nog een ander Nederlands schip, de Tugro.
We maakten nogal wat tochtjes in de omgeving , want vaak konden we niet uitvaren omdat er te veel wind stond.
Was er ook niet een broer van je aan boord?
Paul Quakernaat herinner ik me ook nog.
Eind november zijn we weer in de vrachtvaart gegaan en heb ik de kok nog afgelost, omdat hij liever als matroos wilde varen. Iedereen was toen zo beleefd om niet over het eten te klagen.
Een leuke tijd met een leuke bemanning.
IngeMarie,
Ik was toen 16/17 jaar en na de Flevo was de Veendam het tweede schip waar ik op vaarde. Ik kan mij die periode nog goed voor de geest halen. Great Yarmouth was toentertijd voor een maand of 6 de thuisbasis. In de weekeinden in de haven en op maandag weer naar buiten als het weer mee zat. Voordat we dat werk gingen doen waren we een half jaar eerder op de Shetland eilanden. Daar zijn toen de reddingboten verkocht en kwamen er Dingkeys voor in de plaats. Hierdoor hadden we een leeg sloependek waar toen het tuinhuisje “the nautical garden shed” op werd geplaatst. Deze kwam vol te staan met state of the art technische apparatuur. We voeren dan een zigzag koers over de pijpleidingen die van de Engelse productie platformen naar de kust liepen. Daarvan moest dan de exacte positie op de zeebodem worden bepaald, tot op een inch nauwkeurig. Het juiste moment van passage werd altijd afgeroepen met het woord : FIX.

Ik weet nog dat je aan boord kwam en dat je man Henk de kapitein eigenaar Herman Schuur tijdelijk afloste. Volgens mij moest deze aan een hernia geopereerd worden. Ik kan mij echter niet meer herinneren dat jullie dochtertje aan boord was en dat jullie de auto hadden meegenomen.
Het was een heel leuke en gezellige tijd. Ook de sfeer met de 4 Engelsen aan boord was heel goed. Ik kan mij de namen van deze mannen niet herinneren, maar ik kon als jongste goed men hen opschieten.
Marco Kolenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2021 22:05

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Marco Kolenberg »

Goedendag allen,
Al googlend op op het internet naar de Swan en Bodewes kwam ik hier via een omweg uit. Op een of andere manier ook bij Swift, Swallow, Carabeka etc.
Dit zijn schepen waar mijn vader Jos Kolenberg op heeft gevaren. Hij was daar werktuigboordkundige (chief engineer). Ook was ik verrast de naam Koetsier tegen te komen. Hij was de kapitein op de Swan. Een schip dat ik mij na 35 jaar nog steeds tot in detail herinner (en ik was toen 9 jaar). Zijn er nog mensen die met mijn vader hebben gevaren. Of weten wat er met de schepen is gebeurd. Ik herinner met ook nog de Swallow. Was dit nu later de Swan? En hoe is het Henk Koetsier verder vergaan? Ik weet dat ze ergens in de buurt van Zwolle woonden. Ik dacht zelfs Nieuw-Leusen.
Wie kan de herinneringen voor mij invullen?
Marco Kolenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2021 22:05

Re: Op zoek naar bemanningsleden Swan Swift Carabeka

Bericht door Marco Kolenberg »

Marco Kolenberg schreef: 23 nov 2021 22:23 Goedendag allen,
Al googlend op op het internet naar de Swan en Bodewes kwam ik hier via een omweg uit. Op een of andere manier ook bij Swift, Swallow, Carabeka etc.
Dit zijn schepen waar mijn vader Jos Kolenberg op heeft gevaren. Hij was daar werktuigboordkundige (chief engineer). Ook was ik verrast de naam Koetsier tegen te komen. Hij was de kapitein op de Swan. Een schip dat ik mij na 35 jaar nog steeds tot in detail herinner (en ik was toen 9 jaar). Zijn er nog mensen die met mijn vader hebben gevaren. Of weten wat er met de schepen is gebeurd. Ik herinner met ook nog de Swallow. Was dit nu later de Swan? En hoe is het Henk Koetsier verder vergaan? Ik weet dat ze ergens in de buurt van Zwolle woonden. Ik dacht zelfs Nieuw-Leusen.
Wie kan de herinneringen voor mij invullen?
Plaats reactie