Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
Harry Dost

Re: Op zoek naar (oud) bemannings-leden...!!!!

Bericht door Harry Dost »

Gezinus schreef:Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar oud-opvarenden van de volgende Carebeka kustvaarders: de Gasselte, Speranza, Nimrod, Noordzee, Nederland en de Corona in de jaren 1962-1969. Dus...Kapiteins, Stuurlieden, Machinisten en Matrozen reageren maar!!! Leggo...!!! Voor en áchtuuuurrrr...!!!! En... steady as she goes...!!! :lol:

MOI...!!!

Oh ja...het boekje "CAREBEKA" zou je nog kunnen kopen bij het Groninger Scheepvaart Museum te Groningen. Daar staan alle Carebeka schepen in!!!
Hallo Marten
Ik ben Harry Dost en zoon van Harm Dost en was kapitein op de Nimrod in de jaren 1952 tot 1957.Hij is al 20 jaar niet meer op aarde.

vr.gr.harry Dost
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Goedemorgen Harry...
jouw vader Harm Dost...heeft hij toevallig ca.1960 als kapitein op de Munte gevaren ? En je moeder heette Reina ?
Mvrgr Roelof
richard

dost

Bericht door richard »

Hoi Harry.

voor zover ik weet heeft mijn vader ook nog met hem gevaren de naam dost was een bekende bij carebeka.

Groet richard
Harry Dost

Bericht door Harry Dost »

R.Konigers schreef:Goedemorgen Harry...
jouw vader Harm Dost...heeft hij toevallig ca.1960 als kapitein op de Munte gevaren ? En je moeder heette Reina ?
Mvrgr Roelof
goede morgen Roelof,mijn vader heeft ook op de haico Holwerda gevaren als kapitein,in het verleden hebben wij daar een discussie over gehad.
Die andere Harm Dost was een neef van hem en voer eerst op de Fivel(de oude)en Jan Bont was zijn compagnon.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Hallo harry.. :oops: :oops: ...hetzelfde geldt ook voor mij...toen ik het verhaal heb teruggelezen bij topic "vd Schoot"..ging er weer een hele grote lamp branden. :idea: ...de andere tak van de familie Dost.
Mijn excuses dat ik dat vergeten was..
Mvrgr Roelof
Harry Dost

Re: dost

Bericht door Harry Dost »

richard schreef:Hoi Harry.

voor zover ik weet heeft mijn vader ook nog met hem gevaren de naam dost was een bekende bij carebeka.

Groet richard
Hoi Richard

Voor zover ik het weet zat mijn vader Harm Dost altijd bij Wijne Barends
maar ik kan het ook mis hebben.

vr.gr.harry
Frans de Lijster
Berichten: 5317
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Oud-bemanningsleden

Bericht door Frans de Lijster »

Ik heb in 1964 onder kapitein T.Dijkhuizen gevaren, die leeft nog.
In 1967 onder kapitein E.Hulsman, bij mijn weten leeft ook hij nog.
Beiden keren op de Willem Fortuin.
Indien dhr. Van Arkel nog foto's heeft uit zijn vaarperiode op de Willem Fortuin, dan zou het leuk zijn als die op het Kustvaartforum worden gepubiceerd.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
aron
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:36
Locatie: kabelgat

Bericht door aron »

heb deze oftewel mijn eigen berichtje weer onder mijn eigen account, zodat de PB`s en/of mail reakties direkt naar mij toekomt ipv naar die van Ben. hoewel ik het best begrijpt dat zoeken naar oud -collega`s mooi in 1 topic bezet.
aron schreef:Verplaatst bericht van Aron dd. 31-12-2007:
Op de site van scheepspraat van Jos Komen kwam ik per toeval een stukje tegen van `albert`, over de "more-viana"
. Van Albert:

Bijgaand de "Mor Viana", mijn eerste bootje (1985). Ex deens coastertje(ex Anni Klint) onder Cyprus vlag bij Sea River Lines te Belgie. Het enige schip waar ik op gevaren heb met alleen Hollanders. Houten tussendek, mooie beamsjes die erg vaak geshift moesten worden... volgens Fotoflight is dit de mooiste foto die ze in hun hele geschiedenis gemaakt hebben!
https://www.scheepspraat.nl/tn_mor.jpg
nou ben ik benieuwd wie deze albert is en/of ie op deze forum of andere forum`s bezig houd, en van misschien zijn er nog meer die op dit scheepje hebben gevaren, enkelen zoals (ma)rinus bouterse komende uit terneuzen, of (tippo) hedzer tido nieboer uit vrouwenpolder, sjaak v/d velde uit beetgummermolen (frl), kees koning uit amersfoort en zijn broertje ad, herman mens uit heemskerk, (plaatsnamen zijn waar zij toen vandaan kwamen).

dit komt uit de periode van 1984 tot ong 1986.

groeten...........aron.
_________________
Op zee is alles in beweging.........dat staat vast!
Afbeelding
Op zee is alles in beweging.........dat staat vast!
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

verplaatst bericht.

Bericht door Ben »

Dit is een verplaatst bericht is van Donald Warlich uit Coevorden, geplaatst op 09-01-2008 bij Rederij Holwerda:

Hallo allemaal!
Ik heb met veel belangstelling dit topic doorgelezen daar ik in eerste instantie op zoek was naar m'n ouwe schip, de Normandie. Ik was een licht matroosje in de jaren 77-78, daarna ben ik voor korte tijd aangemonsterd op het toen net aangeschafte schip de Zuidwal die toentertijd voor reparatie in het dok Welgelegen lag.

Ik was ook geinteresserd hoe het de verdere bemanning van de Normandie is vergaan. Kapitein was Hazenberg (later kwam Muller aan boord samen met zijn vader als stuurman, Muller zelf vond ik een onprettige man), stuurman Jan Alma, de meester was roodharig en heette Peter. De kaapverdianen Abilio Timas Soares (volmatroos) en Miguel Auguste Rosario (de kok) hebben geprobeerd me het vak bij te brengen, maar in mijn herinnering was het één lang-leve-de-lol happening aan boord. In Lissabon, Leixoes, Porto en vele engelse havensteden (Goole, Poole, Newhaven, Shoreham) heb ik m'n zuurverdiende centjes (ik was toen zestien) over de balk gegooid.

Ben enorm blij met de foto's van beide schepen, echter, ik mis een foto van het zusterschip van de Normandie, de Bourgondie.

Kan iemand mij blij maken met berichten over de voormalige bemanning toen?
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Zoek collega's van Henderikus Orsel. ms. Myfem

Bericht door vaerdereij »

Mijn naam is Jannie Orsel.
Ik zoek informatie over mijn vader die in de periode van 1955 tot 1958 heeft gevaren op het schip Myfem. Mijn vader zijn naam is Henderikus Orsel en is geboren te Oude Pekela.
Het enige wat over mijn vader bekend is dat hij in deze perode op het schip heeft gevaren, waarvan ik een foto bezit, verder geen info.
Hoop dat er mensen zijn die mijn vader nog kennen of foto's van hem hebben.
Plaats reactie