Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
hans-paul

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door hans-paul »

hallo, ik ben opzoek naar marinus rillema de opa van mijn vriendin ik weet dat de beste man op de noordkaap heeft gevaren als kapitein hij is inmidels overleden en ben dus opzoek naar foto's uit die tijd
hij voer samen met zijn vrouw coena rillema-coller en veel met zijn dochters marlene en marina
hoop dat iemand wat voor me heeft
mvg hans-paul
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Noordkaap. Wie of welke van de drie?

Bericht door vaerdereij »

hans-paul

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door hans-paul »

de 2e en dan ook onder de naam noordkaap
ben inmiddels ook achter de volgende namen gekomen njord,sparta raso,jacob theekman,haze wind,avenier
mvg hans-paul
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Op zoek naar (oud) bemanningsleden van Marinus Rillema

Bericht door vaerdereij »

Afbeelding
Foto: Dijkstra Met dank aan Jelle Bijlsma.

Deze Noordkaap dus Hans-Paul. Heb jij misschien meer data gegevens uit/ of een copie van het monsterboekje van Marinus Rillema?
Moi,
Anne
hans-paul

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door hans-paul »

hebben helaas nix meer van hem dan alleen de namen van de schepen
zijn nu bezig een soort van foto boekje te maken voor mijn schoon moeder als verasing ik hoop dan ook dat ik de fotos mag gebruiken van jullie
mvg hans-paul
Scouse

Zoeken

Bericht door Scouse »

Hallo zoekers,

Ik ben op zoek naar een Mr. Haandrikman, kapitein op de Zwaantina 1962-63.
Ik heb hem de laatste keer ontmoet in het zeemans tehuis in Liverpool 1968-69?
Hij had zijn vrouw en zoontje aan boord, ze kwamen uit Groningen.
Op de Zwaantina zat ook een stuurman Henk en zijn vrouw Dinie, Ik dacht Doddema, Dinie deed wel het koken als wij geen kok aan boord hadden.
Zullie woonden in Delfzijl.


En een Louis van der Kooi stuurman op de Parma 1966-1967 hij kwam uit Friesland, Leewarden dacht ik, was niet getrouwd maar had een jongere broer waar hij trots op was, hij had het altijd over hem.
Help A.U.B
henk44wyna@btinternet.com
eefh
Berichten: 353
Lid geworden op: 31 dec 2004 09:57
Locatie: maassluis

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door eefh »

Hallo Scouse,
Jammer genoeg kan ik geen van de gezochte personen,wel heb ik nog een foto van het Zeemanshuis genoemd het Hollandhouse,heb daar goede herinneringen aan , bestaat het gebouw nog?
groeten.
Eef
Bijlagen
Holland_House_Liverpool.jpg
Holland_House_Liverpool.jpg (27.52 KiB) 3759 keer bekeken
luctor et abortus(ik worstel en drijf af)
Scouse

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door Scouse »

Hoi Eefh.

Ja dat gebouw staat er nog met de naam Holland House over de deur.
Het is nu in gebruik bij mensen uit Somalie.
Als ik tijd heb zal ik een foto maken van het gebouw, maar het is nog steeds het zelfde gebouw Eefh er is niets verandered.
De eigenaren van het gebouw was de West Minster Dredging Company uit Bromborough (andere kant van de mersey) en die hebben het pant toen verkocht, ik denk in de jaren 70.
Ik ging er veel met mijn maat naar toe om te kaarten en biljarten en Zaterdag of Zondagavond met de vrouw, je kon altijd een biertje kopen na sluitings tijd, (Engelse 10.30)
MVG
Henk
eefh
Berichten: 353
Lid geworden op: 31 dec 2004 09:57
Locatie: maassluis

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door eefh »

Hallo Henk, dat van 1970 kan wel kloppen,ik ben er in begin 1960 geweest en in 1970 met de opruiming van de rivier daar met de Dolfijn en de taklift1
hier een paar ingescande foto,s uit ons maandblad de "sleeptros",leuk dat je even een foto wil maken van het huidige Holland house,het is wel off topic deze reaktie maar ik kon het niet laten om het aan je te vragen of het Holland house nog bestond,
Bedankt en groeten
Eef
Bijlagen
tl 1 1970 liverpool.jpg
tl 1 1970 liverpool.jpg (68.56 KiB) 3529 keer bekeken
Scaled Image.jpg
Scaled Image.jpg (58.93 KiB) 3528 keer bekeken
luctor et abortus(ik worstel en drijf af)
Scouse

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door Scouse »

Hoi Eef,
Dat kan ik mij nog wel herinneren man dat jullie bezig waren in de Mersey met de taklift.
Ik ging Zondags als ik vrij was met mijn zoontje altijd even bij de Pier head langs waar jullie lagen.
De pier head ken je ook helemaal niet weer man, daar hebben ze een kanaal gegraven waar de plezier jachten van zuid naar noord liverpool kunnen varen om in het leeds - liverpool kanaal te komen.

Waren jullie geen wrakken aan het liften nog van de 2de wereld oorlog met de taklift, ik werkte toen in de graansilo in de Brunswick dock (Zuid Lpool ) toen jullie bezig waren bij camel lairds shipyard, dat was er net tegenover stonden wij met de verre kijkers boven op het dak van de graan silo (14etages hoog.)

Jullie kwamen ook veel in het zeemans tehuis.
Ik geloof dat de beheerder toen eene Mr Nuijs was, ik heb later eens gehoord dat hij in Leleystad was gaan wonen, na die tijd heeft een engelsman het nog een tijdje gehad (Charlie) die was met een Hollandse vrouw getrouwd.
Een vriend van mij, een kapitein uit kampen kwam er veel over de vloer.
Ik zal hem eens vragen wat zijn naam was.
Ik ben er vanmiddag nog langs gereden maar had geen camera bij mij. ook niet aan gedacht hoor.
MVG
Henk
Plaats reactie