NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
De Sardijn staat al genoemd met als thuishaven Vlissingen! Maar deze staat er zo mooi op vandaar!
Heb trouwens nooit geweten dat ze deze thuishaven ooit gehad heeft!
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
De thuishaven Curacao, op de Clio van 1936, hebben we al maar het blijft een bijzondere.
Zeker als er bij eigenaar Willemstad staat: N.V. West-Indische Scheepvaart Maatschappij, Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Door © Fulco van Dijk werd dit curieuze plaatje gemaakt.
Thuishaven Noordwijk
Meer over deze gangway hier
https://www.shipspotters.nl/viewtopic.ph ... 2&start=25
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Lemmer als thuishaven staat al in de lijst, maar wat deze foto bijzonder maakt is het feit dat de Ems-Liner slechts één jaar onder Nederlandse vlag heeft gevaren.
Van nov. 1998 tot nov. 1999 was zei eigendom van Rederij Markol, Lemmer en werd toen verkocht naar Engeland als Conformity.
Scheepswerf Kötter in Haren-Ems bouwde haar in 1977 voor Duitse rekening als Ems-Liner.
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Weet niet of thuishaven Soest reeds bewezen was, dacht t wel trouwens. Voor de zekerheid dan maar.
Groeten,
Harrie.
No woman no cry.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Ook een zeldzaam mooi schip Roelof !
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
Voor de mensen die het schip niet kennen..even Huug zijn woorden kracht bijzetten dmv.een foto,
genomen in een zuidelijke haven tussen het laden/lossen door (gezien de "rainshelters"..waarschijnlijk gestopt met laden/lossen ivm. een regenbui). Het stond mij wel bij dat de oorspronkelijke thuishaven
Zuidbroek was , maar zoonlief Koerts liet later de thuishaven veranderen in Scheemda...kun je op de bovenste foto ook wel zien , nl. de afwijkende geschilderde letters van de thuishaven.
Mvrgr
Roelof
Re: NIET vaak voorkomende thuishavens van coasters.
WILLEM KOERTS
1964 PIQK
6417061
Jac. Bodewes, Hoogezand (119)
W. Koerts & Zn.- Zuidbroek, kantoor Carebeka 1964-1983
Loa 73,06 m, B 10,52 m, H 6,05 m.
brt 499, dwt 1118
2TE 16 cil.-V App.Brons (220x380)
1200 rpk, 13 kn.
Te water als WILLEM KOERTS.
In 1976 naar H. Koerts-Zuidbroek
In 1977 nieuwe motor: 2TE 12 cil.-V App.Brons (220x380) 1.500 rpk bij 12,5 knopen.
In 1983 naar Cayman Islands als WILLEMSTAD.
Op 9 mei 1985 na brand in machinekamer gestrand op Dead Chest Island.
Pos: 18° 22' NB en 64° 34' WL, het schip werd wel geborgen, maar was total loss.
In 1986 te Santo Domingo in de Dominicaanse republiek gesloopt.
Nog even de gegevens dan is het plaatje compleet.
Bron de site van Jelle R.I.P.
1964 PIQK
6417061
Jac. Bodewes, Hoogezand (119)
W. Koerts & Zn.- Zuidbroek, kantoor Carebeka 1964-1983
Loa 73,06 m, B 10,52 m, H 6,05 m.
brt 499, dwt 1118
2TE 16 cil.-V App.Brons (220x380)
1200 rpk, 13 kn.
Te water als WILLEM KOERTS.
In 1976 naar H. Koerts-Zuidbroek
In 1977 nieuwe motor: 2TE 12 cil.-V App.Brons (220x380) 1.500 rpk bij 12,5 knopen.
In 1983 naar Cayman Islands als WILLEMSTAD.
Op 9 mei 1985 na brand in machinekamer gestrand op Dead Chest Island.
Pos: 18° 22' NB en 64° 34' WL, het schip werd wel geborgen, maar was total loss.
In 1986 te Santo Domingo in de Dominicaanse republiek gesloopt.
Nog even de gegevens dan is het plaatje compleet.
Bron de site van Jelle R.I.P.